SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Rozlúčkový AutoSlalom v Piešťanoch trápila páľava

AutoSlalom na sviatok Cyrila a Metoda 5. júla na letisku v Piešťanoch otvoril druhú polovicu sezóny 2012. Medzi vyše 50. pretekmi doposiaľ boli tieto asi najhorúcejšie.

(Zdroj: Miro Glasa)

PIEŠŤANY. Nie, žeby čosi horelo v depe, alebo na trati. Nie pre zápal boja medzi jazdcami, ale pre až neznesiteľne horúce počasie. Už pár dní vopred bolo zrejmé, že páľava bude najväčším nepriateľom dňa.

Sprchy a slnečníky

Organizátori pre jazdcov okrem tradičného zabezpečenia s krytým posedením v bufete po prvýkrát zabezpečili osviežujúce sprchy a niekoľko veľkých slnečníkov v depe. Obe riešenia mali veľký úspech. Keďže teplota na priamom slnku stúpala k 40oC, celý deň bol ako spomalený film. Každý sa snažil robiť len nevyhnutné pohyby a nezvyšovať si tep až sa zdalo, že všetci tu pospávajú.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

12_sla_pn_big.jpg

Trápili štyridsiatky

Mimoriadne vysoké teploty účasť jazdcov negatívne ovplyvnili. Letisko v Piešťanoch patrí k najobľúbenejším tratiam vôbec. Tu sa na pretekoch bežne stretne okolo 120 štartujúcich, rekordná účasť s takmer 130 jazdcami tiež pochádza z tohto miesta. Tentokrát sa do online registrácie nahlásilo 89 jazdcov, na štart pretekov sa nakoniec postavilo dokonca len 79 z nich.


Rozlúčka s letiskom v Piešťanoch

Najsmutnejšou správou dňa bol fakt, že toto sú na nejakú dobu a možno navždy posledné preteky série AutoSlalom, ktoré sa tu jazdili. Pre rok 2012 sa zo strany letiska zmenili podmienky prenájmu a tie sú napriek podpore partnerov oleje FUCHS, autokozmetika AUTOGLYM, či škola šmyku SuperDRIVE neakceptovateľné. Táto správa hneď ráno jazdcom na tradičnej rozprave pokazila náladu. Organizátori boli smutní už niekoľko dní predtým.

Skryť Vypnúť reklamu

13_sla_pn_big.jpg

Rekord trate odolal vďaka kuželu

Na ostatných dvoch podujatiach Aleš Hreha potvrdil, že je znova na vrchole. Po zranení ruky na začiatku sezóny pri lyžovačke je už všetko v poriadku. Navyše rýchle trate mu veľmi vyhovujú. Aleš je jedným z mála jazdcov, ktorí sú schopní nie len vyhrať svoju triedu (niekedy S4, niekedy SS3 podľa použitých pneu), ale dokáže poraziť slalomárskeho boha Tondu Červenku a vyhrať preteky aj absolútne.

Presne to dokázal na ostatných dvoch pretekoch. Nebyť zvaleného kužeľa v prvej ostrej jazde, stanovil by aj nový rekord trate. Pôvodný rekord 1:13,131 patrí práve Tondovi Červenkovi z tohtoročného Veľkonočného pondelka 09.04. Alešovi sa v prvej ostrej jazde podarilo neskutočných 1:12,237. Žiaľ aj penalta v podobne 2s za zvalený kužeľ.

Skryť Vypnúť reklamu

17_sla_pn_big.jpg

Priebeh pretekov v jednotlivých triedach bol tiež mimoriadne zaujímavý. Rozlúčkové preteky s traťou v Piešťanoch si vychutnali všetci jazdci.

Niektorí z nich stáli na pódiu víťazov vôbec prvýkrát, napriek tomu, že AutoSlalom jazdia už niekoľko sezón. Práve oni boli víťazmi dňa a všetci im to skutočne priali. Pozrime sa na priebeh pretekov postupne po triedach:

S1 do 1400 ccm

Keď sa do pretekov registruje Zoltán Lovász s Peugeotom 106 Rally, víťaz triedy S1 je zrejmý už ráno. Je to jazdec mimoriadnych kvalít o čom najlepšie svedčí porovnanie s dobrým jazdcom (bratom) Kristiánom. Pretekali ako dabléri na rovnakom aute.

Medzi víťazom Zolom a štvrtým Kristiánom bol rozdiel 6,5 s. Do tejto medzery sa dokázali na druhé a tretie miesto vtesnať ďalší dabléri Michal Krajčovič a Tomáš Ryšánek.

Skryť Vypnúť reklamu

18_sla_pn_big.jpg

Svoj Opel Corsa túto sezónu už dokážu dostávať na limit a vyrovnané schopnosti za volantom dokumentuje rozdiel medzi nimi menej ako 0,5 s. Tomášovi patrí špeciálna gratulácia, lebo po 34 účastiach je toto jeho prvé pódiové umiestnenie.

Tomáš asi tušil, že dnes sa zadarí a preto si na odovzdávanie pohárov obliekol špeciálne tričko (hrdý tatino – Lucka). Je celkom zrejmé, komu tento pohár venuje. Zaujímavé je aj umiestnenie na 5. a 6. mieste, kam sa s podstatne staršou technikou prebojovali Maťo Marko a Ján Stacho na Škode 110L rallye a Škode Rapid 130.


S2 do 1600 ccm

Peter Ponec na letisku v Piešťanoch zažil De Ja Vu. Doslova! V 24 štartoch na pretekoch AutoSlalom vyhral prvé miesto v triede druhýkrát. Po prvýkrát to bolo na rovnakom mieste na rovnakom aute Peugeot 106 Gti v hroznom daždi na Veľkonočný pondelok v roku 2010.

Skryť Vypnúť reklamu

19_sla_pn_big.jpg

Po vyše 2 rokoch sa za veľkého sucha a mimoriadnych teplôt úspech podarilo zopakovať. Petra sa asi vôbec netreba pýtať, ktorá je jeho najobľúbenejšia trať. Na 2. mieste s 0,5 s odstupom skončil úspešný slalomár Michal Novák na Citroene Saxo VTS. Tretí dojazdil Michal Komár na Honde CRX.


S3 do 2000 ccm

Dvojlitre má od svojho návratu do seriálu pod palcom Edo Bednárik a jeho Honda Civic Type R. V Piešťanoch skončil pred druhým jazdcom s náskokom takmer 4 sekúnd.

Tým druhým sa stal Peter Granát na Nissane Almera GTi. Historický úspech a veľkú radosť tu zažil Peter Domeny na Peugeote 306 S16. AutoSlalom Peter jazdí s prestávkami od roku 2009 a toto bolo prvé pódiové umiestenie.


S4 nad 2000 ccm

Do triedy nad 2 litre sa po veľmi dlhej dobe prišiel pozrieť Tomáš Polerecký na Mitsubishi Lancer EVO IX. Jednak na pretekoch dlhšie chýbal a tiež už dávnejšie pre úpravy na aute prestúpil medzi špeciály. Tento deň použil normálne pneumatiky a na boj vyzval Michala Žiaka na rovnakom aute staršom o jednu generáciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Preteky skončili v menovanom poradí. Tomáš dokázal, že z volantom mu to ide mimoriadne dobre a Miša porazil v súčte časov o 1,2 s.

20_sla_pn_big.jpg

Tretie miesto si tu vybojoval Michal Siráň na BMW Z4 2,5i. Bol to jeho len štvrtý AutoSlalom, na dvoch minulú sezónu sa objavil na Nissane 350Z roadster. Chalan má asi slabosť na otvorené športiaky.

SS2 do 1600 ccm

Boj o prvé miesto v triede menších špeciálov bol naozaj tuhý. Favoritmi na víťazstvá sú v tejto triede bratia Hrobovci, Oto a Martin. Otovi sa na tejto trati v špičkovo pripravenom Citroene Saxo VTS vôbec nedarilo. Ani jednu z meraných ostrých jázd nedokázal zajazdiť bez trestných sekúnd.

Dablér, mladší brat mal na trati podobné ťažkosti, trestné sekundy fasoval v prvej aj tretej ostrej jazde. To dávalo veľké nádeje celkom čisto jazdiacemu Pepovi Bednaříkoví tiež na Saxe VTS.

Skryť Vypnúť reklamu

Martin Hroba nakoniec napriek dvom jazdám z troch s penalizáciou 2s dokázal udržať v týchto pretekoch prvenstvo, Pepa Bednařík skončil so stratou 1,3 s druhý a v tvrdej konkurencii ako tretí dojazdil zdatný slalomár Matej Demeter na Suzuki Swift GTO. Ten svoju pozíciu len tesne (o 0,25 s) obhájil pred skvelo jazdiacim Pavlom Poluchom.

21_sla_pn_big.jpg


SS3 nad 1600 ccm

V kategórií veľkých špeciálov sa stretla skutočne tvrdá zostava. Na štart sa v tejto triede síce postavilo len 11 jazdcov, no samé zvučné slalomárske mená. Nie len triede, ale aj celým pretekom kraľoval spomínaný Aleš Hreha na turbom prepĺňanej Honde S2000.

Napriek tomu, že v dvoch meraných jazdách z troch dostal 2s, napriek tomu dokázal od najlepšieho nám známeho slalomára Tondu Červenku udržať odstup 2,3 s. O čosi vyše sekundu za Tondom skončil Laco Pakši na kompletne upravenej Honde Civic Vti Turbo.

Skryť Vypnúť reklamu

Pochvalu si zaslúži aj Miro Tichý, ktorý so značným výkonovým deficitom dokázal držať krok so slalomárskou špičkou. Obdiv jazdcov i divákov už niekoľkýkrát na trati budia aj krásne urobené retrofordy Cortina a Capri majiteľov Ondreja Kurillu a Tomáša Velického.

22_sla_pn_big.jpg


D – Dámy

Všeobecne iste platí, že dievčatá majú teplo radšej ako zimu. Nie však páľavy. Asi aj preto do pretekov nastúpili len tri kočky a teda každá z nich už ráno mala pobyt na pódiu zaistený. Otázkou dňa bolo, v akom poradí.

Najlepšie slalom jazdí skutočne dobre vyjazdená Lucka Červenková na Saxe VTS. Trofej za druhé miesto si odniesla Renáta Mackovičová na ostrom Peugeote 306 Gti6 a „bronz“ nie len po celý deň, ale aj na bedni chytila Simona Lobíková na Honde S2000.

J – juniori

Prekvapivo milý počet 7 jazdcov pripravil boj o prvé miesta v tejto kategórii venovanej jazdcom do 21 r. Niektorí z nich sú klasifikovaní v dvoch skupinách. Mládež bola v Piešťanoch na trati tak dobrá, že Martin Hroba a Matej Demeter dokázali bodovať v SS2, čo automaticky znamená body aj v J. Na tretie miesto sa s VW Polo prebojoval Stano Pecha, štvrtý skončil Mario Bobošík na Suzuki Swift GTi.

Skryť Vypnúť reklamu

Načítavam video...

Na východe aj západe

Slalomári aj organizátori AutoSlalom si teraz užívajú leto. Preteky na východe i západe SR pokračujú na konci augusta. Najbližšie plánované termíny pretekov sú 25.08. letisko Svidník a 29.08. SlovakiaRing – DrivingAcademy. Pre viac info, štatistiky, fotogalérie, videá z pretekov i diskusiu k aktuálnemu dianiu navštívte www.autoslalom.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 323
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 536
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 226
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 345
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 143
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 096
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 005
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 046
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 879
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 808
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.