Test: Fiat Doblo Work Up odvezie tonu

Unikátne auto vo svojej triede odvezie tri europalety, s bočnicami sa ľahko manipuluje a vodičovi ponúkne slušný komfort. Za každý prvok celkovo bohatej výbavy sa pripláca, ale ESP tu nenájdete vôbec.

Trochu neobvyklé - malý úžitkáč tejto kategórie a s korbou. Už len vyklápanie tomu chýba.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Unikátne auto vo svojej triede odvezie tri europalety, s bočnicami sa ľahko manipuluje a vodičovi ponúkne slušný komfort . K pohodlnej jazde odporúčame aspoň stredný motor. Za každý prvok celkovo bohatej výbavy sa pripláca, ale ESP tu nenájdete vôbec.

BRATISLAVA, KOŠICE. Ani jedna automobilka nevyrába v tejto kategórii verziu s valníkom. Kým predstava modelov Berlingo alebo Kangoo s nákladnou plochou nám príde celkom smiešna, po zhliadnutí Fiatu s hliníkovou nadstavbou sme to brali ako normálne. Talianska automobilka je v tejto triede ojedinelá s takýmto praktickým riešením.

Zvládne tri palety

Teraz dáva zmysel aj nárast rozmerov a robustnosti poslednej generácie modelu Doblo, ktoré je spomedzi konkurentov najširšie. Veď za kabínou skrátenou len na dvojmiestnu ostal priestor na ložnú plochu s rozmerom 2,3 x 1,8 metra. Navyše nosnosť modelu Doblo Work Up je dimenzovaná na 1000 kilogramov.

Toľko poväčšine uvezú terénne pick-upy alebo samozrejme o číslo väčšie dodávky, ktoré existujú ako valníky. Pôdorys ložnej plochy, na ktorú sa vmestia tri europalety len dokazuje, že Fiat vie robiť úžitkové autá a je to jeho silná parketa.

Ukázali zmysel pre detail

Pri skúšobných jazdách, kedy sme ako na potvoru nemali čo voziť okrem drobností, nám udrel do očí zmysel pre detail. Hoci ide o auto na stavbu alebo do dielne, detaily boli veľmi starostlivo prepracované. Napríklad zapínanie bočníc korby, ktoré majú integrované výklopné stúpačky pre obsluhu.

Konštruktéri do dna korby zapasovali kotviace výsuvné oká, ktorých je až šesť. Páka zaisťovania bočnice z nej nevytŕča a vďaka plastovému povrchu sa dobre chytá do ruky. Kvôli bezpečnosti posádky a zrejme vystuženiu torznej tuhosti rozrezanej pôvodnej karosérie pribudla medzi ložnou plochou a kabínou veľmi masívna deliaca stena.

Vyklápacia doska na papiere má svoje praktické výhody, ale jej vyhotovenie trochu zaostávalo za slušnou úrovňou celého auta.

Výhľad dozadu cez mrežu je komplikovaný, ale pri úžitkovom aute sú základom bočné spätné zrkadlá. Ani prázdna ani poloprázdna korba nevydávala nejaké pazvuky na hrboľatej ceste. Ďalšou výhodou spojenia praktickej malej úložnej plochy a kabíny vyvinutej pre dlhé cesty je komfort vodiča.

Jazdí v luxuse za príplatok

Keď si spomenieme na rachot v kabíne Fiatu Punto Van prvej generácie, tak v Doble je rajské ticho. Kokpit nesie moderné črty a vychádza z prakticky navrhnutého základného modelu. Jediná výbava Base obsahuje len najnutnejšiu výbavu s ABS, airbagom vodiča, prípravou na autorádio, elektrickým posilňovačom a centrálnym zamykaním.

Tomuto sa hovorí užitočná plocha. Nikto z konkurencie to v danom segmente neponúka.

Až pozoruhodne široký je zoznam príplatkových prvkov od tempomatu cez dvojzónovú automatickú klimatizáciu, autorádio so systémom Blue and Me až po kit pre prašné cesty. Ak si k základnej cene, ktorá začína pri základnom naftovom motore 1,3 MTJ od 13.156 eur, pripočítate jednu až dve tisícky, získate tak dobre vybavené auto ako sme mali na teste. Dokonca by sme mu mohli dať nálepku, že bolo "v plnke".

Treba silnejší motor

Nikdy sme nezaťažili auto na maximum užitočnej hmotnosti, ale motor 1,6 MTJ nám prišiel ako vhodný základ a jazdu s ešte slabším motorom 1,3 MTJ si nevieme veľmi predstaviť. Za to nám na um zišlo niekoľko možných scenárov videí, a tie možno aj uskutočníme niekedy v budúcnosti.

Z krátkeho zoznámenia nám ostala v pamäti celkom dobrá spotreba naftového motora 1,6 MTJ s výkonom 75 kW (105 k), ktorý aj na dlhej ceste do Košíc a späť, kedy robí aerodynamika svoje, držal spotrebu na hranici šiestich litrov. Výrobca mu v kombinovanej prevádzke udáva 5,2 litra.

Sedadlá sú mäkké a pohodlné, ľahko sa do auta nastupuje. Za operadlami ostal priestor na tašku a drobnosti. Len Otíkovu termosku niet kde postaviť. V priestore za sedadlami trochu chýba vytvarovanie odkladacieho priestoru.

Fiat chce za testovanú verziu so silnejším motorom 14.240 eur. Tento motor má už šesťstupňovú prevodovku a celkom slušnú kultúru chodu. Nepáči sa nám, že v ponuke nie je stabilizačný systém ESP.

Počítajte s príplatkami

Ak niekto plánuje využiť toto podarené auto na dlhšie cesty s tovarom a potrebuje komfort za volantom, treba pripočítať k cene aspoň 2000 eur, nech to má aj dvojzónovú klimatizáciu.

Jazda s modelom Work Up, ktorý nás veľmi potešil, však opäť utvrdila, že úžitkové autá sú silnou stránkou tejto talianskej značky. A tiež sa potvrdilo, že dnes asi najlepšími fiatmi sú Doblo a 500.

Kupujem - nekupujem

Nemám predstavu, čo by som s týmto autom robil, lebo používam na práce okolo domu prívesný vozík. Avšak je to pomocník , ktorý môže pre firmy znamenať mnoho a určite ho odporúčam s nálepkou kupujem. Hlavne je to menšie a úspornejšie ako veľké dodávky, ale roboty urobí veľa.

Fiat Doblo Work Up 1,6 MTJ BASE

Cena modelu od (eur) 13.156
Cena test. verzie od (eur) 14.260
Motor 1,6 MTJ
Objem (cm3) 1598
Výkon (kW(k)) 75(105)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 290
Pri otáčkach (ot./min.) 1500
Priemerná spotreba (l/100km) 5,2
Spotreba v teste (l/100km) 6,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 164
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Užitočná hmotnosť (kg) 1000 kg
Dĺžka korby (mm) 2300
Šírka korby (mm) 1800

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 308
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 157
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 619
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 408
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 028
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 899
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 612
  10. Inteligencia vo všetkom 1 549

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop