Test: Ford S-Max EcoBoost pre dobrého šoféra

Neľakajte sa, rodinný van nedostal trojvalcový litrový motor ale už známy agregát 1,6 EcoBoost, ktorý sme vyskúšali v ďalšej alternácii. Zatiaľ nám najviac pasoval v Mondeu.

O tom, že S-Max je navonok jedno z najkrajších áut a otcovský sen niet pochýb. Verzia EcoBoost poteší vodičov so záľubou v dynamickej jazde ale tiež znalosťou ekonomickej jazdy.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Škoda, že S-Max sme nepostavili zoči-voči benzínovej konkurencii, pretože je dobré vždy, ak auto chytí za srdce, ostať oboma nohami na zemi. Ťažko však S-Max porovnávať, pretože Seatu Alhambra konkuruje Galaxy a Seat Altea XL je predsa len menšie auto ako S-Max.

Seat však ponúka zaujímavé varianty s rodinným benzínovým turbom. Napríklad Altea XL 1,8 TSI s prevodovkou DSG stojí 19.039 eur a jeden z čitateľov je s takouto verziou mimoriadne spokojný. Aj s dieselom obľúbená Alhambra ponúka verziu 1,4 TSI od 25.788 eur, akurát o úspornosti motora 1,4 TSI nie sme veľmi presvedčení.

Presne do týchto úvah o zamatovo tichom benzínovom aute pre rodinu vchádza akciový Ford S-Max 1,6 EcoBoost vo výbave BusinessX za 23.990 eur.

Jedná sa o päťmiestnu rodinnú verziu so všetkým okrem bi-xenónových svetiel a bez elektronickej parkovacej brzdy. Nás zaujímalo, či sa v tejto predieselovanej kategórii áut oplatí kúpiť benzínovú verziu EcoBoost.

Sústredenie na motor

S-Max netreba zvlášť predstavovať, lebo väčšina pozná obrovské miesto na sedenie vpredu aj vzadu, dobre prístupný kufor, príťažlivý dizajn a masívnu prístrojovú dosku kamióna a rozdvojený predný stĺpik s výhľadom leteckej kabíny.

Nový je akurát motor EcoBoost s objemom 1,6 litra a s výkonom 118 kW (160 k) pri 5700 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 240 Nm však vrcholí pri 1600 otáčkach, a to je slušný papierový predpoklad na dynamickú a ekonomickú jazdu.

Nepotrebuje otáčky

Prvé kritérium kvality jazdy spĺňa motor EcoBoost nad očakávanie. Namiesto dieselového rachotu sa po naštartovaní ozve kultivovaný chod. Už len samotný zamatový rozbeh stojí za vyskúšanie.

Prevody sú navrhnuté tak, že v meste nič s autom nešklbe a jazdí sa ľahšie ako s dieselom. Motor extrémne dobre znáša nízke otáčky a na štvorke môžete v meste jazdiť ako s automatom. Už pri 80 kilometrovej rýchlosti pohodlne zvláda šiesty stupeň.

S-Max nemožno kritizovať za materiály alebo nedostatok miesta. Ale na tento kokpit si nevieme zvyknúť. Ak vám sadne posed a máte pocit dobrého výhľadu, neváhajte.

Mimo mesta je to ešte hladšie a lepšie. Pojem základná motorizácia je pre 1,6 EcoBoost vyslovene urážlivá, pretože je to postačujúca motorizácia.

Vôbec sme nemali pocit, že potrebujeme viac a to sme stále o 3000 tisíc lacnejší ako naftové verzie. Diesele v akciovom balíku X majú trochu lepšiu výbavu ale nie hodnú takého cenového rozdielu. Ostáva otvoriť už len kapitolu priemernej spotreby, ktorá môže byť rozhodujúca.

Noha robí veľa

Už podľa skúseností s týmto motorom v Mondeu je jasné, že spotreba nebude extrémne zlá, akurát vyššia od Mondea. Celkový dlhodobý priemer na takmer dvoch nádržiach a s výrazným podielom diaľnic je 7,6 litra benzínu na sto kilometrov.

Jeden čitateľ, ktorý má C-Max 2,0 TDCi s prevodovkou PowerShift by nám aj závidel. Stály prevod je tak na pol ceste medzi benzínovou klasikou a dieselom, pretože na šiestom stupni pri 130 kilometrovej rýchlosti točí motor približne 2850 otáčok. Ak sa neženiete, na diaľničnom limite obídete z hlavného mesta Banskú Bystricu za 6,5 litra.

Ponuka miesta na zadných sedadlách v druhom rade obstojí aj proti Alhambre a samozrejme kompaktné vany poráža o viac ako triedu. S batožinovým priestorom je na tom S-Max tiež výborne.

Diesel bude lepší iba v režime „tlačenia na pílu“ keď niekto bezducho pridáva a lieta hore-dole. Tam sa nafťáky obyčajne vyšplhajú na nejakú spotrebu a potom držia číslo.

S motorom EcoBoost to však vyletí na deväť litrov. Nevieme ako sa prejaví testovaný motor z hľadiska servisných nákladov po najazdení 100 000 kilometrov, avšak jazdenie s novým autom je na míle príjemnejšie ako s dieselovými verziami. Minimálne sa tu nebude EGR ventil zanášať.

Aby sa nezabudlo: testovali sme S-Max po facelifte , čiže už s modernejšími zadnými svetlami.

Štvorvalec EcoBoost poteší dobrého šoféra, ktorý si vie jazdu užiť a umne využívať danosti motora. Potom si schuti zajazdí a spotrebou sa vmestí aj do 7 litrov na sto kilometrov.

Kto s autom necíti a berie šoférovanie ako nutné zlo, nech utratí zbytočné peniaze za nákup diesela, aspoň nám nebude nadávať, že mu S-Max veľa žerie. Testované auto je ďalšou vydarenou alternáciou s novým motorom. Jazda to bola parádna.

Kupujem - nekupujem

S-Max, môj niekdajší sen je vždy zvonku krásnym autom a teraz sa ukázal ako Ford so zamatovým a tichým motorom, ktorý robí jazdu pôsobivejšou. Poteší najmä šoférov, ktorí žijú s autom. Moja smiešna postava s krátkymi nohami a dlhým trupom si nevie nájsť v kokpite miesto a preto nekupujem, ale vrelo odporúčam.
Rasťo Chvála



Ford S-Max 1,6 EcoBoost - základné údaje

Cena modelu od (eur) 23.900
Cena test. verzie (eur) 23.990
Motor 1,6 SCTi
Objem (cm3) 1596
Výkon (kW(k)) 118 (160)
Pri otáčkach (ot./min.) 5700
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min.) 1600
Priemerná spotreba (l/100km) 6,8
Spotreba v teste (l/100km) 7,6
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 204
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky 225/50 R17
Priemer otáčania (m) 11,6
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1498
Dĺžka (mm) 4768
Rázvor náprav (mm) 2850
Šírka (mm) 1884
Výška (mm) 1658
Základný objem kufra (l) 755-2100
Objem nádrže paliva (l) 70

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.