SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Test: Nová Ibiza láka na silnejší diesel

Výhodou silnejšej a drahšej naftovej verzie je rozumná spotreba pri ponáhľaní. Strohé auto môžeme pochváliť za podvozok aj zladenú techniku. Nie však za ovládanie autorádia a priestor vzadu.

Jednoduchá Ibiza ponúka tvary a farby, ktoré konkurencia nemá. V opačnom garde to platí pri výbave.Jednoduchá Ibiza ponúka tvary a farby, ktoré konkurencia nemá. V opačnom garde to platí pri výbave. (Zdroj: Tomáš Kelement)

PÚCHOV, BREZNO. Pri sumarizovaní poznatkov z jazdy so Škodou Rapid sme si spomenuli, že rovnaký motor 1,6 TDI (77 kW) sme skúšali aj v zelenom Seate Ibiza, ktorý s atraktívnym lakom obletel všetky redakcie. Pri pohľade na rozlámaný vonkajší dizajn je jedno, ktoré prvky pochádzajú z faceliftu.

Hoci to oko prvoplánovo nevidí , Ibiza zmenami predsa opeknela. Ani motorista, ktorý nemá chuť vylepšovať dizajn svojho auta doplnkami zrejme neodolá ponuke priplatiť si za zadné LED svetlá aj v testovanej vyššej výbave Style.

Tá je zároveň kľúčom k verzii motora s vyšším výkonom. V interiéri vidieť menej červenej v podsvietení a zmenu by si zaslúžilo ovládanie autorádia.

Výkon viaže výbavu

Seat vzhľadom na konkurenciu akciovo znížil ceny a v podstate dnes štandardné cenníky nič neznamenajú. Aj v tom akciovom však Ibiza 1,6 TDI CR (77kW) nestojí málo. Pritom 1,6 TDI Reference so slabšou výbavou aj nižším výkonom 66 kW stojí prijateľných 11 855 eur.

Hranatý dizajn nemusí pasovať každému, avšak Ibizu si nepomýlite s konkurenciou. V tejto exkluzívnej zelenej určite nie.

Výbava Reference však nemá diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, hmlovky, ani kožený volant ani palubný počítač. Za autorádio sa tiež dopláca. Ak túžite po malom aute s dnes bežným štandardom výbavy, asi treba siahnuť po Style a silnejšom 1,6 TDI.

Potom sa nebudete sťažovať na nedostatok koní. Jednu nádrž sme vyjazdili s cieľom zistiť, či ten diesel stojí za to, pretože model Style s benzínovým motorom 1,2 TSI a rovnakým výkonom stojí 11.268 eur. To je pri rovnakej výbave a tichšej jazde o 2842 eur menej.

Ťažko bez turba

Na jedno natankovanie nádrže s objemom 45 litrov sme prešli 620 kilometrov, avšak v nádrži ostalo ešte palivo na 120 kilometrov, čiže dostali sme sa tesne pred rezervu.

Palubný počítač vyhodnotil celý test na priemer 5,4 litra. Finálny dojazd na palivo v nádrži trochu stiahla posledná fáza testu a to ranná jazda z Banskej Bystrice do Bratislavy priemernou rýchlosťou 112 km/h.Čiastková spotreba bola 6,3 litra na 100 kilometrov.

Komplikované nastavovanie autorádia zachraňuje ovládanie pod volantom. Ak kupujete Ibizu berte verziu s diaľkovým ovládaním pod volantom.

Na stlačenie spotreby na 4,6 litra treba naozaj veľmi pokojnú jazdu. Otvorene priznávame, čakali sme trochu nižšiu spotrebu, lenže ak sa pozrieme do zrkadla, jazda tomu nenasvedčovala. V podvedomí totiž kalkulujeme s dieselom a automaticky tlačíme na plyn odvážnejšie a častejšie.

Najmä v kopcoch je 1,6 TDI CR výborný pre široký rozsah otáčok. Celková spotreba svedčí o schopnosti motora vmestiť sa do 6 litrov v tempe, pri ktorom by benzínový motor bral cez sedem litrov. Možno aj viac.

Dnes si ťažko vybrať auto bez turbodúchadla, pretože aj dva benzínové motory v Ibize ho majú. Po tejto skúsenosti a pohľade do cenníka by sme siahli po verzii 1,2 TSI. A to aj napriek tomu, že 1,6 TDI je špička vo svojej triede, najmä pokiaľ ide o rozsah účinných otáčok. Je to diesel, s ktorým môžete na jednom prevode ťahať od 1500 do 4600 otáčok ale tiež peniaze z účtu pri nákupe.

Za 150 eur môžete mať takúto parádu - zadné LED svetlo, ktoré vyzerá pohľadne.

Kupujem - nekupujem

Výborné auto po stránke kvality jazdy a mechaniky. Tiež výborný motor. Ako celok mi však veľa nehovorí. Nie som zástanca polámaného "Lambo" dizajnu v malom aute a hlavne kokpit nie je moja šálka kávy.
Rasťo Chvála

Seat Ibiza 1,6 TDI Style– základné údaje

Cena modelu od (eur) 8.977
Cena test. verzie od (eur) 11.885
Cena test. Auta (eur) 14.110
Motor 1,6 TDI CR
Objem (cm3) 1598
Výkon (kW(k)) 77 (105)
Pri otáčkach (ot./min.) 4400
Krútiaci moment (Nm) 250
Pri otáčkach (ot./min.) 1500-2500
Priemerná spotreba (l/100km) 4,2
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 188
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Rozmer a index pneumatík 215/45 R16
Brzdy vpredu kotúčové - ventilované
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1170
Dĺžka (mm) 4052
Rázvor náprav (mm) 2469
Šírka (mm) 1693
Výška (mm) 1445
Základný objem kufra (l) 292
Objem nádrže paliva (l) 45
Delenie sedadiel 2/3
Stav tachometra 7536 km
Priemerná spotreba v teste 5,4 l/100km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 232
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 393
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 13 196
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 154
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 150
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 522
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 763
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 899
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 758
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 722
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Záujem je vyšší ako v piatok, Naď upozorňuje, že ľudí z iných okresov nemusia otestovať (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Ľudia čakajú na testovanie v obci Kľušov v bardejovskom okrese.
Premiér Igor Matovič pomáha priamo v odbernom tíme v Tvrdošíne.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.
Tao Hart.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.