V okolí Frankfurtu začalo testovanie systémov, ktoré budú upozorňovať na brzdenie aj cez neprehľadný kamión. Autá spracujú informáciu o prekážke na ceste, dostanú signál z dopravného značenia a vyhnú sa zápche.
BRATISLAVA. Hoci komunikáciou medzi vozidlami navzájom a tiež autami a infraštruktúrou sa zaoberajú roky BMW, Opel aj iné značky, Ford tiež nie je nováčikom, lebo v Spojených štátoch testuje podobné programy od roku 2004.
Modrý ovál sa však momentálne zapojil do programu Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany a to tak, že 20 modelov S-Max vybavil balíkom asistenčných systémov a zaradil ich do skupiny 120 vozidiel, ktoré budú v najbližšom období testovať systém v okolí Frankfurtu.
Brzdové svetlo vysiela signál
Jedným z testovaných prvkov projektu je elektronické brzdové svetlo. Samozrejme aj to obyčajné je elektronické, ale toto okrem vyslaného vizuálneho svetelného signálu do očí vodiča vyšle elektronickú správu z brzdiaceho vozidla do vozidla za ním.
Práve Ford dostal za úlohu viesť v programe vývoj brzdového svetla tak, aby sa informácia doručila aj vtedy, ak sa autá nevidia. Napríklad je to prvé už za ostrou zákrutou.
Prekážky sa budú hlásiť
Jedným z hlavných súčastí nových systémov je upozornenie na prekážky v jazdnej dráhe. Systém vysiela do okolia signál, aby varoval ostatných účastníkov alebo autá pred prekážkami.
Asistent dopravného značenia neustále komunikuje s riadiacimi centrami aktívnych dopravných značiek. Komunikátor rozpozná zmenu na dopravnom značení, odklonenie dopravy alebo uzavretie jazdného pruhu. Práve na to je ideálne testovanie v okolí Frankfurtu, kde je systém elektronického značenia veľmi rozvinutý.
Budú manažovať premávku
Podľa posledných výskumov doprava potrebuje manažment a prognózu vývoja. Jednoducho autá by si mali vyberať a odporučiť trasu s ohľadom na tvoriacu sa zápchu, avšak ešte v čase, keď sa len začína tvoriť.
Až na záver sa ukazuje, na čo všetko systémy slúžia vodičovi. Ten by mal mať v aute prístup na internet a prostredníctvom neho si počas jazdy rezervovať miesto na parkovanie. Čiže všetky aktívne systémy sa budú starať o to, aby sa šofér mohol zabávať s internetom.
Autor: rch