Tri kilometre diaľnice D3 do Poľska stavajú 15 rokov

Vyše trojkilometrový úsek diaľnice D3 zo Skalitého po Zwardoň sa stavia už 15 rokov, no stále nie je dokončený.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Kurióznu cestu už niektorí odborníci úsmevne nazývajú "diaľnicou pre poľovníkov". Cesta totiž končí v poli, pretože nemá kam pokračovať. Doteraz sa nepostavil nadväzujúci úsek zo Skalitého po Svrčinovec, na ktorý by sa táto časť diaľnice napojila. Preto sa cesta stále nedokončila a neodovzdala vodičom.

"V čase začatia stavby Slovenskou správou ciest sa uvažovalo, že sa bezprostredne za týmto úsekom bude stavať aj nadväzujúci úsek zo Skalitého po Svrčinovec," priblížil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Úsek po Zwardoň sa pritom začal budovať v októbri 1997, ale na tom nasledujúcom sa výstavba nespustila doteraz.

V súčasnosti však už na túto časť diaľnice prebieha verejné obstarávanie. "Predpoklad ukončenia nasledujúceho úseku diaľnice D3 zo Svrčinovca po Skalité je koniec roka 2015," doplnil Kóňa. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) otvorila na tento úsek 15. augusta obálky s ponukami stavebných firiem. Podľa informácií TASR predložilo najnižšiu cenu združenie štyroch firiem Váhostav SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Bola vo výške 329,9 milióna eur.

Odhadované stavebné náklady štátu na diaľnicu boli 365,6 milióna eur. Stavba sa má realizovať v polovičnom profile, keďže intenzita dopravy je tu nízka a aj polovičný profil postačí obslúžiť dopravný dopyt na ceste. Súčasťou úseku sú dva tunely Svrčinovec a Poľana.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 12 014
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 791
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 222
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 719
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 514
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 873
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 812
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 663
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 027

Téma: Cesta pod Strečnom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.