Celkovo bolo zaevidovaných 23 prípadov zrážky železničného vozidla s užívateľmi priecestí, čo predstavuje pokles o dva prípady ako v prvom polroku 2011.
"Uvedené nehody si vyžiadali osem obetí a päť ťažko zranených osôb. Na majetku Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) vznikla škoda 7684 eur, na zariadení dopravcov 245.403 eur. Škody na cestných vozidlách dosiahli 98.500 eur," informovala Martina Pavlíková, hovorkyňa ŽSR.
Vodiči podľa železníc podceňujú nebezpečenstvo, ktoré na nich na priecestiach číha. Pavlíková uviedla, že aj keď všetky železničné priecestia na území Slovenskej republiky spĺňajú predpísané normy a pravidelne sa kontrolujú, vodiči hazardujú so svojimi životmi, prechádzajú na červenú alebo keď sa už zatvárajú závory. Mnohí pred priecestím označenom výstražnými krížmi vôbec nezastanú a nepresvedčia sa, či môžu bezpečne prejsť.
ŽSR zdôrazňujú, že pri križovaní cesty a železnice má vždy prednosť železnica. "Vlak je obrovský mnohotonový kolos, ktorého brzdná dráha je niekoľko sto metrov, neraz aj viac ako kilometer," upozornila Pavlíková.
K 30. júnu 2012 ŽSR evidujú celkovo 2180 priecestí na území Slovenskej republiky. Z toho je 1123 nezabezpečených a 1057 zabezpečených priecestným zabezpečovacím zariadením. V rámci železničných priecestí evidujú aj 60 priechodov pre chodcov, z ktorých je 42 nezabezpečených a 18 zabezpečených.