SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Mercedes-Benz Vaneo – pre rodinu i podnikateľov

Model Vaneo bol odpoveďou koncernu DaimlerChrysler na rastúci dopyt po kompaktných minivanoch, kde nemecko-americká spoločnosť nemala svojho zástupcu. Nebol ním ani úspešný predĺžený model triedy A, ktorá sa stala bázou, na ktorej bol Vaneo ako viacúčelov

ý rodinný automobil postavený.  Premiéru mal Mercedes-Benz Vaneo v lete minulého roku, výstavnú vo Frankfurte a slovenskú na jar tohto roku v Bratislave, krátko po nej sa tento kompaktný veľkopriestorový automobil dostal aj na náš trh.


Vaneo oproti triede A povyrástol v každom smere. V dĺžke na 420 cm a vo výške na 175 cm. Zväčšený rázvor náprav na 290 cm umožnil vytvoriť veľký a zároveň aj nesmierne variabilný vnútorný priestor. Štandardných päť miest možno na prianie rozšíriť na sedem, čo ocenia najmä rodiny s viacerými deťmi, pretože tretí rad sedadiel je určený práve pre deti. 

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Päťdverovému päťmiestnemu minivanu s motorom vpredu a pohonu predných kolies dominuje teda veľký vnútorný priestor a veľká variabilita. Praktickým riešením sú posuvné zadné dvere po oboch stranách a výsuvná podlaha batožinového priestoru na prevážanie predmetov dlhých až 180 cm, pri vybratí pravého predného sedadla takmer 300 cm. Jednoduchá a rýchla je manipulácia so sklápaním či dokonca s vyberaním druhého (a tretieho) radu sedadiel podľa potrieb využitia.


Vaneu nechýba v interiéri komfort príslovečný pre značku Mercedes-Benz, ktorý poznať podľa kvality použitých materiálov a dielenského spracovania. Aj podľa bohatosti výbavy. Jej tri stupne, od základnej Trend, rodinnej Family a luxusnej Ambiente, dokážu uspokojiť požiadavky aj veľmi náročných zákazníkov. Testovaný Vaneo vo výbave Trend mal napríklad mechanicky ovládanú klimatizáciu, elektrické ovládanie bočných okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a z bezpečnostnej výbavy štyri airbagy.     

Skryť Vypnúť reklamu


Pod kapotou Vanea sa môže skrývať niektorý z troch zážihových motorov so zdvihovým objemom 1,6 l s výkonmi 60 kW/82 k alebo 75 kW/102 k a 1,9 l s výkonom 92 kW/125 k, prípadne preplňovaný vznetový so vstrekovaním Common Rail 1,7 CDI s výkonom 67 kW/91 k. Náš testovaný poháňal najvýkonnejší zážihový štvorvalec 1,9 s najvyšším výkonom 125 k. 


Jazda s Vaneom so stádočkom 125 konských síl pod kapotou je nad očakávanie dynamická. Mali sme z nej dojem, že Vaneo poháňa ešte výkonnejší motor, ktorý je naviac aj dostatočne pružný. Uspokojili nás aj jazdné vlastnosti a jazdný komfort tohto moderného veľkopriestorového automobilu. Mal by uspokojiť najmä nároky mladých rodín s deťmi, žiaľ, u nás zatiaľ pre širšiu vrstvu tejto časti populácie a cenu, za ktorú sa predáva. zostáva skôr snom ako reálnou možnosťou, keďže cena Vanea s najslabším benzínovým motorom sa začína od 807 660 Sk. K cene je však nutné poznamenať, že Venao používa mnoho dielov z vyšších modelových radov mercedesov tried C a E, ale aj M, a že má štandardne zabudované elektronické systémy ako ABS-ASR, BAS i ESP. Pre podnikateľov je určená úžitková verzia, pri kúpe ktorej je možný odpočet DPH.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE
Mercedes-Benz Vaneo 1,9 Trend

Motor
Kvapalinou chladený zážihový radový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod OHC. Zdvihový objem 1898 cm3, vŕtanie a zdvih 84,0 x 85,6 mm. Kompresný pomer 10,8:1. Najväčší výkon 92 kW/125 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Blok a hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,27 - 1,92 - 1,26 - 0,88, 0,70, R 3,29. Stály prevod 4,06.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách. Pruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku. Vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/55 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4192/1742/1830 mm, rázvor náprav 2900 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1525/1475 mm. Pohotovostná/užitočná hmotnosť 1375/545 kg. Objem batožinového priestoru 715 - 3000 dm³. Objem palivovej nádrže/rezerva 54 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 181 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,5/6,8/8,5 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová, päť- až sedemmiestna typu minivan.

Cena
základný model 807 660 Sk
testovaný model 897 120 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –7,4/9,9 s 
80 – 120 km/h (IV/V) –10,6/14,7 s
Max.  rýchlosť 178 km/h
Spotreba  8,8 l/100 km

Porovnanie automobilov rovnakej triedy:

Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusiv
Zdvih. objem 1749 cm³
Výkon 85 kW/116 k
Krút. mom. 160/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 10,7 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 774 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Renault Scénic 1,8 16V Expression
Zdvih. objem 1783 cm³
Výkon 88 kW/120 k
Krút. mom. 158/3750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,3 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 10,4 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,8 l/100 km
Cena 749 900 Sk

Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-i Sol
Zdvih. objem 1794 cm³
Výkon 99 kW/135 k
Krút. mom. 171/4200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 10,0 l/100 km
mimo mesta 6,3 l/100 km
kombinovaná 7,6 l/100 km
Cena 884 900 Sk                                                       

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 595
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 070
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 591
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 647
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 240
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 929
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 004
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 003
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 998
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 750
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric