Audi R8 dostalo novú krv a viac LED

Vrchol modelovej ponuky Audi prichádza s ďalšou verziou V10 Plus a novou sedemstupňovou prevodovkou. Hlavné LED svetlá patria do sériovej výbavy a pribudlo množstvo kozmetických detailov.

Audi je právom pyšné na kráľovský model R8. Ten má teraz jednu verziu navyše, novú prevodovku a viac LED diód v štýle Audi.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Model R8 pôvodne vyvinutý spoločnosťou quattro GmbH má teraz ostrejšie a zvýraznené kontúry. Čiastkové vylepšenia v podobe iného lakovania mriežok a líšt samostatne veľmi nevidieť, ale ako celok je predná časť ešte ostrejšia.

Pri porovnaní starého a nového nárazníka vidieť v otvoroch tri priečne lišty. Samozrejme možnosť objednať si za príplatok predný spojler z karbónu tu ostala.

LED ide do popredia

Každá verzia Audi R8 má v sériovej výbave predné reflektory z LED diód, ktoré vytvárajú diaľkové aj tlmené svetlo. V pásiku denných LED svetiel je rovno integrované smerové svetlo. Klasické svietenie do rohu pri odbočovaní alebo prudkej zákrute, dokáže suplovať hlavný LED svetlomet.

Nová najvýkonnejšia verzia R8 V10 Plus dosahuje výkon 404 kW (550 k) a stovku dá za 3,5 sekundy.

V rámci faceliftu sa dizajnéri pohrali s úpravou mriežok v otvoroch pre prístup vzduchu k motoru. Podľa materiálu mriežok a ich veľkosti môžete rozoznať, či je pod kapotou 8 alebo 10 valcov. Napríklad mriežky odvetrávania vedľa zadného okna sú pri R8 V10 Coupé matné hliníkové a vo verziách R8 V8 a R8 V10 Plus sú matné čierne.

Samozrejme LED technológia je zastúpená aj v zadných svetlách. Tie majú najnovšie integrované smerovky s dynamickou indikáciou. Konkrétne to znamená, že smerové svetlo prebieha vždy k okraju auta.

Pribudlo veľké plus

Audi dvíha latku svojho superšportu ešte vyššie a popri doteraz známych verziách prichádza V10 plus. Ostrá verzia má výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm.

Model Plus existuje iba vo verzii kupé a s novou prevodovkou S-tronic dosiahne stovku za 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 317 km/h. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť s manuálnou prevodovkou je o tri desatiny sekundy pomalšie.

Veria dvojspojke S-tronic

Manuálna šesťstupňová prevodovka je v osemvalcovej verzii štandardom a k V10 ju dodávajú na želanie. S novou sedemstupňovou prevodovkou S-tronic, ktorá je koncepčne dvojspojková s tromi hriadeľmi je to presne opačne. K V10 ju dodávajú sériovo.

Novinka má vraj veľmi tesne, až "pretekársky" blízko prevody a dlhý je iba posledný rýchlostný stupeň pre úsporu na diaľnici.

Podobne ako v Porsche aj Audi R8 S-tronic má automatický režim športového štartu Launch control. Nová 7-stupňová prevodovka S-tronic má dĺžku menšiu ako 60 centimetrov a radí bez citeľného prerušenia krútiaceho momentu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.