Audi R8 dostalo novú krv a viac LED

Vrchol modelovej ponuky Audi prichádza s ďalšou verziou V10 Plus a novou sedemstupňovou prevodovkou. Hlavné LED svetlá patria do sériovej výbavy a pribudlo množstvo kozmetických detailov.

Audi je právom pyšné na kráľovský model R8. Ten má teraz jednu verziu navyše, novú prevodovku a viac LED diód v štýle Audi.(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Model R8 pôvodne vyvinutý spoločnosťou quattro GmbH má teraz ostrejšie a zvýraznené kontúry. Čiastkové vylepšenia v podobe iného lakovania mriežok a líšt samostatne veľmi nevidieť, ale ako celok je predná časť ešte ostrejšia.

Pri porovnaní starého a nového nárazníka vidieť v otvoroch tri priečne lišty. Samozrejme možnosť objednať si za príplatok predný spojler z karbónu tu ostala.

LED ide do popredia

Každá verzia Audi R8 má v sériovej výbave predné reflektory z LED diód, ktoré vytvárajú diaľkové aj tlmené svetlo. V pásiku denných LED svetiel je rovno integrované smerové svetlo. Klasické svietenie do rohu pri odbočovaní alebo prudkej zákrute, dokáže suplovať hlavný LED svetlomet.

Nová najvýkonnejšia verzia R8 V10 Plus dosahuje výkon 404 kW (550 k) a stovku dá za 3,5 sekundy.

V rámci faceliftu sa dizajnéri pohrali s úpravou mriežok v otvoroch pre prístup vzduchu k motoru. Podľa materiálu mriežok a ich veľkosti môžete rozoznať, či je pod kapotou 8 alebo 10 valcov. Napríklad mriežky odvetrávania vedľa zadného okna sú pri R8 V10 Coupé matné hliníkové a vo verziách R8 V8 a R8 V10 Plus sú matné čierne.

Samozrejme LED technológia je zastúpená aj v zadných svetlách. Tie majú najnovšie integrované smerovky s dynamickou indikáciou. Konkrétne to znamená, že smerové svetlo prebieha vždy k okraju auta.

Pribudlo veľké plus

Audi dvíha latku svojho superšportu ešte vyššie a popri doteraz známych verziách prichádza V10 plus. Ostrá verzia má výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm.

Model Plus existuje iba vo verzii kupé a s novou prevodovkou S-tronic dosiahne stovku za 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 317 km/h. Zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť s manuálnou prevodovkou je o tri desatiny sekundy pomalšie.

Veria dvojspojke S-tronic

Manuálna šesťstupňová prevodovka je v osemvalcovej verzii štandardom a k V10 ju dodávajú na želanie. S novou sedemstupňovou prevodovkou S-tronic, ktorá je koncepčne dvojspojková s tromi hriadeľmi je to presne opačne. K V10 ju dodávajú sériovo.

Novinka má vraj veľmi tesne, až "pretekársky" blízko prevody a dlhý je iba posledný rýchlostný stupeň pre úsporu na diaľnici.

Podobne ako v Porsche aj Audi R8 S-tronic má automatický režim športového štartu Launch control. Nová 7-stupňová prevodovka S-tronic má dĺžku menšiu ako 60 centimetrov a radí bez citeľného prerušenia krútiaceho momentu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 875
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 593
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 524
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 444
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 283
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 894
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 290
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 684
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 953
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 566

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop