Toyota predstavila pretekárske GT 86

Krátko po premiére Yarisu pre rely súťaže prišlo športové oddelenie japonskej značky s ďalším cenovo prístupným ale zábavnejším pretekárskym autom.Novinka má za sebou ťažkú a víťaznú skúšku na Nurburgringu.

Krátko po premiére Yarisu pre rely súťaže prišlo športové oddelenie japonskej značky s ďalším cenovo prístupným ale zábavnejším pretekárskym autom. Toyota GT 86 CSV má za sebou ťažkú skúšku na Nurburgringu ovenčenú víťazstvom.

BRATISLAVA. Model upravený podľa predpisov pre preteky sériových automobilov má byť cenovo prístupným riešením pre hobby pretekárov na okruhoch.

S podobnými autami sa totiž jazdí množstvo pretekov v Nemecku a okolitých krajinách, 24 hodinovku na Nurburgringu nevynímajúc. S cenou 38.500 eur bez DPH je Toyota GT86 zaujímavým pretekárskym náčiním bez veľkých vedľajších výdavkov.

Nový podvozok

Konštruktéri prepracovali podvozok, aby zvýšili jeho tuhosť a presnosť, inštalovali pretekárske brzdy, tlmiče a výfukové zvody do motora.

Toyota si dala jasný cieľ: podeliť sa o svoju vášeň pre motoršport s čo najväčším počtom ľudí. Auto s prvkami pre prídavné chladenie bŕzd bude jazdiť na 17 palcových kolesách a slikoch S8C; 24/61 17. Okrem základnej verzie sa v dielňach Toyota Motorsport usilovne pracuje na vývoji GT86 Cup.

Bezpečnosť v popredí

Výkon motora ostal rovnaký ako v sériovom aute, avšak najviditeľnejšie zmeny sú v oblasti bezpečnosti. V prvom rade narástli predné brzdy a dostali pretekárske obloženie.

Pribudla tiež tradičná FIA výbava, ako rám, pretekárske sedadlá a šesťbodové pásy. Dokonca v predpisoch pre takmer sériové autá je predpísané použitie zabudovaného hasiaceho systému s ovládaním od pilota.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 599
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 021
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 657
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 328
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 423
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 947
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 885
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 807
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 792
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.