Test: Ford S-Max EcoBoost pre dobrého šoféra

Neľakajte sa, rodinný van nedostal trojvalcový litrový motor ale už známy agregát 1,6 EcoBoost, ktorý sme vyskúšali v ďalšej alternácii. Zatiaľ nám najviac pasoval v Mondeu.

O tom, že S-Max je navonok jedno z najkrajších áut a otcovský sen niet pochýb. Verzia EcoBoost poteší vodičov so záľubou v dynamickej jazde ale tiež znalosťou ekonomickej jazdy.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Škoda, že S-Max sme nepostavili zoči-voči benzínovej konkurencii, pretože je dobré vždy, ak auto chytí za srdce, ostať oboma nohami na zemi. Ťažko však S-Max porovnávať, pretože Seatu Alhambra konkuruje Galaxy a Seat Altea XL je predsa len menšie auto ako S-Max.

Seat však ponúka zaujímavé varianty s rodinným benzínovým turbom. Napríklad Altea XL 1,8 TSI s prevodovkou DSG stojí 19.039 eur a jeden z čitateľov je s takouto verziou mimoriadne spokojný. Aj s dieselom obľúbená Alhambra ponúka verziu 1,4 TSI od 25.788 eur, akurát o úspornosti motora 1,4 TSI nie sme veľmi presvedčení.

Presne do týchto úvah o zamatovo tichom benzínovom aute pre rodinu vchádza akciový Ford S-Max 1,6 EcoBoost vo výbave BusinessX za 23.990 eur.

Jedná sa o päťmiestnu rodinnú verziu so všetkým okrem bi-xenónových svetiel a bez elektronickej parkovacej brzdy. Nás zaujímalo, či sa v tejto predieselovanej kategórii áut oplatí kúpiť benzínovú verziu EcoBoost.

Sústredenie na motor

S-Max netreba zvlášť predstavovať, lebo väčšina pozná obrovské miesto na sedenie vpredu aj vzadu, dobre prístupný kufor, príťažlivý dizajn a masívnu prístrojovú dosku kamióna a rozdvojený predný stĺpik s výhľadom leteckej kabíny.

Nový je akurát motor EcoBoost s objemom 1,6 litra a s výkonom 118 kW (160 k) pri 5700 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 240 Nm však vrcholí pri 1600 otáčkach, a to je slušný papierový predpoklad na dynamickú a ekonomickú jazdu.

Nepotrebuje otáčky

Prvé kritérium kvality jazdy spĺňa motor EcoBoost nad očakávanie. Namiesto dieselového rachotu sa po naštartovaní ozve kultivovaný chod. Už len samotný zamatový rozbeh stojí za vyskúšanie.

Prevody sú navrhnuté tak, že v meste nič s autom nešklbe a jazdí sa ľahšie ako s dieselom. Motor extrémne dobre znáša nízke otáčky a na štvorke môžete v meste jazdiť ako s automatom. Už pri 80 kilometrovej rýchlosti pohodlne zvláda šiesty stupeň.

S-Max nemožno kritizovať za materiály alebo nedostatok miesta. Ale na tento kokpit si nevieme zvyknúť. Ak vám sadne posed a máte pocit dobrého výhľadu, neváhajte.

Mimo mesta je to ešte hladšie a lepšie. Pojem základná motorizácia je pre 1,6 EcoBoost vyslovene urážlivá, pretože je to postačujúca motorizácia.

Vôbec sme nemali pocit, že potrebujeme viac a to sme stále o 3000 tisíc lacnejší ako naftové verzie. Diesele v akciovom balíku X majú trochu lepšiu výbavu ale nie hodnú takého cenového rozdielu. Ostáva otvoriť už len kapitolu priemernej spotreby, ktorá môže byť rozhodujúca.

Noha robí veľa

Už podľa skúseností s týmto motorom v Mondeu je jasné, že spotreba nebude extrémne zlá, akurát vyššia od Mondea. Celkový dlhodobý priemer na takmer dvoch nádržiach a s výrazným podielom diaľnic je 7,6 litra benzínu na sto kilometrov.

Jeden čitateľ, ktorý má C-Max 2,0 TDCi s prevodovkou PowerShift by nám aj závidel. Stály prevod je tak na pol ceste medzi benzínovou klasikou a dieselom, pretože na šiestom stupni pri 130 kilometrovej rýchlosti točí motor približne 2850 otáčok. Ak sa neženiete, na diaľničnom limite obídete z hlavného mesta Banskú Bystricu za 6,5 litra.

Ponuka miesta na zadných sedadlách v druhom rade obstojí aj proti Alhambre a samozrejme kompaktné vany poráža o viac ako triedu. S batožinovým priestorom je na tom S-Max tiež výborne.

Diesel bude lepší iba v režime „tlačenia na pílu“ keď niekto bezducho pridáva a lieta hore-dole. Tam sa nafťáky obyčajne vyšplhajú na nejakú spotrebu a potom držia číslo.

S motorom EcoBoost to však vyletí na deväť litrov. Nevieme ako sa prejaví testovaný motor z hľadiska servisných nákladov po najazdení 100 000 kilometrov, avšak jazdenie s novým autom je na míle príjemnejšie ako s dieselovými verziami. Minimálne sa tu nebude EGR ventil zanášať.

Aby sa nezabudlo: testovali sme S-Max po facelifte , čiže už s modernejšími zadnými svetlami.

Štvorvalec EcoBoost poteší dobrého šoféra, ktorý si vie jazdu užiť a umne využívať danosti motora. Potom si schuti zajazdí a spotrebou sa vmestí aj do 7 litrov na sto kilometrov.

Kto s autom necíti a berie šoférovanie ako nutné zlo, nech utratí zbytočné peniaze za nákup diesela, aspoň nám nebude nadávať, že mu S-Max veľa žerie. Testované auto je ďalšou vydarenou alternáciou s novým motorom. Jazda to bola parádna.

Kupujem - nekupujem

S-Max, môj niekdajší sen je vždy zvonku krásnym autom a teraz sa ukázal ako Ford so zamatovým a tichým motorom, ktorý robí jazdu pôsobivejšou. Poteší najmä šoférov, ktorí žijú s autom. Moja smiešna postava s krátkymi nohami a dlhým trupom si nevie nájsť v kokpite miesto a preto nekupujem, ale vrelo odporúčam.
Rasťo Chvála



Ford S-Max 1,6 EcoBoost - základné údaje

Cena modelu od (eur) 23.900
Cena test. verzie (eur) 23.990
Motor 1,6 SCTi
Objem (cm3) 1596
Výkon (kW(k)) 118 (160)
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min.) 1600
Priemerná spotreba (l/100km) 6,8
Spotreba v teste (l/100km) 7,6
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 204
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky 225/50 R17
Priemer otáčania (m) 11,6
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1498
Dĺžka (mm) 4768
Rázvor náprav (mm) 2850
Šírka (mm) 1884
Výška (mm) 1658
Základný objem kufra (l) 755-2100
Objem nádrže paliva (l) 70

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.