SME V RELY

Slávnu Rallye Tatry suverénne vyhrali Ondrej s Gömörim

Oživená legenda medzi súťažami je súčasťou Slovenského Rally Pohára, ale na jej štart sa postavili aj účastníci majstrovstiev Slovenska. Tomáš Ondrej porazil Igora Drotára, Pohár vyhral Peter Haluška.

(Zdroj: rallyetatry.sk)

BRATISLAVA. Legendárna automobilová súťaž má za sebou množstvo míľnikov a pádov. Bola súčasťou seriálu majstrovstiev Európy a jej náročným tratiam vzdávali hold tí vtedy najlepší jazdci starého kontinentu. Podujatie neskôr z pod Tatrier vytlačili ochranári i nedostatok peňazí na jeho zorganizovanie.

Známe meno Rallye Tatry oživil až veľký pneumatikový výrobca a celú súťaž presťahoval do Púchova. Ani tam ale nezostala dlho, opäť kvôli peniazom. Tatranská rely povstala z popola vďaka nadšeniu popradských organizátorov. Dnes má centrum opäť v Poprade a je súčasťou Slovenského Rally Pohára.

Šesť rýchlostiek, šesť víťazstiev

Aj tohtoročná Rallye Tatry 2012 bola súčasťou „iba“ Slovenského Rally Pohára, no zvučné meno podujatia prilákalo na štart aj účastníkov majstrovstiev Slovenska, na čele s Igorom Drotárom a Vladom Bánocim v Škode Fabia WRC.

Organizátori jednodňovej súťaže pripravili trať s dĺžkou 41 meraných kilometrov. Tie boli rozdelené na šesť rýchlostných skúšok. Posádky absolvovali po trikrát úseky Liptovská Teplička (8,2 km) a Spišské Bystré (5,5 km).

Favorizovaných Drotára s Bánocim v úvodnom meranom úseku prekonali Tomáš Ondrej s Adamom Gömörim na Mitsubishi Lancer Evo IX. Z napínavého súboja ale nebolo nič, lebo Ondrej a Gömöri boli najrýchlejší aj v ostatných piatich meraných testoch a suverénne získali absolútne prvenstvo. Druhí skončili Drotár a Bánoci, ktorí počas celého dňa stabilne dosahovali druhé najlepšie časy.

Výborný Haluška

Skvelé tretie miesto absolútne a víťazstvo v hodnotení Slovenského Rally Pohára získal Petrovia Haluška a Bartko so Seatom Ibiza TDI. Tí za sebou nechali aj podstatne modernejšiu „dvojkolku“ - Citroën C2 R2 Max - Pavlov Nagya a Kušniera. Tí sa na celkovú štvrtú priečku prepracovali až v záverečnej skúške, keď preskočili Petra Lorenčíka s Kamilom Rusnáčikom v kokpite Mitsubishi Lancer Evo X.

Rozdiel medzi štvrtým a piatym miestom po absolvovaní 41 ostrých kilometrov predstavoval len dve desatiny sekundy. O tesné rozdiely však vďaka relatívne krátkej trati nebola núdza.


Rallye Tatry 2012 - absolútne poradie:

1. Ondrej/Gömöri (Mitsubishi Lancer Evo IX) 21:00,8 min., 2. Drotár/Bánoci (Škoda Fabia WRC) +46,9 s., 3. Haluška/Bartko (Seat Ibiza TDI) +2:59,5 min., 4. Nagy/Kušnier (Citroën C2 R2 Max) +3:07,7, 5. Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:07,9, 6. Palko/Palko (Renault Clio) +3:23,5, 7. Kysucký/Dedeček (Seaz Ibiza) +3:27,4, 8. Herdický/Lejko (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3:28,4, 9. Deak/Leskovjanský (Honda Civic Type-R) +3:29,4, 10. Hanuš/Mesarčík (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:30,1.

Poradie v SRP:

1. Haluška/Bartko (Seat Ibiza TDI) 24:00,3 min., 2. Palko/Palko (Renault Clio) +24,0 s., 3. Kysucký/Dedeček (Seat Ibiza) +27,9 s., 4. Kravárik/Kacvinský (VW Golf) +33,5, 5. Danielis/Marinecová (Seat Ibiza) +48,5, 6. Kožej/Majcher (Honda Civic) +1:04,8 min., 7. Debnár/Sovák (Suzuki Swift) +1:22,5, 8. Kekeňák/Bystrán (Škoda Felicia) +1:32,8, 9. Švec/Švec (Honda Civic) +1:39,8, 10. Krbaťa/Plichta (Škoda Fabia) +1:47,5.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 749
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 18 103
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 218
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 7 842
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 724
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 346
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 254
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 515
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 276
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 885

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Café Európa: Kvalita médií a dezinformácie na Slovensku

V akom stave sú slovenské médiá. Sledujte diskusiu naživo.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie (píše Ivan Mikloš)

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

ŠPORT

Hamšík zrejme pôjde do Číny: Chcel by som skúsiť niečo nové

Som sklamaný, že nám opäť titul ušiel, uviedol Marek Hamšík.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.