SME V RELY

Slávnu Rallye Tatry suverénne vyhrali Ondrej s Gömörim

Oživená legenda medzi súťažami je súčasťou Slovenského Rally Pohára, ale na jej štart sa postavili aj účastníci majstrovstiev Slovenska. Tomáš Ondrej porazil Igora Drotára, Pohár vyhral Peter Haluška.

(Zdroj: rallyetatry.sk)

BRATISLAVA. Legendárna automobilová súťaž má za sebou množstvo míľnikov a pádov. Bola súčasťou seriálu majstrovstiev Európy a jej náročným tratiam vzdávali hold tí vtedy najlepší jazdci starého kontinentu. Podujatie neskôr z pod Tatrier vytlačili ochranári i nedostatok peňazí na jeho zorganizovanie.

Známe meno Rallye Tatry oživil až veľký pneumatikový výrobca a celú súťaž presťahoval do Púchova. Ani tam ale nezostala dlho, opäť kvôli peniazom. Tatranská rely povstala z popola vďaka nadšeniu popradských organizátorov. Dnes má centrum opäť v Poprade a je súčasťou Slovenského Rally Pohára.

Šesť rýchlostiek, šesť víťazstiev

Aj tohtoročná Rallye Tatry 2012 bola súčasťou „iba“ Slovenského Rally Pohára, no zvučné meno podujatia prilákalo na štart aj účastníkov majstrovstiev Slovenska, na čele s Igorom Drotárom a Vladom Bánocim v Škode Fabia WRC.

Organizátori jednodňovej súťaže pripravili trať s dĺžkou 41 meraných kilometrov. Tie boli rozdelené na šesť rýchlostných skúšok. Posádky absolvovali po trikrát úseky Liptovská Teplička (8,2 km) a Spišské Bystré (5,5 km).

Favorizovaných Drotára s Bánocim v úvodnom meranom úseku prekonali Tomáš Ondrej s Adamom Gömörim na Mitsubishi Lancer Evo IX. Z napínavého súboja ale nebolo nič, lebo Ondrej a Gömöri boli najrýchlejší aj v ostatných piatich meraných testoch a suverénne získali absolútne prvenstvo. Druhí skončili Drotár a Bánoci, ktorí počas celého dňa stabilne dosahovali druhé najlepšie časy.

Výborný Haluška

Skvelé tretie miesto absolútne a víťazstvo v hodnotení Slovenského Rally Pohára získal Petrovia Haluška a Bartko so Seatom Ibiza TDI. Tí za sebou nechali aj podstatne modernejšiu „dvojkolku“ - Citroën C2 R2 Max - Pavlov Nagya a Kušniera. Tí sa na celkovú štvrtú priečku prepracovali až v záverečnej skúške, keď preskočili Petra Lorenčíka s Kamilom Rusnáčikom v kokpite Mitsubishi Lancer Evo X.

Rozdiel medzi štvrtým a piatym miestom po absolvovaní 41 ostrých kilometrov predstavoval len dve desatiny sekundy. O tesné rozdiely však vďaka relatívne krátkej trati nebola núdza.


Rallye Tatry 2012 - absolútne poradie:

1. Ondrej/Gömöri (Mitsubishi Lancer Evo IX) 21:00,8 min., 2. Drotár/Bánoci (Škoda Fabia WRC) +46,9 s., 3. Haluška/Bartko (Seat Ibiza TDI) +2:59,5 min., 4. Nagy/Kušnier (Citroën C2 R2 Max) +3:07,7, 5. Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:07,9, 6. Palko/Palko (Renault Clio) +3:23,5, 7. Kysucký/Dedeček (Seaz Ibiza) +3:27,4, 8. Herdický/Lejko (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3:28,4, 9. Deak/Leskovjanský (Honda Civic Type-R) +3:29,4, 10. Hanuš/Mesarčík (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:30,1.

Poradie v SRP:

1. Haluška/Bartko (Seat Ibiza TDI) 24:00,3 min., 2. Palko/Palko (Renault Clio) +24,0 s., 3. Kysucký/Dedeček (Seat Ibiza) +27,9 s., 4. Kravárik/Kacvinský (VW Golf) +33,5, 5. Danielis/Marinecová (Seat Ibiza) +48,5, 6. Kožej/Majcher (Honda Civic) +1:04,8 min., 7. Debnár/Sovák (Suzuki Swift) +1:22,5, 8. Kekeňák/Bystrán (Škoda Felicia) +1:32,8, 9. Švec/Švec (Honda Civic) +1:39,8, 10. Krbaťa/Plichta (Škoda Fabia) +1:47,5.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  8. Splnený sen
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  2. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  3. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  4. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  5. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  8. Vysoká hra o súdne trovy
  9. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 356
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 309
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 821
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 354
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 570
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 556
  7. Splnený sen 2 153
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 393
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 208
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 095

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo sa na verdikt v nástenkovom tendri čakalo desať rokov?

Prípad stále nie je na konci. Odvolanie exministrov bude riešiť Najvyšší súd, ktorý naťahuje aj kauzu tunelovania nebankovky, za ktorou je Jozef Majský.

KOMENTÁRE

Janušek je len Ficov figový list

Nemožno sa ubrániť pocitu, že ide o ukážkový prípad selektívnej spravodlivosti.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.