BRATISLAVA. Lexus spustil výrobu prémiovej rady LS pred 23 rokmi prvou a na ceste veľmi nenápadnou generáciou. Ani ďalšie tri nevyzerali veľmi dynamicky a patrili skôr do konzervatívnej vetve v triede. V ostatnom čase keď BMW radu 7 trochu upúšťa z vrodeného dynamického štýlu, Lexus prechádza na túto koľaj.
Stačí sa pozrieť, koľko dynamiky vtlačil do dizajnu nového modelu. Po 730 000 predaných kusoch štyroch generácií modelu LS prichádza novinka s novou tvárou. Už prvé štúdiové fotky po odhalení v San Franciscu ukazujú viditeľný rozdiel smerom k lepšiemu.
Lexus plánuje udržať pozíciu najsilnejšej plne hybridnej limuzíny s modelom LS 600h, avšak otvára si novú cestu verziou F-Sport.
V duchu tradície, ktorú rozbehol aktuálny modelový rad, bude možné komplet celé vonkajšie osvetlenie auta vybaviť LED svetlami a to aj vrátane hmloviek. Denné svetlá navrhli aj vyrobili zo svetelných trubíc v tvare písmena L. Limuzína LS je práve ten model značky, na ktorom nový štýl prednej masky najlepšie vynikne.
Normálne ju zlepili
Niektoré časti karosérie sú zvárané laserom, avšak mnoho dielcov v Lexuse jednoducho zlepili. Tuhšia karoséria má poskytnúť autu lepšiu oporu v zákrutách a od lepenia kovových častí automobilka očakáva zníženie hlučnosti a prenosu vibrácií.
Pre auto luxusnej kategórie je celkom pochopiteľné zavedenie adaptívnych tlmičov so schopnosťou meniť charakteristiku a najmä regulovať náklony karosérie. Podobne ako BMW aj Lexus LS dostane systém Drive Mode Select a päť rôznych režimov jazdy, ktoré si vodič môže zvoliť – ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S a SPORT S+.
Verzia F dostane veľké brzdy
Uvedenie športovo ladenej verzie F Sport sa našťastie neobmedzilo iba na dekoratívne prvky, ale upravená verzia je v skutočnosti o centimeter nižšie k ceste a má vpredu väčšie brzdy značky brzdy Brembo so 6-piestovými strmeňmi.
K verzii LS 460 dostane zákazník samosvorný diferenciál Torsen na zadnej náprave a radenie páčkami pod volantom. Lexus roky budoval povesť tichého luxusného cestovania a teraz pri úžasnom odhlučnení vybavuje športovú verziu generátorom zvuku nasávania, ktorý pre potešenie posádky umocňuje zvuk od nasávania motora.
Spomedzi tradičnej dávky luxusu špeciálne vyniká riadenie klimatizácie s 13 senzormi pre ešte lepšie udržiavanie teploty v automatickom režime. O tom, že interiér je osvetlený LED diódami asi netreba písať. Rovnako sa dalo čakať, že na palubnej doske bude 12,3 palcový farebný monitor.