BRATISLAVA. Prvé dve generácie modelu Santa Fe majú za sebou celkom slušný život, pričom boli dizajnom aj pohonnými jednotkami veľmi odlišné. Z oboch sa celosvetovo predalo vyše dva a pol milióna kusov. Nové Santa Fe práve prichádza na trh s novým dizajnom a koncepciou interiéru, ktorý môže byť aj sedemmiestny.
Z auta cítiť výraznú orientáciu na európskeho zákazníka. Vidieť to na dizajne, koncepcii interiéru aj motoroch. Napokon u nás sa začali predávať len naftové motory. Slabší agregát 2,0 CRDi s výkonom 110 kW (150 k) kombinujú s pohonom všetkých kolies a prvým stupňom vybavenia Elegance.
Najlacnejšia verzia Santa Fe stojí 31990 eur. Hyundai tejto cenovej hladine prispôsobil výbavu aj dizajn. Krivky už nie sú také pestré ako u menších modelov a Santa Fe pôsobí trochu uhladene a striedmo.
Silnejší diesel a dve výbavy
Za druhý a silnejší diesel 2,2 CRDi s výkonom 145 kW (197 k) chce automobilka na našom trhu minimálne 34.990 eur. Lepší diesel si možno kúpiť aj vo vyššej výbave Premium za 39.900 eur. Výbavy kopírujú trend značky s minimálnym množstvom príplatkových prvkov.
Základnú výbavu Elegance s ESP, ABS, asistentom pre rozjazd do kopca, všetkými airbagmi a v podstate plnou výbavou bezpečnostných prvkov už ani nemožno rozšíriť.
Vyšší stupeň Premium má sériovo monitorovanie tlaku v pneumatikách a za 700 eur môže mať stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu.
Tretí rad sedadiel stojí v oboch verziách 1000 eur. V štandarde je päťročná záruka na celé auto a vždy pohon všetkých kolies.
Prináša aj nové prvky
Štandardne má Santa Fe asistent pre rozjazd do kopa a zjazd zo strmého svahu, elektronickú parkovaciu brzdu, aktívnu prednú kapotu pre ochranu chodcov, sedem airbagov, inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom, dvojzónovú automatickú klimatizáciu s ionizérom, palubný počítač a prístrojovú dosku Supervision s TFT displejom.