V prvom polroku zomrelo na priecestiach osem ľudí

Prvý polrok 2012 priniesol na železničných priecestiach v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku menší počet nehôd.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Celkovo bolo zaevidovaných 23 prípadov zrážky železničného vozidla s užívateľmi priecestí, čo predstavuje pokles o dva prípady ako v prvom polroku 2011.

"Uvedené nehody si vyžiadali osem obetí a päť ťažko zranených osôb. Na majetku Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) vznikla škoda 7684 eur, na zariadení dopravcov 245.403 eur. Škody na cestných vozidlách dosiahli 98.500 eur," informovala Martina Pavlíková, hovorkyňa ŽSR.

Vodiči podľa železníc podceňujú nebezpečenstvo, ktoré na nich na priecestiach číha. Pavlíková uviedla, že aj keď všetky železničné priecestia na území Slovenskej republiky spĺňajú predpísané normy a pravidelne sa kontrolujú, vodiči hazardujú so svojimi životmi, prechádzajú na červenú alebo keď sa už zatvárajú závory. Mnohí pred priecestím označenom výstražnými krížmi vôbec nezastanú a nepresvedčia sa, či môžu bezpečne prejsť.

ŽSR zdôrazňujú, že pri križovaní cesty a železnice má vždy prednosť železnica. "Vlak je obrovský mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha je niekoľko sto metrov, neraz aj viac ako kilometer," upozornila Pavlíková.

K 30. júnu 2012 ŽSR evidujú celkovo 2180 priecestí na území Slovenskej republiky. Z toho je 1123 nezabezpečených a 1057 zabezpečených priecestným zabezpečovacím zariadením. V rámci železničných priecestí evidujú aj 60 priechodov pre chodcov, z ktorých je 42 nezabezpečených a 18 zabezpečených.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 459
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 886
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 716
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 685
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 586
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 267
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 186
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 788

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.