Krátko po premiére Yarisu pre rely súťaže prišlo športové oddelenie japonskej značky s ďalším cenovo prístupným ale zábavnejším pretekárskym autom. Toyota GT 86 CSV má za sebou ťažkú skúšku na Nurburgringu ovenčenú víťazstvom.
BRATISLAVA. Model upravený podľa predpisov pre preteky sériových automobilov má byť cenovo prístupným riešením pre hobby pretekárov na okruhoch.
S podobnými autami sa totiž jazdí množstvo pretekov v Nemecku a okolitých krajinách, 24 hodinovku na Nurburgringu nevynímajúc. S cenou 38.500 eur bez DPH je Toyota GT86 zaujímavým pretekárskym náčiním bez veľkých vedľajších výdavkov.
Nový podvozok
Konštruktéri prepracovali podvozok, aby zvýšili jeho tuhosť a presnosť, inštalovali pretekárske brzdy, tlmiče a výfukové zvody do motora.
Toyota si dala jasný cieľ: podeliť sa o svoju vášeň pre motoršport s čo najväčším počtom ľudí. Auto s prvkami pre prídavné chladenie bŕzd bude jazdiť na 17 palcových kolesách a slikoch S8C; 24/61 17. Okrem základnej verzie sa v dielňach Toyota Motorsport usilovne pracuje na vývoji GT86 Cup.
Bezpečnosť v popredí
Výkon motora ostal rovnaký ako v sériovom aute, avšak najviditeľnejšie zmeny sú v oblasti bezpečnosti. V prvom rade narástli predné brzdy a dostali pretekárske obloženie.
Pribudla tiež tradičná FIA výbava, ako rám, pretekárske sedadlá a šesťbodové pásy. Dokonca v predpisoch pre takmer sériové autá je predpísané použitie zabudovaného hasiaceho systému s ovládaním od pilota.