OSLANY. Tento test by sa nerealizoval, keby nás jeden z našich čitateľov nežiadal o radu, ktoré SUV si vybrať: skromnejší Touareg alebo okázalejší ale technológiami viac prešpikovaný Mercedes ML?
Ako jeden z mála zákazníkov tejto triedy potreboval auto aj na prekonávanie ťažšieho terénu, čiže auto malo naozaj spojiť schopnosť komfortných pracovných ciest ale tiež častých výletov do terénu.
Tak sme začali radiť a porovnávať, ale jazýček váh sa výraznejšie nepriklonil ani na jednu stranu, lebo každé auto malo niečo do seba.
Sú ľahšie a úspornejšie
Mercedes ML je momentálne nositeľom najnovších technológií, vyznačuje sa zmenšením motorov ale hlavne úpravami, ktoré majú zraziť spotrebu rekordne nízko. Hviezda to dotiahla až na štvorvalec, ale neprajeme vám vidieť grimasu motoristu, keď som mu navrhol alternatívu štvorvalca.
Touareg tiež siaha po úspornejších verziách, ale ponechal si aj naftový osemvalec. Obe autá schudli a núkajú veľmi podobné príplatkové prvky vybavenia. Samozrejme Mercedes so svojím prednárazovým systémom a ďalšími drobnosťami ukazuje technologický pokrok.
Ak si vybrať cestné SUV ale s citeľne dobrými vlastnosťami v teréne, tak potom Touareg alebo ML s redukčnou prevodovkou, pneumatickým podvozkom a vyšším profilom pneumatík.
Čitateľovi sme poradili, aby sa riadil srdcom a výškou zľavy, akú dostane u predajcu, pretože konkurenti sú vyrovnaní. Jedine Volkswagen je trochu lacnejší ako novšie ML.
Spadli do blata
Problém nám nedal spávať, a tak sme sa pozreli do cenníka ešte raz. Za cenu šesťvalcového mercedesu so slušnou výbavou si totiž možno kúpiť brutálny Touareg V8 s extrémne silným dieselom. Hovoríme o autách, ktoré s doplnkovou výbavou pre terén hladko prestrelia sedemdesiattisícovú hranicu, ale sú top.
S SUV, ktoré dokážu masírovať ego majiteľa sme sa vybrali tam, kde to len nám môže napadnúť. Na miesto, kde sa ukáže rozdiel medzi osemvalcovou klasikou a novým smerom bez valcov, bez objemu ale s nízkou spotrebou.
Teraz nečakajte meranie interiéru a suché tabuľky. Potrebovali sme sa rozhodnúť srdcom. Medzi pretechnizovaným Mercedesom, ktorý jazdí aj za sedem litrov nafty a nabúchaným Volkswagenom, ktorý týmto produktom patrí do najvyššej ligy.
Hra na osem valcov niečo stojí a pod desať litrov to nebude. Mercedes má lepšiu aerodynamiku a na kvalitnej ceste je tichší. Touareg má komfortnejší podvozok a je viac šoférsky. Ozaj a tú plechovú godzilu na fotkách sme tiež naštartovali.