SME

M. Schumacher víťazí a víťazí

Keď raz nemecký jazdec formuly 1 Michael Schumacher ukončí svoju kariéru (zmluvu vo Ferrari má do konca sezóny 2004), jeho nasledovníkom sa bude horko-ťažko prekonávať rekordy


. Na nedeľňajšej Veľkej cene Belgicka v Spa-Francorchamps vyhral po šiesty raz a v tejto sezóne už nazbieral 10 víťazstiev.

Schumi triumfoval v efjednotke dovedna 63 razy. S tímovým spolujazdcom Rubensom Barrichellom z Brazílie sa v štrnástych pretekoch sezóny zaslúžili o šieste double pre Ferrari. Prevaha stajne z talianskeho Maranella pred konkurenciou je priepastná, Ferrari vyhráva na pomalých aj na rýchlych tratiach. Okruh v Spa so známou zákrutou Eau Rouge je najdlhší v 17-dielnom seriáli MS (6,968 km), na niektorých úsekoch dosahujú piloti vyše tristo kilometrovú rýchlosť. S jazdcami Ferrari sa oblieval šampanským na stupni víťazov Juan Pablo Montoya z Kolumbie (Williams), ktorý bol najlepší z "druhej ligy" formuly 1. Inak však boli preteky opäť nudné, M. Schumacher ich vyhral spôsobom štart - cieľ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Okolo nemeckého jazdca v červenom monoposte bolo rušno celý víkend, z každej strany mu pripomínali, že sa ide na trati, na ktorej mal v roku 1991 premiéru v F 1 za volantom Jordanu. O rok neskoršie tam vyhral a potom ešte v rokoch 1995, 1996, 1997, 2001. Do takmer stotisícového hľadiska hľadiska prišlo množstvo jeho fanúšikov, veď sa jazdilo neďaleko nemeckých hraníc.

M. Schumacher bol najrýchlejší už v sobotňajšej kvalifikácii (48. raz v kariére), s ním z prvého roštu premiérovo štartoval mladík Kimi Räikkönen na McLarene. Fín však nezvládol novú pozíciu a ešte pred prvou zákrutou ho z 3. miesta predstihol Barrichello. Potom už obidve vozidlá Ferrari jasne kraľovali, optimálne im vyšli aj dve zastávky v boxoch. Autá z Maranella sú rýchle i spoľahlivé, dokonale zladené s pneumatikami Bridgestone.

SkryťVypnúť reklamu

Keď s pribúdajúcimi kolami zostali stáť pri trati s technickými poruchami Webber, Button, Trulli, de la Rosa, Massa, Fisichella, Panis a v 35. kole s dymiacim motorom vypadol z 5. miesta aj Raikkönen so "strieborným šípom", M. Schumacher s Barrichellom veselo krúžili ďalej. Štatistici vyrátali, že už 50. raz za sebou mala stajňa Ferrari svojho zástupcu na stupni víťazov. Kto však čakal, že istý majster sveta by mohol Barrichellovi vrátiť požičané z májových pretekov v Rakúsku, keď Brazílčan v podobnej pozícii musel na pokyn z depa prepustiť víťazstvo aj 10 bodov M. Schumacherovi, nedočkal sa. Teraz už tímový poriadok nefunguje a sám Barrichello priznal, že by sa o čosi také neodvážil vedenie stajne požiadať. Jednako aj šesť bodov mu posilnilo šance stať sa vicemajstrom sveta, náskok pred Montoyom je už 7-bodový a do konca sezóny zostávajú už len preteky v Taliansku, USA, Japonsku. M. Schumacher a Ferrari môžu svoje rekordy ešte vylepšiť.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako v Maďarsku ani v Belgicku nenastúpil tím Arrows, štartovalo len 20 jazdcov. Britský pilot Anthony Davidson, ktorý vstúpil do formuly 1 za volantom Minardi pred dvoma týždňami, po "hodinách" ani tentoraz nedošiel do cieľa.

Hlasy v cieli:

M. Schumacher: "Naše auto je na rýchlych tratiach vynikajúce. Mohol som si vychutnať preteky. V závere som spomalil, ale nebolo to kvôli tomu, že by som mal problémy. Všimol som si, že veľa áut vypadlo pre poruchu motora, a tak sme ten náš trochu šetrili. Náskok pred konkurenciou bol dostatočný a za mnou jazdil tímový kolega Barrichello."

R. Barrichello: "Od piatku som mal s autom určité ťažkosti, a tak je výsledok pre mňa lichotivý. Ešte pri zahrievacej jazde ráno pred pretekami som nebol spokojný s nastavením aerodynamiky. Našťastie preteky mi vyšli, už krátko po štarte som predstihol Räikkönena na McLarene. Chcel ma privrieť, no rýchlo som sa dostal na jeho úroveň a nemal tak šancu. Nikdy by mi nenapadlo, aby som žiadal tímovú réžiu a víťazstvo pre mňa. Michael Schumacher počas celého víkendu na okruhu dominoval, vyhral kvalifikáciu a po troch-štyroch kolách som mu v pretekoch nestačil. Vyhral úplne zaslúžene. Aj ja som spokojný, zvýšil som si náskok v celkovom hodnotení MS."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

J. P. Montoya: "Auto ma v tréningu neposlúchalo, ako by som chcel, preto som bol v pretekoch prekvapený, že som dokázal držať krok s Räikkönenom. Pri zastávke v boxe mi mechanici trochu upravili nastavenie vozidla, pomohlo to. Stále si udržiavame šancu na 2. miesto v celkovom poradí jazdcov. Musíme byť pripravení, ak by Barrichello urobil nejakú chybičku."

VC Belgicka (okruh 6,968 km, 44 kôl, celkove 306,592 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:21:20,634 h - priem. rýchlosť 225,970 km/h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) +1,977 s, 3. Montoya (Kol., Williams) +18,445, 4. Coulthard (V. Brit., McLaren) +19,357, 5. R. Schumacher (Nem., Williams) +56,440, 6. Irvine (V. Brit., Jaguar) +1:17,370 min.

Ďalšie poradie: 7. Salo (Fín., Toyota) +1:17,809, 8. Villeneuve (Kan., BAR) +1:19,855, 9. McNish (V. Brit., Toyota) +1 kolo, 10. Heidfeld (Nem., Sauber) +1 kolo, 11. Sato (Jap., Jordan) +1 kolo, 12. Panis (Fr., BAR) +5 kôl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedokončili: 4. kolo - Webber (Austr., Minardi) techn. problémy, 10 - Button (V. Brit., Renault) techn. problémy, 18 - Davidson (V. Brit., Minardi) hodiny, 35 - Räikkönen (Fín., McLaren) motor, 35 - Trulli (Tal., Renault) techn. problémy, 37 - de la Rosa (Šp., Jaguar) techn. problémy, 37 - Massa (Braz., Sauber) techn. problémy, 38 - Fisichella (Tal. Jordan) motor.

Najrýchlejšie kolo: 1:47,176 min - M. Schumacher (15).
MS jazdcov po 14 pretekoch: 1. M. Schumacher 122 bodov, 2. Barrichello 51, 3. Montoya 44, 4. R. Schumacher 42, 5. Coulthard 37, 6. Räikkönen 20, 7. Button 11, 8. Heidfeld 7, 9. Fisichella 7, 10. Trulli 4, 11. Massa 4, 12. Irvine 4, 13. Villeneuve 3, 14. Webber, Frentzen, Salo a Panis po 2.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 173, 2. BMW-Williams 86, 3. McLaren-Mercedes 57, 4. Renault 15, 5. Sauber-Petronas 11, 6. Jordan-Honda 7, 7. BAR-Honda 5, 8. Jaguar-Cosworth 4, 9. Minardi-Asiatech, Toyota a Arrows-Cosworth po 2.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V nedeľu 14. septembra sa jazdí Veľká cena Talianska v Monze, vlaňajšie prvenstvo obhajuje Montoya.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 513
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 6 561
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 970
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 816
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 259
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 896
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Alexander Hričko: SMERujeme do priepasti
  4. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  5. Emil Lobotka: Ukrižuj
  6. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  7. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  8. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 724
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 424
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 445
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 192
  5. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 16 795
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 336
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 929
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 499
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu