SME

Test: Nová Ibiza láka na silnejší diesel

Výhodou silnejšej a drahšej naftovej verzie je rozumná spotreba pri ponáhľaní. Strohé auto môžeme pochváliť za podvozok aj zladenú techniku. Nie však za ovládanie autorádia a priestor vzadu.

Jednoduchá Ibiza ponúka tvary a farby, ktoré konkurencia nemá. V opačnom garde to platí pri výbave.Jednoduchá Ibiza ponúka tvary a farby, ktoré konkurencia nemá. V opačnom garde to platí pri výbave. (Zdroj: Tomáš Kelement)

PÚCHOV, BREZNO. Pri sumarizovaní poznatkov z jazdy so Škodou Rapid sme si spomenuli, že rovnaký motor 1,6 TDI (77 kW) sme skúšali aj v zelenom Seate Ibiza, ktorý s atraktívnym lakom obletel všetky redakcie. Pri pohľade na rozlámaný vonkajší dizajn je jedno, ktoré prvky pochádzajú z faceliftu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci to oko prvoplánovo nevidí , Ibiza zmenami predsa opeknela. Ani motorista, ktorý nemá chuť vylepšovať dizajn svojho auta doplnkami zrejme neodolá ponuke priplatiť si za zadné LED svetlá aj v testovanej vyššej výbave Style.

SkryťVypnúť reklamu

Tá je zároveň kľúčom k verzii motora s vyšším výkonom. V interiéri vidieť menej červenej v podsvietení a zmenu by si zaslúžilo ovládanie autorádia.

Výkon viaže výbavu

Seat vzhľadom na konkurenciu akciovo znížil ceny a v podstate dnes štandardné cenníky nič neznamenajú. Aj v tom akciovom však Ibiza 1,6 TDI CR (77kW) nestojí málo. Pritom 1,6 TDI Reference so slabšou výbavou aj nižším výkonom 66 kW stojí prijateľných 11 855 eur.

Hranatý dizajn nemusí pasovať každému, avšak Ibizu si nepomýlite s konkurenciou. V tejto exkluzívnej zelenej určite nie.

Výbava Reference však nemá diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, hmlovky, ani kožený volant ani palubný počítač. Za autorádio sa tiež dopláca. Ak túžite po malom aute s dnes bežným štandardom výbavy, asi treba siahnuť po Style a silnejšom 1,6 TDI.

SkryťVypnúť reklamu

Potom sa nebudete sťažovať na nedostatok koní. Jednu nádrž sme vyjazdili s cieľom zistiť, či ten diesel stojí za to, pretože model Style s benzínovým motorom 1,2 TSI a rovnakým výkonom stojí 11.268 eur. To je pri rovnakej výbave a tichšej jazde o 2842 eur menej.

Ťažko bez turba

Na jedno natankovanie nádrže s objemom 45 litrov sme prešli 620 kilometrov, avšak v nádrži ostalo ešte palivo na 120 kilometrov, čiže dostali sme sa tesne pred rezervu.

Palubný počítač vyhodnotil celý test na priemer 5,4 litra. Finálny dojazd na palivo v nádrži trochu stiahla posledná fáza testu a to ranná jazda z Banskej Bystrice do Bratislavy priemernou rýchlosťou 112 km/h.Čiastková spotreba bola 6,3 litra na 100 kilometrov.

Komplikované nastavovanie autorádia zachraňuje ovládanie pod volantom. Ak kupujete Ibizu berte verziu s diaľkovým ovládaním pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Na stlačenie spotreby na 4,6 litra treba naozaj veľmi pokojnú jazdu. Otvorene priznávame, čakali sme trochu nižšiu spotrebu, lenže ak sa pozrieme do zrkadla, jazda tomu nenasvedčovala. V podvedomí totiž kalkulujeme s dieselom a automaticky tlačíme na plyn odvážnejšie a častejšie.

Najmä v kopcoch je 1,6 TDI CR výborný pre široký rozsah otáčok. Celková spotreba svedčí o schopnosti motora vmestiť sa do 6 litrov v tempe, pri ktorom by benzínový motor bral cez sedem litrov. Možno aj viac.

Dnes si ťažko vybrať auto bez turbodúchadla, pretože aj dva benzínové motory v Ibize ho majú. Po tejto skúsenosti a pohľade do cenníka by sme siahli po verzii 1,2 TSI. A to aj napriek tomu, že 1,6 TDI je špička vo svojej triede, najmä pokiaľ ide o rozsah účinných otáčok. Je to diesel, s ktorým môžete na jednom prevode ťahať od 1500 do 4600 otáčok ale tiež peniaze z účtu pri nákupe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za 150 eur môžete mať takúto parádu - zadné LED svetlo, ktoré vyzerá pohľadne.

Kupujem - nekupujem

Výborné auto po stránke kvality jazdy a mechaniky. Tiež výborný motor. Ako celok mi však veľa nehovorí. Nie som zástanca polámaného "Lambo" dizajnu v malom aute a hlavne kokpit nie je moja šálka kávy.
Rasťo Chvála

Seat Ibiza 1,6 TDI Style– základné údaje

Cena modelu od (eur)

8.977

Cena test. verzie od (eur)

11.885

Cena test. Auta (eur)

14.110

Motor

1,6 TDI CR

Objem (cm3)

1598

Výkon (kW(k))

77 (105)

Pri otáčkach (ot./min.)

4400

Krútiaci moment (Nm)

250

Pri otáčkach (ot./min.)

1500-2500

Priemerná spotreba (l/100km)

4,2

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,5

Maximálna rýchlosť (km/h)

188

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

5

Rozmer a index pneumatík

215/45 R16

Brzdy vpredu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kotúčové - ventilované

Brzdy vzadu

kotúčové

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1170

Dĺžka (mm)

4052

Rázvor náprav (mm)

2469

Šírka (mm)

1693

Výška (mm)

1445

Základný objem kufra (l)

292

Objem nádrže paliva (l)

45

Delenie sedadiel

2/3

Stav tachometra

7536 km

Priemerná spotreba v teste

5,4 l/100km

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu