Rozlúčkový AutoSlalom v Piešťanoch trápila páľava

AutoSlalom na sviatok Cyrila a Metoda 5. júla na letisku v Piešťanoch otvoril druhú polovicu sezóny 2012. Medzi vyše 50. pretekmi doposiaľ boli tieto asi najhorúcejšie.

(Zdroj: Miro Glasa)

PIEŠŤANY. Nie, žeby čosi horelo v depe, alebo na trati. Nie pre zápal boja medzi jazdcami, ale pre až neznesiteľne horúce počasie. Už pár dní vopred bolo zrejmé, že páľava bude najväčším nepriateľom dňa.

Sprchy a slnečníky

Organizátori pre jazdcov okrem tradičného zabezpečenia s krytým posedením v bufete po prvýkrát zabezpečili osviežujúce sprchy a niekoľko veľkých slnečníkov v depe. Obe riešenia mali veľký úspech. Keďže teplota na priamom slnku stúpala k 40oC, celý deň bol ako spomalený film. Každý sa snažil robiť len nevyhnutné pohyby a nezvyšovať si tep až sa zdalo, že všetci tu pospávajú.

12_sla_pn_big.jpg

Trápili štyridsiatky

Mimoriadne vysoké teploty účasť jazdcov negatívne ovplyvnili. Letisko v Piešťanoch patrí k najobľúbenejším tratiam vôbec. Tu sa na pretekoch bežne stretne okolo 120 štartujúcich, rekordná účasť s takmer 130 jazdcami tiež pochádza z tohto miesta. Tentokrát sa do online registrácie nahlásilo 89 jazdcov, na štart pretekov sa nakoniec postavilo dokonca len 79 z nich.


Rozlúčka s letiskom v Piešťanoch

Najsmutnejšou správou dňa bol fakt, že toto sú na nejakú dobu a možno navždy posledné preteky série AutoSlalom, ktoré sa tu jazdili. Pre rok 2012 sa zo strany letiska zmenili podmienky prenájmu a tie sú napriek podpore partnerov oleje FUCHS, autokozmetika AUTOGLYM, či škola šmyku SuperDRIVE neakceptovateľné. Táto správa hneď ráno jazdcom na tradičnej rozprave pokazila náladu. Organizátori boli smutní už niekoľko dní predtým.

13_sla_pn_big.jpg

Rekord trate odolal vďaka kuželu

Na ostatných dvoch podujatiach Aleš Hreha potvrdil, že je znova na vrchole. Po zranení ruky na začiatku sezóny pri lyžovačke je už všetko v poriadku. Navyše rýchle trate mu veľmi vyhovujú. Aleš je jedným z mála jazdcov, ktorí sú schopní nie len vyhrať svoju triedu (niekedy S4, niekedy SS3 podľa použitých pneu), ale dokáže poraziť slalomárskeho boha Tondu Červenku a vyhrať preteky aj absolútne.

Presne to dokázal na ostatných dvoch pretekoch. Nebyť zvaleného kužeľa v prvej ostrej jazde, stanovil by aj nový rekord trate. Pôvodný rekord 1:13,131 patrí práve Tondovi Červenkovi z tohtoročného Veľkonočného pondelka 09.04. Alešovi sa v prvej ostrej jazde podarilo neskutočných 1:12,237. Žiaľ aj penalta v podobne 2s za zvalený kužeľ.

17_sla_pn_big.jpg

Priebeh pretekov v jednotlivých triedach bol tiež mimoriadne zaujímavý. Rozlúčkové preteky s traťou v Piešťanoch si vychutnali všetci jazdci.

Niektorí z nich stáli na pódiu víťazov vôbec prvýkrát, napriek tomu, že AutoSlalom jazdia už niekoľko sezón. Práve oni boli víťazmi dňa a všetci im to skutočne priali. Pozrime sa na priebeh pretekov postupne po triedach:

S1 do 1400 ccm

Keď sa do pretekov registruje Zoltán Lovász s Peugeotom 106 Rally, víťaz triedy S1 je zrejmý už ráno. Je to jazdec mimoriadnych kvalít o čom najlepšie svedčí porovnanie s dobrým jazdcom (bratom) Kristiánom. Pretekali ako dabléri na rovnakom aute.

Medzi víťazom Zolom a štvrtým Kristiánom bol rozdiel 6,5 s. Do tejto medzery sa dokázali na druhé a tretie miesto vtesnať ďalší dabléri Michal Krajčovič a Tomáš Ryšánek.

18_sla_pn_big.jpg

Svoj Opel Corsa túto sezónu už dokážu dostávať na limit a vyrovnané schopnosti za volantom dokumentuje rozdiel medzi nimi menej ako 0,5 s. Tomášovi patrí špeciálna gratulácia, lebo po 34 účastiach je toto jeho prvé pódiové umiestnenie.

Tomáš asi tušil, že dnes sa zadarí a preto si na odovzdávanie pohárov obliekol špeciálne tričko (hrdý tatino – Lucka). Je celkom zrejmé, komu tento pohár venuje. Zaujímavé je aj umiestnenie na 5. a 6. mieste, kam sa s podstatne staršou technikou prebojovali Maťo Marko a Ján Stacho na Škode 110L rallye a Škode Rapid 130.


S2 do 1600 ccm

Peter Ponec na letisku v Piešťanoch zažil De Ja Vu. Doslova! V 24 štartoch na pretekoch AutoSlalom vyhral prvé miesto v triede druhýkrát. Po prvýkrát to bolo na rovnakom mieste na rovnakom aute Peugeot 106 Gti v hroznom daždi na Veľkonočný pondelok v roku 2010.

19_sla_pn_big.jpg

Po vyše 2 rokoch sa za veľkého sucha a mimoriadnych teplôt úspech podarilo zopakovať. Petra sa asi vôbec netreba pýtať, ktorá je jeho najobľúbenejšia trať. Na 2. mieste s 0,5 s odstupom skončil úspešný slalomár Michal Novák na Citroene Saxo VTS. Tretí dojazdil Michal Komár na Honde CRX.


S3 do 2000 ccm

Dvojlitre má od svojho návratu do seriálu pod palcom Edo Bednárik a jeho Honda Civic Type R. V Piešťanoch skončil pred druhým jazdcom s náskokom takmer 4 sekúnd.

Tým druhým sa stal Peter Granát na Nissane Almera GTi. Historický úspech a veľkú radosť tu zažil Peter Domeny na Peugeote 306 S16. AutoSlalom Peter jazdí s prestávkami od roku 2009 a toto bolo prvé pódiové umiestenie.


S4 nad 2000 ccm

Do triedy nad 2 litre sa po veľmi dlhej dobe prišiel pozrieť Tomáš Polerecký na Mitsubishi Lancer EVO IX. Jednak na pretekoch dlhšie chýbal a tiež už dávnejšie pre úpravy na aute prestúpil medzi špeciály. Tento deň použil normálne pneumatiky a na boj vyzval Michala Žiaka na rovnakom aute staršom o jednu generáciu.

Preteky skončili v menovanom poradí. Tomáš dokázal, že z volantom mu to ide mimoriadne dobre a Miša porazil v súčte časov o 1,2 s.

20_sla_pn_big.jpg

Tretie miesto si tu vybojoval Michal Siráň na BMW Z4 2,5i. Bol to jeho len štvrtý AutoSlalom, na dvoch minulú sezónu sa objavil na Nissane 350Z roadster. Chalan má asi slabosť na otvorené športiaky.

SS2 do 1600 ccm

Boj o prvé miesto v triede menších špeciálov bol naozaj tuhý. Favoritmi na víťazstvá sú v tejto triede bratia Hrobovci, Oto a Martin. Otovi sa na tejto trati v špičkovo pripravenom Citroene Saxo VTS vôbec nedarilo. Ani jednu z meraných ostrých jázd nedokázal zajazdiť bez trestných sekúnd.

Dablér, mladší brat mal na trati podobné ťažkosti, trestné sekundy fasoval v prvej aj tretej ostrej jazde. To dávalo veľké nádeje celkom čisto jazdiacemu Pepovi Bednaříkoví tiež na Saxe VTS.

Martin Hroba nakoniec napriek dvom jazdám z troch s penalizáciou 2s dokázal udržať v týchto pretekoch prvenstvo, Pepa Bednařík skončil so stratou 1,3 s druhý a v tvrdej konkurencii ako tretí dojazdil zdatný slalomár Matej Demeter na Suzuki Swift GTO. Ten svoju pozíciu len tesne (o 0,25 s) obhájil pred skvelo jazdiacim Pavlom Poluchom.

21_sla_pn_big.jpg


SS3 nad 1600 ccm

V kategórií veľkých špeciálov sa stretla skutočne tvrdá zostava. Na štart sa v tejto triede síce postavilo len 11 jazdcov, no samé zvučné slalomárske mená. Nie len triede, ale aj celým pretekom kraľoval spomínaný Aleš Hreha na turbom prepĺňanej Honde S2000.

Napriek tomu, že v dvoch meraných jazdách z troch dostal 2s, napriek tomu dokázal od najlepšieho nám známeho slalomára Tondu Červenku udržať odstup 2,3 s. O čosi vyše sekundu za Tondom skončil Laco Pakši na kompletne upravenej Honde Civic Vti Turbo.

Pochvalu si zaslúži aj Miro Tichý, ktorý so značným výkonovým deficitom dokázal držať krok so slalomárskou špičkou. Obdiv jazdcov i divákov už niekoľkýkrát na trati budia aj krásne urobené retrofordy Cortina a Capri majiteľov Ondreja Kurillu a Tomáša Velického.

22_sla_pn_big.jpg


D – Dámy

Všeobecne iste platí, že dievčatá majú teplo radšej ako zimu. Nie však páľavy. Asi aj preto do pretekov nastúpili len tri kočky a teda každá z nich už ráno mala pobyt na pódiu zaistený. Otázkou dňa bolo, v akom poradí.

Najlepšie slalom jazdí skutočne dobre vyjazdená Lucka Červenková na Saxe VTS. Trofej za druhé miesto si odniesla Renáta Mackovičová na ostrom Peugeote 306 Gti6 a „bronz“ nie len po celý deň, ale aj na bedni chytila Simona Lobíková na Honde S2000.

J – juniori

Prekvapivo milý počet 7 jazdcov pripravil boj o prvé miesta v tejto kategórii venovanej jazdcom do 21 r. Niektorí z nich sú klasifikovaní v dvoch skupinách. Mládež bola v Piešťanoch na trati tak dobrá, že Martin Hroba a Matej Demeter dokázali bodovať v SS2, čo automaticky znamená body aj v J. Na tretie miesto sa s VW Polo prebojoval Stano Pecha, štvrtý skončil Mario Bobošík na Suzuki Swift GTi.

Na východe aj západe

Slalomári aj organizátori AutoSlalom si teraz užívajú leto. Preteky na východe i západe SR pokračujú na konci augusta. Najbližšie plánované termíny pretekov sú 25.08. letisko Svidník a 29.08. SlovakiaRing – DrivingAcademy. Pre viac info, štatistiky, fotogalérie, videá z pretekov i diskusiu k aktuálnemu dianiu navštívte www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 141
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 917
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 958
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 366
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 941
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 871
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 416
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 612
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 900
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 695

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop