BRATISLAVA. Spomedzi všetkých inovácií je asi najšokujúcejšie zníženie hmotnosti o 39 percent. Samozrejme, keby malé autá toľko zhodili, tak skoro zmiznú, ale Range Rover mal zrejme kde uberať.
Automobilová liposukcia sa sústredila na komplexné použitie hliníka ako stavebného prvku karosérie. To znamená, že množstvo železa v karosérii nahradil hliník a tým sa Range Rover stal do istej miery unikátnym SUV.
Hliník bude takmer všade
Hliník sa nevyhol ani masívnym nápravám, ktoré su z neho vyrobené a odpružené novým vzduchovým pružením. Po štyridsiatich rokoch od predstavenia prvého modelu s týmto názvom prišlo k naozal citeľnej zmene. Jediné, čo ostalo, je bočný profil karosérie, ktorý teraz ešte viac pripomína prvotinu.
Aby radikálna zmena nepriniesla vedľajšie účinky, automobilka testovala svoj nový model vyše 18 mesiacov v celej škále klimatických podmienok. Pre cestujúcich, ktorým sa nový vzhľad zapáči, bude dosť podstatný aj komfort sedenia.
Ponúknu viac miesta vzadu
Vnútorný priestor vraj zaznamenal citeľný nárast a zlepšenie podmienok na sedenie, pretože vzadu je o takmer 12 centimetrov viac miesta. Nový balík Executive upraví sedenie vzadu len na dve kreslá.
Odľahčenie karosérie našťastie nerozpútalo odoberanie počtu valcov z motorov. V ponuke ostanú osemvalcové benzínové aj osemvalcový naftový motor. Základom bude však šesťvalcový diesel TDV6.