SME

Londýn dostane nové čierne taxi. Zase od Nissanu

Po debute v New Yorku a Tokiu sa taxi od Nissanu objaví v uliciach Londýna. Z ohľadom na tradíciu mu v porovnaní s predchodcom ostala čierna farba, ale všetko ostatné sa zmenilo. Ulice najskôr zaplaví naftová verzia, neskôr pribudne elektrické taxi NV200.

Nízka podlaha, posuvné dvere a päť miest na sedenie sú hlavné výhody nového taxi.Nízka podlaha, posuvné dvere a päť miest na sedenie sú hlavné výhody nového taxi. (Zdroj: Nissan)

BRATISLAVA. Nissan ako značka nebude nováčikom v londýnskych uliciach, pretože ikonou mesta bol čierny taxík LTI FX4 Fairway. Maskot ulíc bol vybavený 2,7litrovým vznetovým motorom TD27, ktorý patril medzi spoľahlivé ale zrejme nie najúspornejšie motory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové taxi Nissan NV200 vychádza z dodávky NV200, ktorá medzičasom získala popularitu na mnohých trhoch, pretože doteraz sa stihlo z novinky predať v 40 krajinách viac ako 100 000 kusov.

Novinka predstavená Nissanom bola od počiatku stavaná na prepravu ľudí v meste a s cieľom zvládnuť veľký nápor. Londýnske taxíky totiž denne prevezú 300 000 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahké nastupovanie a USB

Model NV200 prekonáva bežné modely áut používané na taxíky v počte miest a pohodlnom nastupovaní na nízku podlahu. Dnu sa vmestí pohodlne päť dospelých osôb - tri na zadné sedadlá a ďalšie dve na sklopné sedadlá umiestnené proti smeru jazdy.

Predné sedadlo pre cestujúceho nahradil batožinový priestor. Asi najdôležitejšou súčasťou taxíka sú posuvné bočné dvere.

Umožňujú ľahké nastupovanie a neohrozujú chodcov alebo cyklistov tak, ako v lacnej talianskej komédii. Cestujúci si môžu počas jazdy cez zabudované USB nabiť svoj smartphone, ktorý sa tak rád vybíja.

Osvedčený diesel

Nová naftová verzia taxi Nissan NV200 má byť lacnejšia, ako súčasný model Londýnskej taxislužby. O pohon taxíka sa stará osvedčený motor, ktorý už na seba zarobil a taxíku bude stačiť.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o koncernový štvorvalec 1.5 dCi 81 kW (110 koní) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho spotreba bude polovičná so súčasných taxíkov a logicky poklesnú aj emisie.

Za jeden rok tak vodič londýnskeho taxi NV200 vynaloží o 700 libier menej na palivo. V dohľadnej dobe začnú testovať aj plne elektrickú verziu postavenú na technickom základe modelu Leaf. Po úvodných testoch a budovaní infraštruktúry by mali elektrické taxíky zaplaviť Londýn v roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 684
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 694
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 884
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 562
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 396
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 190
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu