SME

Mercedes-Benz Vaneo – pre rodinu i podnikateľov

Model Vaneo bol odpoveďou koncernu DaimlerChrysler na rastúci dopyt po kompaktných minivanoch, kde nemecko-americká spoločnosť nemala svojho zástupcu. Nebol ním ani úspešný predĺžený model triedy A, ktorá sa stala bázou, na ktorej bol Vaneo ako viacúčelov

ý rodinný automobil postavený.  Premiéru mal Mercedes-Benz Vaneo v lete minulého roku, výstavnú vo Frankfurte a slovenskú na jar tohto roku v Bratislave, krátko po nej sa tento kompaktný veľkopriestorový automobil dostal aj na náš trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Vaneo oproti triede A povyrástol v každom smere. V dĺžke na 420 cm a vo výške na 175 cm. Zväčšený rázvor náprav na 290 cm umožnil vytvoriť veľký a zároveň aj nesmierne variabilný vnútorný priestor. Štandardných päť miest možno na prianie rozšíriť na sedem, čo ocenia najmä rodiny s viacerými deťmi, pretože tretí rad sedadiel je určený práve pre deti. 

SkryťVypnúť reklamu


Päťdverovému päťmiestnemu minivanu s motorom vpredu a pohonu predných kolies dominuje teda veľký vnútorný priestor a veľká variabilita. Praktickým riešením sú posuvné zadné dvere po oboch stranách a výsuvná podlaha batožinového priestoru na prevážanie predmetov dlhých až 180 cm, pri vybratí pravého predného sedadla takmer 300 cm. Jednoduchá a rýchla je manipulácia so sklápaním či dokonca s vyberaním druhého (a tretieho) radu sedadiel podľa potrieb využitia.


Vaneu nechýba v interiéri komfort príslovečný pre značku Mercedes-Benz, ktorý poznať podľa kvality použitých materiálov a dielenského spracovania. Aj podľa bohatosti výbavy. Jej tri stupne, od základnej Trend, rodinnej Family a luxusnej Ambiente, dokážu uspokojiť požiadavky aj veľmi náročných zákazníkov. Testovaný Vaneo vo výbave Trend mal napríklad mechanicky ovládanú klimatizáciu, elektrické ovládanie bočných okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a z bezpečnostnej výbavy štyri airbagy.     

SkryťVypnúť reklamu


Pod kapotou Vanea sa môže skrývať niektorý z troch zážihových motorov so zdvihovým objemom 1,6 l s výkonmi 60 kW/82 k alebo 75 kW/102 k a 1,9 l s výkonom 92 kW/125 k, prípadne preplňovaný vznetový so vstrekovaním Common Rail 1,7 CDI s výkonom 67 kW/91 k. Náš testovaný poháňal najvýkonnejší zážihový štvorvalec 1,9 s najvyšším výkonom 125 k. 


Jazda s Vaneom so stádočkom 125 konských síl pod kapotou je nad očakávanie dynamická. Mali sme z nej dojem, že Vaneo poháňa ešte výkonnejší motor, ktorý je naviac aj dostatočne pružný. Uspokojili nás aj jazdné vlastnosti a jazdný komfort tohto moderného veľkopriestorového automobilu. Mal by uspokojiť najmä nároky mladých rodín s deťmi, žiaľ, u nás zatiaľ pre širšiu vrstvu tejto časti populácie a cenu, za ktorú sa predáva. zostáva skôr snom ako reálnou možnosťou, keďže cena Vanea s najslabším benzínovým motorom sa začína od 807 660 Sk. K cene je však nutné poznamenať, že Venao používa mnoho dielov z vyšších modelových radov mercedesov tried C a E, ale aj M, a že má štandardne zabudované elektronické systémy ako ABS-ASR, BAS i ESP. Pre podnikateľov je určená úžitková verzia, pri kúpe ktorej je možný odpočet DPH.

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Mercedes-Benz Vaneo 1,9 Trend

Motor
Kvapalinou chladený zážihový radový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod OHC. Zdvihový objem 1898 cm3, vŕtanie a zdvih 84,0 x 85,6 mm. Kompresný pomer 10,8:1. Najväčší výkon 92 kW/125 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok a hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,27 - 1,92 - 1,26 - 0,88, 0,70, R 3,29. Stály prevod 4,06.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách. Pruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku. Vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/55 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4192/1742/1830 mm, rázvor náprav 2900 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1525/1475 mm. Pohotovostná/užitočná hmotnosť 1375/545 kg. Objem batožinového priestoru 715 - 3000 dm³. Objem palivovej nádrže/rezerva 54 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 181 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,5/6,8/8,5 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová, päť- až sedemmiestna typu minivan.

Cena
základný model 807 660 Sk
testovaný model 897 120 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –7,4/9,9 s 
80 – 120 km/h (IV/V) –10,6/14,7 s
Max.  rýchlosť 178 km/h
Spotreba  8,8 l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusiv
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/116 k
Krút. mom. 160/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,7 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 774 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Renault Scénic 1,8 16V Expression
Zdvih. objem 1783 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 158/3750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,3 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 10,4 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,8 l/100 km
Cena 749 900 Sk

Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-i Sol
Zdvih. objem 1794 cm³
Výkon 99 kW/135 k
Krút. mom. 171/4200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 10,0 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,6 l/100 km
Cena 884 900 Sk                                                       

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 513
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 6 561
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 970
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 816
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 259
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 896
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Alexander Hričko: SMERujeme do priepasti
  3. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  4. Emil Lobotka: Ukrižuj
  5. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  6. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  7. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  8. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 717
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 420
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 428
  4. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 17 301
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 173
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 330
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 927
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 499
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu