Test: Fiat Doblo Work Up odvezie tonu

Unikátne auto vo svojej triede odvezie tri europalety, s bočnicami sa ľahko manipuluje a vodičovi ponúkne slušný komfort. Za každý prvok celkovo bohatej výbavy sa pripláca, ale ESP tu nenájdete vôbec.

Trochu neobvyklé - malý úžitkáč tejto kategórie a s korbou. Už len vyklápanie tomu chýba.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Unikátne auto vo svojej triede odvezie tri europalety, s bočnicami sa ľahko manipuluje a vodičovi ponúkne slušný komfort . K pohodlnej jazde odporúčame aspoň stredný motor. Za každý prvok celkovo bohatej výbavy sa pripláca, ale ESP tu nenájdete vôbec.

BRATISLAVA, KOŠICE. Ani jedna automobilka nevyrába v tejto kategórii verziu s valníkom. Kým predstava modelov Berlingo alebo Kangoo s nákladnou plochou nám príde celkom smiešna, po zhliadnutí Fiatu s hliníkovou nadstavbou sme to brali ako normálne. Talianska automobilka je v tejto triede ojedinelá s takýmto praktickým riešením.

Zvládne tri palety

Teraz dáva zmysel aj nárast rozmerov a robustnosti poslednej generácie modelu Doblo, ktoré je spomedzi konkurentov najširšie. Veď za kabínou skrátenou len na dvojmiestnu ostal priestor na ložnú plochu s rozmerom 2,3 x 1,8 metra. Navyše nosnosť modelu Doblo Work Up je dimenzovaná na 1000 kilogramov.

Toľko poväčšine uvezú terénne pick-upy alebo samozrejme o číslo väčšie dodávky, ktoré existujú ako valníky. Pôdorys ložnej plochy, na ktorú sa vmestia tri europalety len dokazuje, že Fiat vie robiť úžitkové autá a je to jeho silná parketa.

Ukázali zmysel pre detail

Pri skúšobných jazdách, kedy sme ako na potvoru nemali čo voziť okrem drobností, nám udrel do očí zmysel pre detail. Hoci ide o auto na stavbu alebo do dielne, detaily boli veľmi starostlivo prepracované. Napríklad zapínanie bočníc korby, ktoré majú integrované výklopné stúpačky pre obsluhu.

Konštruktéri do dna korby zapasovali kotviace výsuvné oká, ktorých je až šesť. Páka zaisťovania bočnice z nej nevytŕča a vďaka plastovému povrchu sa dobre chytá do ruky. Kvôli bezpečnosti posádky a zrejme vystuženiu torznej tuhosti rozrezanej pôvodnej karosérie pribudla medzi ložnou plochou a kabínou veľmi masívna deliaca stena.

Vyklápacia doska na papiere má svoje praktické výhody, ale jej vyhotovenie trochu zaostávalo za slušnou úrovňou celého auta.

Výhľad dozadu cez mrežu je komplikovaný, ale pri úžitkovom aute sú základom bočné spätné zrkadlá. Ani prázdna ani poloprázdna korba nevydávala nejaké pazvuky na hrboľatej ceste. Ďalšou výhodou spojenia praktickej malej úložnej plochy a kabíny vyvinutej pre dlhé cesty je komfort vodiča.

Jazdí v luxuse za príplatok

Keď si spomenieme na rachot v kabíne Fiatu Punto Van prvej generácie, tak v Doble je rajské ticho. Kokpit nesie moderné črty a vychádza z prakticky navrhnutého základného modelu. Jediná výbava Base obsahuje len najnutnejšiu výbavu s ABS, airbagom vodiča, prípravou na autorádio, elektrickým posilňovačom a centrálnym zamykaním.

Tomuto sa hovorí užitočná plocha. Nikto z konkurencie to v danom segmente neponúka.

Až pozoruhodne široký je zoznam príplatkových prvkov od tempomatu cez dvojzónovú automatickú klimatizáciu, autorádio so systémom Blue and Me až po kit pre prašné cesty. Ak si k základnej cene, ktorá začína pri základnom naftovom motore 1,3 MTJ od 13.156 eur, pripočítate jednu až dve tisícky, získate tak dobre vybavené auto ako sme mali na teste. Dokonca by sme mu mohli dať nálepku, že bolo "v plnke".

Treba silnejší motor

Nikdy sme nezaťažili auto na maximum užitočnej hmotnosti, ale motor 1,6 MTJ nám prišiel ako vhodný základ a jazdu s ešte slabším motorom 1,3 MTJ si nevieme veľmi predstaviť. Za to nám na um zišlo niekoľko možných scenárov videí, a tie možno aj uskutočníme niekedy v budúcnosti.

Z krátkeho zoznámenia nám ostala v pamäti celkom dobrá spotreba naftového motora 1,6 MTJ s výkonom 75 kW (105 k), ktorý aj na dlhej ceste do Košíc a späť, kedy robí aerodynamika svoje, držal spotrebu na hranici šiestich litrov. Výrobca mu v kombinovanej prevádzke udáva 5,2 litra.

Sedadlá sú mäkké a pohodlné, ľahko sa do auta nastupuje. Za operadlami ostal priestor na tašku a drobnosti. Len Otíkovu termosku niet kde postaviť. V priestore za sedadlami trochu chýba vytvarovanie odkladacieho priestoru.

Fiat chce za testovanú verziu so silnejším motorom 14.240 eur. Tento motor má už šesťstupňovú prevodovku a celkom slušnú kultúru chodu. Nepáči sa nám, že v ponuke nie je stabilizačný systém ESP.

Počítajte s príplatkami

Ak niekto plánuje využiť toto podarené auto na dlhšie cesty s tovarom a potrebuje komfort za volantom, treba pripočítať k cene aspoň 2000 eur, nech to má aj dvojzónovú klimatizáciu.

Jazda s modelom Work Up, ktorý nás veľmi potešil, však opäť utvrdila, že úžitkové autá sú silnou stránkou tejto talianskej značky. A tiež sa potvrdilo, že dnes asi najlepšími fiatmi sú Doblo a 500.

Kupujem - nekupujem

Nemám predstavu, čo by som s týmto autom robil, lebo používam na práce okolo domu prívesný vozík. Avšak je to pomocník , ktorý môže pre firmy znamenať mnoho a určite ho odporúčam s nálepkou kupujem. Hlavne je to menšie a úspornejšie ako veľké dodávky, ale roboty urobí veľa.

Fiat Doblo Work Up 1,6 MTJ BASE

Cena modelu od (eur) 13.156
Cena test. verzie od (eur) 14.260
Motor 1,6 MTJ
Objem (cm3) 1598
Výkon (kW(k)) 75(105)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 290
Pri otáčkach (ot./min.) 1500
Priemerná spotreba (l/100km) 5,2
Spotreba v teste (l/100km) 6,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 164
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Užitočná hmotnosť (kg) 1000 kg
Dĺžka korby (mm) 2300
Šírka korby (mm) 1800

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 532
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 234
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 132
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 073
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 002
  6. Kam do tepla v januári? 1 749
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 357
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 170
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 063
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 919

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.