SME V RELY

Slávnu Rallye Tatry suverénne vyhrali Ondrej s Gömörim

Oživená legenda medzi súťažami je súčasťou Slovenského Rally Pohára, ale na jej štart sa postavili aj účastníci majstrovstiev Slovenska. Tomáš Ondrej porazil Igora Drotára, Pohár vyhral Peter Haluška.

(Zdroj: rallyetatry.sk)

BRATISLAVA. Legendárna automobilová súťaž má za sebou množstvo míľnikov a pádov. Bola súčasťou seriálu majstrovstiev Európy a jej náročným tratiam vzdávali hold tí vtedy najlepší jazdci starého kontinentu. Podujatie neskôr z pod Tatrier vytlačili ochranári i nedostatok peňazí na jeho zorganizovanie.

Známe meno Rallye Tatry oživil až veľký pneumatikový výrobca a celú súťaž presťahoval do Púchova. Ani tam ale nezostala dlho, opäť kvôli peniazom. Tatranská rely povstala z popola vďaka nadšeniu popradských organizátorov. Dnes má centrum opäť v Poprade a je súčasťou Slovenského Rally Pohára.

Šesť rýchlostiek, šesť víťazstiev

Aj tohtoročná Rallye Tatry 2012 bola súčasťou „iba“ Slovenského Rally Pohára, no zvučné meno podujatia prilákalo na štart aj účastníkov majstrovstiev Slovenska, na čele s Igorom Drotárom a Vladom Bánocim v Škode Fabia WRC.

Organizátori jednodňovej súťaže pripravili trať s dĺžkou 41 meraných kilometrov. Tie boli rozdelené na šesť rýchlostných skúšok. Posádky absolvovali po trikrát úseky Liptovská Teplička (8,2 km) a Spišské Bystré (5,5 km).

Favorizovaných Drotára s Bánocim v úvodnom meranom úseku prekonali Tomáš Ondrej s Adamom Gömörim na Mitsubishi Lancer Evo IX. Z napínavého súboja ale nebolo nič, lebo Ondrej a Gömöri boli najrýchlejší aj v ostatných piatich meraných testoch a suverénne získali absolútne prvenstvo. Druhí skončili Drotár a Bánoci, ktorí počas celého dňa stabilne dosahovali druhé najlepšie časy.

Výborný Haluška

Skvelé tretie miesto absolútne a víťazstvo v hodnotení Slovenského Rally Pohára získal Petrovia Haluška a Bartko so Seatom Ibiza TDI. Tí za sebou nechali aj podstatne modernejšiu „dvojkolku“ - Citroën C2 R2 Max - Pavlov Nagya a Kušniera. Tí sa na celkovú štvrtú priečku prepracovali až v záverečnej skúške, keď preskočili Petra Lorenčíka s Kamilom Rusnáčikom v kokpite Mitsubishi Lancer Evo X.

Rozdiel medzi štvrtým a piatym miestom po absolvovaní 41 ostrých kilometrov predstavoval len dve desatiny sekundy. O tesné rozdiely však vďaka relatívne krátkej trati nebola núdza.


Rallye Tatry 2012 - absolútne poradie:

1. Ondrej/Gömöri (Mitsubishi Lancer Evo IX) 21:00,8 min., 2. Drotár/Bánoci (Škoda Fabia WRC) +46,9 s., 3. Haluška/Bartko (Seat Ibiza TDI) +2:59,5 min., 4. Nagy/Kušnier (Citroën C2 R2 Max) +3:07,7, 5. Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:07,9, 6. Palko/Palko (Renault Clio) +3:23,5, 7. Kysucký/Dedeček (Seaz Ibiza) +3:27,4, 8. Herdický/Lejko (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3:28,4, 9. Deak/Leskovjanský (Honda Civic Type-R) +3:29,4, 10. Hanuš/Mesarčík (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:30,1.

Poradie v SRP:

1. Haluška/Bartko (Seat Ibiza TDI) 24:00,3 min., 2. Palko/Palko (Renault Clio) +24,0 s., 3. Kysucký/Dedeček (Seat Ibiza) +27,9 s., 4. Kravárik/Kacvinský (VW Golf) +33,5, 5. Danielis/Marinecová (Seat Ibiza) +48,5, 6. Kožej/Majcher (Honda Civic) +1:04,8 min., 7. Debnár/Sovák (Suzuki Swift) +1:22,5, 8. Kekeňák/Bystrán (Škoda Felicia) +1:32,8, 9. Švec/Švec (Honda Civic) +1:39,8, 10. Krbaťa/Plichta (Škoda Fabia) +1:47,5.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 498
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 7 624
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  4. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 273
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 166
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 062
  7. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 998
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 814
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 962

Hlavné správy zo Sme.sk

PRIMÁR

Mladá nevesta, učiteľka a herečka. Skutočné príbehy ukazujú svet bez antibiotík

Odolné baktérie sú skutočná hrozba. Nesprávne užívanie antibiotík už má svoje obete.

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

V radoch stúpencov opozície sa znížili nároky.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.