Smer chce vytlačiť bilbordy z blízkosti ciest

Informačné, reklamné a propagačné materiály by po novom nemali stáť pri ceste bližšie ako 250 metrov.

Bilbord pri diaľnici.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Renáta Zmajkovičová predložila návrh novely zákona o pozemných komunikáciách.

BRATISLAVA.

Na tlačovej konferencii to vyhlásila podpredsedníčka Národnej rady Renáta Zmajkovičová (Smer), ktorá predložila návrh novely zákona o pozemných komunikáciách.

Parlament sa ňou začne zaoberať už na septembrovej schôdzi.

Zmajkovičová chce právnou normou riešiť bezpečnosť premávky a devastáciu okolia vonkajšou reklamou.

Zavedenie tzv. ochranného pásma sa má týkať diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy.

Nevyhovujúce plochy plánujú odstraňovať

Nové pravidlá sa dotknú aj už existujúcich billboardov, pričom na ich odstránenie z 250-metrovej zóny bude dvojročná zákonná lehota, ktorá začne plynúť od dňa účinnosti novely, čo je 1. január 2013.

Návrh zákona teda stanovuje aj povinnosť vlastníka odstrániť billboardy, ktoré sú umiestnené v rozpore s novými pravidlami.

Ak sa tak nestane, má nasledovať pokuta a Zmajkovičová pripúšťa aj prekrývanie reklamy čiernou plachtou.

Billboardy, ktoré nebudú spĺňať nové podmienky a nebudú po výzve úradu vlastníkom odstránené, budú odstránené správcom cesty na náklady majiteľa.

Na otázku, čo v prípade, ak má niekto objednanú reklamnú plochu na dlhé roky, odvetila, že aj podnikatelia sa za roky svojho pôsobenia stretávajú so zmenami zákonov.

Koľko billboardov by malo na základe jej novely zmiznúť, momentálne spočítané nemá.

Zmajkovičová: Slovensko musí ostať zelené

Zmajkovičovú vraj kontaktovali aj billboardové spoločnosti.

"Povedala som im svoju predstavu, oni uviedli že chcú byť súčinní a poukázali na to, čo sa odohralo v Českej republike, kde podobná iniciatíva prešla, no týka sa len diaľnic a ciest I. triedy," vysvetlila.

Ona však trvá na tom, aby sa ochranná zóna týkala aj ciest II. a III. triedy.

"Príprava návrhu zákona vyšla zo spoločenskej objednávky, kedy sa na mňa obracalo množstvo ľudí s tým, že billboardy na Slovensku rastú ako huby po daždi, niekedy na tých najabsurdnejších miestach," povedala Zmajkovičová.

Tvrdí, že jej iniciatíve vyjadrili podporu primátori, starostovia či zástupcovia Slovenskej komory architektov.

"Slovensko sa musí zbaviť vizuálneho smogu spočívajúceho v bezhlavom umiestňovaní billboardov bez ohľadu na charakteristiku a vizuálnu stránku daného územia. Slovensko musí ostať zelené," apelovala.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 251
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 852
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 851
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 537
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 900
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 762
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 573
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 566
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.