BRATISLAVA. Model R8 pôvodne vyvinutý spoločnosťou quattro GmbH má teraz ostrejšie a zvýraznené kontúry. Čiastkové vylepšenia v podobe iného lakovania mriežok a líšt samostatne veľmi nevidieť, ale ako celok je predná časť ešte ostrejšia.
Pri porovnaní starého a nového nárazníka vidieť v otvoroch tri priečne lišty. Samozrejme možnosť objednať si za príplatok predný spojler z karbónu tu ostala.
LED ide do popredia
Každá verzia Audi R8 má v sériovej výbave predné reflektory z LED diód, ktoré vytvárajú diaľkové aj tlmené svetlo. V pásiku denných LED svetiel je rovno integrované smerové svetlo. Klasické svietenie do rohu pri odbočovaní alebo prudkej zákrute, dokáže suplovať hlavný LED svetlomet.

V rámci faceliftu sa dizajnéri pohrali s úpravou mriežok v otvoroch pre prístup vzduchu k motoru. Podľa materiálu mriežok a ich veľkosti môžete rozoznať, či je pod kapotou 8 alebo 10 valcov. Napríklad mriežky odvetrávania vedľa zadného okna sú pri R8 V10 Coupé matné hliníkové a vo verziách R8 V8 a R8 V10 Plus sú matné čierne.
Samozrejme LED technológia je zastúpená aj v zadných svetlách. Tie majú najnovšie integrované smerovky s dynamickou indikáciou. Konkrétne to znamená, že smerové svetlo prebieha vždy k okraju auta.
Pribudlo veľké plus
Audi dvíha latku svojho superšportu ešte vyššie a popri doteraz známych verziách prichádza V10 plus. Ostrá verzia má výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm.
Model Plus existuje iba vo verzii kupé a s novou prevodovkou S-tronic dosiahne stovku za 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 317 km/h. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť s manuálnou prevodovkou je o tri desatiny sekundy pomalšie.
Veria dvojspojke S-tronic
Manuálna šesťstupňová prevodovka je v osemvalcovej verzii štandardom a k V10 ju dodávajú na želanie. S novou sedemstupňovou prevodovkou S-tronic, ktorá je koncepčne dvojspojková s tromi hriadeľmi je to presne opačne. K V10 ju dodávajú sériovo.
Novinka má vraj veľmi tesne, až "pretekársky" blízko prevody a dlhý je iba posledný rýchlostný stupeň pre úsporu na diaľnici.
Podobne ako v Porsche aj Audi R8 S-tronic má automatický režim športového štartu Launch control. Nová 7-stupňová prevodovka S-tronic má dĺžku menšiu ako 60 centimetrov a radí bez citeľného prerušenia krútiaceho momentu.