Semafor vás ignoruje? Nejazdite na červenú

Ak na vás nereaguje semafor, nejazdite na červenú. Aj po takomto prejazde vám môžu zakázať na čas šoférovať. A čo otočiť sa v neriadenej križovatke do protismeru?

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Semafor nereaguje na motorku

Andrej: "Ak schádzam na motorke v Bratislave zo Starých Gruntov a chcem odbočiť vľavo na Patrónku, prechádzam cez dve križovatky so semaforom. Stáva sa mi, že ak som prvý pred semaforom, nechce naskočiť zelená na prvej križovatke rovno, na druhej vľavo. Je to vo večerných hodinách a zjavne je tam nejaký senzor. Nič iné mi neostáva ako prejsť na červenú, pretože niekedy za mnou stoja ďalšie vozidlá. Ako by som to vysvetlil policajtom? Mohol by som dostať za to pokutu?"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

S najväčšou pravdepodobnosťou sú na danom mieste semafory, ktoré reagujú na vozidlá čakajúce na zelenú.

Semafory sú spojené s indukčnými senzormi, ktorých úlohou je zistiť, či sa nachádza pred semaforom dostatočné množstvo kovu. Takto vedia zistiť, či nejaké vozidlo stojí pred križovatkou. Záleží ale na nastavení senzorov.

V prípade Andrejovej motorky ju senzor pravdepodobne nedokáže zaznamenať. Najlepšie by bolo, ak by oslovil správcu cesty na úpravu semaforov tak, aby zaznamenala aj motorky.

Dovtedy, ak bude znovu ako prvé vozidlo stáť Andrejova motorka pred križovatkou a čakať na zelenú, Andrej vždy poruší dopravné pravidlá, ak sa rozbehne na červenú. Riskoval by tak nielen pokutu ale aj zákaz šoférovania.

Možno by dokázal presvedčiť policajtov o probléme s nastavením semaforov, no kým jeho smer bude mať červenú, vždy bude iný so zeleným svetlom na semafore. A ak vojde na červenú do križovatky, riskuje haváriu.

Ako teda prejsť týmto miestom? Ak by za motorkárom stálo auto, motorkár by sa mohol posunúť čo najviac k pravému okraju cesty tak, aby sa vedľa neho mohlo postaviť osobné auto bez toho, aby muselo presahovať do opačného jazdného smeru. Semafor potom zaručene zareaguje.

Otočil sa do protismeru. Smel?

Milo: "Pri otočení do protismeru na križovatke bratislavských ciest Panónska a Dolnozemská ma zastavil príslušník mestskej polície a upozornil ma na porušenie dopravných predpisov.

Oponoval som mu, keďže sa jedná o neriadenú križovatku bez dopravnej značky zakazujúcej otáčanie. Na to on reagoval, že zákaz je vyjadrený šikmými rovnobežnými čiarami, čo sa mi tiež vidí ako nezmysel. Príslušník to ukončil upozornením bez pokuty. Pre istotu sa teda pýtam, či je možné otočenie sa do protismeru na tejto križovatke?"

01.jpg

Skutočne, na križovatke neriadenej semaforom alebo policajtom je možné sa otočiť do protismernej premávky. Pri tom je ale potrebné dodržiavať aj iné dopravné predpisy. Ak vám nejaké z dopravných značení zakazuje otočiť sa alebo prikazuje ísť inak ako otočením, ani na neriadenej križovatke sa nesmiete otočiť do protismeru.

Na mieste, kde sa otočil Milo do opačného smeru jazdy mu vodorovné dopravné značenie prikazuje odbočiť vľavo. Ani ísť rovno a ani otočiť sa. Milo to však nerešpektoval. Možno tiež prešiel vozidlom aj po šikmých rovnobežných čiar a to sa nesmie.

Mimochodom, obecný či mestský policajt vás smie zastaviť a pokutovať aj vtedy, ak nebudete rešpektovať prikázaný smer jazdy či zákaz otáčania, odbočenia alebo vjazdu.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 212
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 949
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 511
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 213
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 210
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 715
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 600
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.