Test: Nová Ibiza láka na silnejší diesel

Výhodou silnejšej a drahšej naftovej verzie je rozumná spotreba pri ponáhľaní. Strohé auto môžeme pochváliť za podvozok aj zladenú techniku. Nie však za ovládanie autorádia a priestor vzadu.

Jednoduchá Ibiza ponúka tvary a farby, ktoré konkurencia nemá. V opačnom garde to platí pri výbave.(Zdroj: Tomáš Kelement)

PÚCHOV, BREZNO. Pri sumarizovaní poznatkov z jazdy so Škodou Rapid sme si spomenuli, že rovnaký motor 1,6 TDI (77 kW) sme skúšali aj v zelenom Seate Ibiza, ktorý s atraktívnym lakom obletel všetky redakcie. Pri pohľade na rozlámaný vonkajší dizajn je jedno, ktoré prvky pochádzajú z faceliftu.

Hoci to oko prvoplánovo nevidí , Ibiza zmenami predsa opeknela. Ani motorista, ktorý nemá chuť vylepšovať dizajn svojho auta doplnkami zrejme neodolá ponuke priplatiť si za zadné LED svetlá aj v testovanej vyššej výbave Style.

Tá je zároveň kľúčom k verzii motora s vyšším výkonom. V interiéri vidieť menej červenej v podsvietení a zmenu by si zaslúžilo ovládanie autorádia.

Výkon viaže výbavu

Seat vzhľadom na konkurenciu akciovo znížil ceny a v podstate dnes štandardné cenníky nič neznamenajú. Aj v tom akciovom však Ibiza 1,6 TDI CR (77kW) nestojí málo. Pritom 1,6 TDI Reference so slabšou výbavou aj nižším výkonom 66 kW stojí prijateľných 11 855 eur.

Hranatý dizajn nemusí pasovať každému, avšak Ibizu si nepomýlite s konkurenciou. V tejto exkluzívnej zelenej určite nie.

Výbava Reference však nemá diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, hmlovky, ani kožený volant ani palubný počítač. Za autorádio sa tiež dopláca. Ak túžite po malom aute s dnes bežným štandardom výbavy, asi treba siahnuť po Style a silnejšom 1,6 TDI.

Potom sa nebudete sťažovať na nedostatok koní. Jednu nádrž sme vyjazdili s cieľom zistiť, či ten diesel stojí za to, pretože model Style s benzínovým motorom 1,2 TSI a rovnakým výkonom stojí 11.268 eur. To je pri rovnakej výbave a tichšej jazde o 2842 eur menej.

Ťažko bez turba

Na jedno natankovanie nádrže s objemom 45 litrov sme prešli 620 kilometrov, avšak v nádrži ostalo ešte palivo na 120 kilometrov, čiže dostali sme sa tesne pred rezervu.

Palubný počítač vyhodnotil celý test na priemer 5,4 litra. Finálny dojazd na palivo v nádrži trochu stiahla posledná fáza testu a to ranná jazda z Banskej Bystrice do Bratislavy priemernou rýchlosťou 112 km/h.Čiastková spotreba bola 6,3 litra na 100 kilometrov.

Komplikované nastavovanie autorádia zachraňuje ovládanie pod volantom. Ak kupujete Ibizu berte verziu s diaľkovým ovládaním pod volantom.

Na stlačenie spotreby na 4,6 litra treba naozaj veľmi pokojnú jazdu. Otvorene priznávame, čakali sme trochu nižšiu spotrebu, lenže ak sa pozrieme do zrkadla, jazda tomu nenasvedčovala. V podvedomí totiž kalkulujeme s dieselom a automaticky tlačíme na plyn odvážnejšie a častejšie.

Najmä v kopcoch je 1,6 TDI CR výborný pre široký rozsah otáčok. Celková spotreba svedčí o schopnosti motora vmestiť sa do 6 litrov v tempe, pri ktorom by benzínový motor bral cez sedem litrov. Možno aj viac.

Dnes si ťažko vybrať auto bez turbodúchadla, pretože aj dva benzínové motory v Ibize ho majú. Po tejto skúsenosti a pohľade do cenníka by sme siahli po verzii 1,2 TSI. A to aj napriek tomu, že 1,6 TDI je špička vo svojej triede, najmä pokiaľ ide o rozsah účinných otáčok. Je to diesel, s ktorým môžete na jednom prevode ťahať od 1500 do 4600 otáčok ale tiež peniaze z účtu pri nákupe.

Za 150 eur môžete mať takúto parádu - zadné LED svetlo, ktoré vyzerá pohľadne.

Kupujem - nekupujem

Výborné auto po stránke kvality jazdy a mechaniky. Tiež výborný motor. Ako celok mi však veľa nehovorí. Nie som zástanca polámaného "Lambo" dizajnu v malom aute a hlavne kokpit nie je moja šálka kávy.
Rasťo Chvála

Seat Ibiza 1,6 TDI Style– základné údaje

Cena modelu od (eur) 8.977
Cena test. verzie od (eur) 11.885
Cena test. Auta (eur) 14.110
Motor 1,6 TDI CR
Objem (cm3) 1598
Výkon (kW(k)) 77 (105)
Pri otáčkach (ot./min.) 4400
Krútiaci moment (Nm) 250
Pri otáčkach (ot./min.) 1500-2500
Priemerná spotreba (l/100km) 4,2
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 188
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Rozmer a index pneumatík 215/45 R16
Brzdy vpredu kotúčové - ventilované
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1170
Dĺžka (mm) 4052
Rázvor náprav (mm) 2469
Šírka (mm) 1693
Výška (mm) 1445
Základný objem kufra (l) 292
Objem nádrže paliva (l) 45
Delenie sedadiel 2/3
Stav tachometra 7536 km
Priemerná spotreba v teste 5,4 l/100km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 507
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 095
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 181
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 296
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 101
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 658
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 282
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 103
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 788
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 811

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.