SME

TEST: Honda Accord sa tlačí do pozornosti

Model strednej triedy má po zmenách tichší motor aj interiér. Zaujme dobrým posedom vodiča a radosťou, ktorú vie dať iba Honda. Výrobca dáva za málo peňazí silný motor a za veľa peňazí silnú výbavu .

Poctivé japonské auto, ktoré nekričí do sveta, ale baví šoféra. Takto sa javil Accord v teste.Poctivé japonské auto, ktoré nekričí do sveta, ale baví šoféra. Takto sa javil Accord v teste. (Zdroj: autor)

Model strednej triedy má po zmenách tichší motor aj interiér. Zaujme dobrým posedom vodiča a radosťou, ktorú vie dať iba Honda. Vyzerá však trochu staromódne a stráca už aj priestorom. Honda dáva za málo peňazí silný motor a za veľa peňazí silnú výbavu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA, KOŠICE. Dôvod na test modelu Accord bol asi jediný. Pripomenúť si faceliftom auto, ktoré to tu v strednej triede už nejaký rok brúsi. Čisto teoreticky vzaté Honda Accord Tourer je rozmermi a hlavne objemom batožinového priestoru jemne pod priemerom novej vlny strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Kým jej kufor zaostáva so 406 litra za vyše 500 litrovými monštrami v triede, priestor na sedenie je celkom slušný aj pri rázvore 2705 mm. Aby sme k batožinovému priestoru povedali aj B, je široký a výborne využiteľný, len nižší.

S Accordom Tourer sa nič zásadné neudialo a zmeny by sme mohli jednoducho odpáliť výpočtom nových prvkov a kozmetických korekcií. Vlastne sme si dali otázku, čo ponúka Accord, keď nie je momentálnym hitom v triede a pomerne strohý japonský dizajn už zaváňa zmeškanou módnou vlnou.

Kokpit pre šoféra

Razom si sadnete za volant a všetko je inak. Stará dobrá japonská Honda s úžasným volantom a presným radením je tu. Ak existuje najlepšie miesto na svete, kde má byť radiaca páka, tak Honda ho presne trafila. V tvarovaných a mäkších sedadlách obsedíte v meste aj na dlhej ceste.

SkryťVypnúť reklamu

Vôňa (pre niekoho smrad) plastov vás vráti do spomienok na všetky pozitívne zážitky s Hondou presne tak, ako keď zacítite vôňu obľúbeného jedla z detstva. Stredový displej je tiež akoby z tých čias a s elektrickým otváraním piatych dverí sa tiež pohádate, ale ak máte istú krvnú skupinu, tak vám Accord príde sexi.

Ciferníky meracích prístrojov majú dobrý vzhľad, premyslené osvetlenie a ako celok pôsobia oproti ostatku interiéru výrazne modernejšie.

Na pohľad je starší a plastovejší než modernejší konkurenti, má prikrátky rázvor, menší kufor a vzadu nízku strechu. Ale napohľad neviditeľnú prácu na odhlučnení cítiť pri jazde po diaľnici. Je to konštrukčne staršie auto, ktoré sa vám po 1200 kilometroch nechce vrátiť.

Vlastne neviete prečo, ale je to tak. Jednoducho Honda právom upozornila, že Accord má svoje miesto pod slnkom, hoci nie na samom výslní.

SkryťVypnúť reklamu

Chýba mu spodok

Naftový štvorvalec od Hondy má za sebou rôzne obdobia. Keď sa po dlhom čakaní konečne objavil v Accorde predchádzajúcej generácie, padali sme z jeho kultivovaného chodu na zadok. Aj na spotrebu 5,4 si pamätáme akoby to bolo dnes. Vtedy prevratný motor mal posunutú os kľukovky oproti osi piestov a podstatne tenšie steny medzi valcami.

V tej dobe to bol fakt hit. V druhej generácii však prišiel v nejakej hlučnejšej a vláčnejšej forme. Možno aj konkurenti po zanechaní systému čerpadlo tryska stíchli a zosilneli. Popri facelifte Accordu sa konštruktéri zamerali na zníženie vnútorných strát v motore, zľahka ho prekopali a čiastočne mu vrátili stratený lesk. Celkovo odhlučnenie Accordu a vylepšenie aerodynamiky cítiť v kabíne nižším hlukom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kokpit už nedokáže napohľad ohúriť avšak pri posadení za volant áno. Presné DNA Hondy pocítite ako náhle dáte ruky na volant a následne siahnete na radiacu páku. Toto bude šoféra baviť.

Jediné, čo motoru pri záplave konkurenčných dieselov a prepĺňaných benzínov chýba, je lepší ťah pod 2000 otáčkami. Nad touto hranicou je Accord doslova divý, ale zišlo by sa mu zlepšenie na začiatku.

Dnes je bežné, že motory zvládajú posúvanie v meste na 1700 otáčkach. Accord Tourer pri nich nefunguje, a preto mu viac sedí jazda mimo mesta.

Pri posúvaní sa hore dole, častom štartovaní a v meste bude na palubnom počítači dlhodobo svietiť údaj 7,2 litra. Na cestách prvej triedy to obyčajne zbehlo na 5,6 litra avšak za vyše 1200 kilometrov v teste sme auto vrátili so spotrebou 6,8 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na centrálny ovládač sa dá zvyknúť a má to svoju logiku ale dnes už poznáme modernejšie systémy. Navyše za túto cenu by už autu pristala navigácia.

No čo, aspoň sme si užili zábavné šoférovanie vo výbornom kokpite. Podvozok patrí medzi mäkšie a skôr dáva v zákrute najavo, že sa blíži limit. Trochu sa nakloní, akoby auto kľaklo.

Má to svoje plus v komforte a Tourer nevytrasie posádku ako niektoré športovo ladené kombi. Nevieme, aké cesty majú v Japonsku, ale Accord naladili dobre na tie naše slovenské.

Výborný ťah

Honda urobila v porovnaní s konkurenciou dobrú vec a ponúka všetky motory, vrátane silnejšej verzie testovaného diesela aj v najzákladnejšej výbave S. Čiže, kto chce priestranné auto s výkonným motorom a kašle na výbavu, dostane to. Konkurenti často volia stratégiu, aby aj najmenší motor mohol mať najvyššiu výbavu. Honda opačne ponúka aj najsilnejší motor s najnižšou výbavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To je možno jeden z dôvodov, prečo siahnuť po osvedčenom Accorde a nie novších konkurentoch. Navyše Honda pri facelifte dobehla stratu v ponuke dnes populárnych systémov stráženia mŕtveho uhla a automatického prepínania diaľkových svetiel, ktoré je v ponuke Bi HID svetlometmi.

Jazda s Accordom Tourer baví. Na vlnách našich nekvalitných ciest sa karoséria rada pohojdá ale tento neduh vyvažuje príkladným komfortom podvozka. Skrátka Accord Tourer nevytriasa tak ako novší konkurenti.

To sú však prvky určené pre vyššiu výbavu. Ak potrebujete k motoru aj štandard výbavy pre strednú triedu, musíte siahnuť po testovanej verzii Elegance za 31150 eur. Ťahať to výbavou vyššie sa veľmi neoplatí, lebo navigácia je aj pri najvyššom stupni vybavenia za príplatok 1600 eur. Akurát vo verzii Elegance nie je navigácia k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Honda mala vo svojich modeloch vždy niečo, prečo ich dokážete mať v obľube a dokážete si ich kúpiť aj vtedy, ak nie sú momentálnym hitom sezóny. Accordu to ostalo aj po facelifte a keď si sadnete za volant, tak spoznáte asi jediný hlavný argument, prečo si ho kúpiť. Lebo vám bude za volantom dobre.

Kupujem - nekupujem

Accord je v mojich očiach šoférske auto, teda také, ktoré šoféra baví. Osobne by som potreboval ostrejší nástup do zákruty a ešte strmšie riadenie. Aj lepšie zobúdzanie motora v nižších otáčkach by mu pristalo. Pri pomyselnom rozhliadaní sa v strednej triede mám dve autá, ktoré by som chcel v danej cenovej hladine viac. Čiže nekupujem, ale Accord mám v srdci.
Rasťo Chvála

Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur)

24.150

Cena test. verzie od (eur)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

26.550

Cena test. Auta (eur)

31.950

Motor

2,2 i-DTEC

Objem (cm3)

2199

Výkon (kW(k))

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

350

Pri otáčkach (ot./min.)

2000-2750

Priemerná spotreba (l/100km)

5,5

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

9,6

Maximálna rýchlosť (km/h)

207

Prevodovka

manuálna

Počet stupňov

6

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1668

Dĺžka (mm)

4750

Rázvor náprav (mm)

2705

Šírka (mm)

1840

Výška (mm)

1470

Základný objem kufra (l)

406

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 751
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 863
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 374
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 828
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 752
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 445
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 173
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 900
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 946
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 289
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu