SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Nový Range Rover prichádza v ľahšom kabáte

Luxusný terénny automobil zhodil takmer pol tony zo svojej hmotnosti. Na prvý pohľad sa to nezdá, ale modelový rok ikonu poriadne zmenil. Pozrite sa ako vyzerá jeho nová čelná maska.

Pri pohľade na prvé fotky, ale najmä údaje o odľahčení, sa tešíme na prvé kilometre.Pri pohľade na prvé fotky, ale najmä údaje o odľahčení, sa tešíme na prvé kilometre. (Zdroj: Range Rover)

BRATISLAVA. Spomedzi všetkých inovácií je asi najšokujúcejšie zníženie hmotnosti o 39 percent. Samozrejme, keby malé autá toľko zhodili, tak skoro zmiznú, ale Range Rover mal zrejme kde uberať.

Automobilová liposukcia sa sústredila na komplexné použitie hliníka ako stavebného prvku karosérie. To znamená, že množstvo železa v karosérii nahradil hliník a tým sa Range Rover stal do istej miery unikátnym SUV.

Hliník bude takmer všade

Hliník sa nevyhol ani masívnym nápravám, ktoré su z neho vyrobené a odpružené novým vzduchovým pružením. Po štyridsiatich rokoch od predstavenia prvého modelu s týmto názvom prišlo k naozal citeľnej zmene. Jediné, čo ostalo, je bočný profil karosérie, ktorý teraz ešte viac pripomína prvotinu.

Aby radikálna zmena nepriniesla vedľajšie účinky, automobilka testovala svoj nový model vyše 18 mesiacov v celej škále klimatických podmienok. Pre cestujúcich, ktorým sa nový vzhľad zapáči, bude dosť podstatný aj komfort sedenia.

Ponúknu viac miesta vzadu

Vnútorný priestor vraj zaznamenal citeľný nárast a zlepšenie podmienok na sedenie, pretože vzadu je o takmer 12 centimetrov viac miesta. Nový balík Executive upraví sedenie vzadu len na dve kreslá.

Odľahčenie karosérie našťastie nerozpútalo odoberanie počtu valcov z motorov. V ponuke ostanú osemvalcové benzínové aj osemvalcový naftový motor. Základom bude však šesťvalcový diesel TDV6.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 13 647
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 324
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 244
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 940
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 930
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 788
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 841
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Traja poslanci zo strany Život nehlasovali za Matovičovo odvolanie.

Po hlasovaní o Matovičovi tarabovcom prešli tri návrhy.


a 1 ďalší 6 h
Peter Tkačenko

Čo nevyšlo pri Matovičovi, mohlo by sa podariť s Hegerom.


9 h
Reťazec Nay dlhé roky kraľuje rebríčkom najväčších nepotravinových reťazcov u nás.

Na prvých miestach sú známe mená.


6 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


1 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


11 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Sama na samote
  2. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  3. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  4. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  5. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  6. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  7. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 723
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 296
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 364
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 052
  5. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 938
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 765
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 990
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 756
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu