Toyota sa konečne vracia do sveta rely

Prvý štart v rámci Majstrovstiev sveta na nemeckej Adac rely absolvuje Toyota Yaris R1A. Športové oddelenie Toyoty sa oficiálne vracia na scénu, kde kedysi Toyota patrila k hlavným hviezdam.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Svoju prvú oficiálnu rely absolvuje Yaris R1 presne 24. až 26. augusta na tratiach ADAC Rallye Deutschland. Hlavným motívom opätovného vstupu značky do rely bola stavba atraktívneho a cenovo prístupného modelu pre mladých pretekárov.

Športové oddelenie značky prijíma objednávky s okamžitou platnosťou, pričom vozidlo v podobe stavebnice stojí približne 22 500 eur bez DPH a montáže.

Dobré na začiatok

Predpisy automobilovej federácie FIA pre triedu R1A povoľujú pre Yaris s benzínovým motorom a objemom 1,33 litra len obmedzené výkonové úpravy. Výkon je 99 koní a hmotnosť klesla na 1000 kilogramov. Krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 120 Nm.

Pretekárska súprava zahŕňa výfukové zvody a katalyzátor, kratší stály prevod a samozrejme podvozok s nastaviteľnými pružinami.

Súčasťou úprav je vstavaná klietka, ochranný kryt olejovej vane, palivovej nádrže a palivového potrubia, hasiace prístroje, pretekárske sedadlá s viacbodovými bezpečnostnými pásmi typické pre rely a centrálne vypínanie elektroinštalácie.

Otvára novú triedu

Očakáva sa, že Toyota Yaris R1A získa ako prvé auto na svete homologizáciu FIA R1A pre triedu s objemom motora do 1 400 cm3. Vozidlo sa tým kvalifikuje pre súťaže na regionálnej, národnej i medzinárodnej úrovni, a to až po akcie svetového šampionátu v rely.

Po priaznivých výsledkoch testovania v júli tohto roku v Saarlande, sa verejnosti po prvý raz predstaví v súťaži ADAC Rallye Deutschland a za volant sa posadí legenda Isolde Holderiedová, bývalá továrenská jazdkyňa nemeckého šampionátu rely.

Isolde poznáme ešte z čias víťazného ťaženia Toyoty Motorsport v súťažiach majstrovstiev sveta v rely. Toyota Yaris R1A predstavuje prvú etapu plánu dodávať cenovo dostupné a atraktívne súťažné vozidlá súkromným záujemcom. „Je skvelé, že Toyota sa vracia do sveta rely a ja dúfam, že prezentácia na Rallye Deutschland bude začiatkom svetlej budúcnosti tohto vozidla. Očakávam, že si to náležite užijem.“ Povedala po prvých testoch Isolde Holderied.

Spomienka na Celicu

Toyota nie je v rely žiadnym nováčikom a okrem množstva víťazstiev s inými modelmi je asi jej najúspešnejším obdobím účinkovanie s modelom Celica GT Four. Na auto, ktoré jazdilo nádhernými šmykmi, spomínajú fanúšikovia ale aj jazdci mnohých národných šampionátov.

Keby ste sa aj slovenských majstrov volantu opýtali, ktoré bolo najlepšie rely auto, určite si Drotár, Béreš, alebo Suško spomenú na Celicu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 634
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 670
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 757
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 570
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 598
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 535
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 556
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 497
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 976
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 663

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.