SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Mercedes-Benz Vaneo – pre rodinu i podnikateľov

Model Vaneo bol odpoveďou koncernu DaimlerChrysler na rastúci dopyt po kompaktných minivanoch, kde nemecko-americká spoločnosť nemala svojho zástupcu. Nebol ním ani úspešný predĺžený model triedy A, ktorá sa stala bázou, na ktorej bol Vaneo ako viacúčelov

ý rodinný automobil postavený.  Premiéru mal Mercedes-Benz Vaneo v lete minulého roku, výstavnú vo Frankfurte a slovenskú na jar tohto roku v Bratislave, krátko po nej sa tento kompaktný veľkopriestorový automobil dostal aj na náš trh.


Vaneo oproti triede A povyrástol v každom smere. V dĺžke na 420 cm a vo výške na 175 cm. Zväčšený rázvor náprav na 290 cm umožnil vytvoriť veľký a zároveň aj nesmierne variabilný vnútorný priestor. Štandardných päť miest možno na prianie rozšíriť na sedem, čo ocenia najmä rodiny s viacerými deťmi, pretože tretí rad sedadiel je určený práve pre deti. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu


Päťdverovému päťmiestnemu minivanu s motorom vpredu a pohonu predných kolies dominuje teda veľký vnútorný priestor a veľká variabilita. Praktickým riešením sú posuvné zadné dvere po oboch stranách a výsuvná podlaha batožinového priestoru na prevážanie predmetov dlhých až 180 cm, pri vybratí pravého predného sedadla takmer 300 cm. Jednoduchá a rýchla je manipulácia so sklápaním či dokonca s vyberaním druhého (a tretieho) radu sedadiel podľa potrieb využitia.


Vaneu nechýba v interiéri komfort príslovečný pre značku Mercedes-Benz, ktorý poznať podľa kvality použitých materiálov a dielenského spracovania. Aj podľa bohatosti výbavy. Jej tri stupne, od základnej Trend, rodinnej Family a luxusnej Ambiente, dokážu uspokojiť požiadavky aj veľmi náročných zákazníkov. Testovaný Vaneo vo výbave Trend mal napríklad mechanicky ovládanú klimatizáciu, elektrické ovládanie bočných okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a z bezpečnostnej výbavy štyri airbagy.     

SkryťVypnúť reklamu


Pod kapotou Vanea sa môže skrývať niektorý z troch zážihových motorov so zdvihovým objemom 1,6 l s výkonmi 60 kW/82 k alebo 75 kW/102 k a 1,9 l s výkonom 92 kW/125 k, prípadne preplňovaný vznetový so vstrekovaním Common Rail 1,7 CDI s výkonom 67 kW/91 k. Náš testovaný poháňal najvýkonnejší zážihový štvorvalec 1,9 s najvyšším výkonom 125 k. 


Jazda s Vaneom so stádočkom 125 konských síl pod kapotou je nad očakávanie dynamická. Mali sme z nej dojem, že Vaneo poháňa ešte výkonnejší motor, ktorý je naviac aj dostatočne pružný. Uspokojili nás aj jazdné vlastnosti a jazdný komfort tohto moderného veľkopriestorového automobilu. Mal by uspokojiť najmä nároky mladých rodín s deťmi, žiaľ, u nás zatiaľ pre širšiu vrstvu tejto časti populácie a cenu, za ktorú sa predáva. zostáva skôr snom ako reálnou možnosťou, keďže cena Vanea s najslabším benzínovým motorom sa začína od 807 660 Sk. K cene je však nutné poznamenať, že Venao používa mnoho dielov z vyšších modelových radov mercedesov tried C a E, ale aj M, a že má štandardne zabudované elektronické systémy ako ABS-ASR, BAS i ESP. Pre podnikateľov je určená úžitková verzia, pri kúpe ktorej je možný odpočet DPH.

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Mercedes-Benz Vaneo 1,9 Trend

Motor
Kvapalinou chladený zážihový radový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod OHC. Zdvihový objem 1898 cm3, vŕtanie a zdvih 84,0 x 85,6 mm. Kompresný pomer 10,8:1. Najväčší výkon 92 kW/125 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok a hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,27 - 1,92 - 1,26 - 0,88, 0,70, R 3,29. Stály prevod 4,06.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách. Pruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku. Vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/55 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4192/1742/1830 mm, rázvor náprav 2900 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1525/1475 mm. Pohotovostná/užitočná hmotnosť 1375/545 kg. Objem batožinového priestoru 715 - 3000 dm³. Objem palivovej nádrže/rezerva 54 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 181 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,5/6,8/8,5 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová, päť- až sedemmiestna typu minivan.

Cena
základný model 807 660 Sk
testovaný model 897 120 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –7,4/9,9 s 
80 – 120 km/h (IV/V) –10,6/14,7 s
Max.  rýchlosť 178 km/h
Spotreba  8,8 l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusiv
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/116 k
Krút. mom. 160/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,7 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 774 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Renault Scénic 1,8 16V Expression
Zdvih. objem 1783 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 158/3750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,3 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 10,4 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,8 l/100 km
Cena 749 900 Sk

Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-i Sol
Zdvih. objem 1794 cm³
Výkon 99 kW/135 k
Krút. mom. 171/4200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 10,0 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,6 l/100 km
Cena 884 900 Sk                                                       

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 720
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 177
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 511
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 247
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 346
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


12 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


9 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  8. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 891
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 008
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 785
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 664
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 648
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu