
. Po štvordverovom sedane, ktorého predaj sa začal v júli tohto roku, príde v nasledujúcich dňoch rad aj na päťdverové verzie liftback Mazda Sport a kombi Sport Wagon. Ich predstavenie ešte pred uvedením na trh sa konalo pre novinárov z európskych štátov minulý týždeň v nemeckom Frankfurte. Prijali sme pozvanie importéra Auto Palace na predstavení hatchbacku i kombi, ktorými Mazda skompletizovala svoj nový šestkový rad.
Novú Mazdu6 sedan sme po prvý raz vyskúšali na cestách v okolí Ríma v apríli tohto roku, po druhý raz pri jej uvádzaní na slovenský a český trh koncom júla v Českom Krumlove. Frankfurt iba doplnil modelový rad, skompletizoval ponuku hirošimskej automobilky v strednej triede a zároveň tu Mazda predstavila v modeloch „šestky“ nový vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním Common Rail. Naftovým „komonrejlovým“ motorom Mazda dokončila kompletizáciu pohonných jednotiek pre strednú šestkový triedu, ktorej základ tvorí benzínový 1,8i s výkonom 88 kW/120 k a uzatvára ho špičkový štvorvalec 2,3i SV-T 122 kW/166 k.
Niekde medzi nimi je benzínový dvojliter 2,0i 104 kW/142 k a úsporný vznetový 2,0 MZR-CD s priamym vstrekovaním paliva systémom Commom Rail v dvoch výkonových verziách 88 kW/ 120 k a 100 kW/136 k. K vznetovým motorom sa viažu len mechanické 5-stupňové prevodovky s ručným radením, k zážihovým mechanické, ale k dvojlitru sa bude dodávať aj samočinná štvorstupňová prevodovka.
Mazda6 je úplne novým automobilom. Nová karoséria s dynamickým dizajnom neponúka len viac vnútorného priestoru, ale aj nové konštrukčné prvky podvozku, prednej i zadnej nápravy, čo zaisťuje automobilu vynikajúce jazdné vlastnosti, široký rozchod kolies a nízke ťažisko zasa vysokú stabilitu i pocit istoty a bezpečnosti aj pri rýchlej jazde.
Okrem športového charakteru sa Mazda6 vyznačuje aj veľkým vnútorným priestorom a bohatou výbavou už v základnom vyhotovení. Pri navrhovaní karosérie japonskí konštruktéri zohľadňovali vkus európskych motoristov a ich požiadavky na prepravu (Mazda6 Sport má batožinový priestor s objemom 492 litrov, model Sport Wagon 505 litrov), čo nový model plne odráža. A keďže novým modelom nechýba ani tradičná vyspelá technika, kvalitné použité materiály a dielenské spracovanie, môže byť Mazda6 jedným z najviac žiadaných modelov na našom trhu.
Autor: JÁN GOLDBERGER, Bratislava-Frankfurt