Toyota predstavila pretekárske GT 86

Krátko po premiére Yarisu pre rely súťaže prišlo športové oddelenie japonskej značky s ďalším cenovo prístupným ale zábavnejším pretekárskym autom.Novinka má za sebou ťažkú a víťaznú skúšku na Nurburgringu.

Krátko po premiére Yarisu pre rely súťaže prišlo športové oddelenie japonskej značky s ďalším cenovo prístupným ale zábavnejším pretekárskym autom. Toyota GT 86 CSV má za sebou ťažkú skúšku na Nurburgringu ovenčenú víťazstvom.

BRATISLAVA. Model upravený podľa predpisov pre preteky sériových automobilov má byť cenovo prístupným riešením pre hobby pretekárov na okruhoch.

S podobnými autami sa totiž jazdí množstvo pretekov v Nemecku a okolitých krajinách, 24 hodinovku na Nurburgringu nevynímajúc. S cenou 38.500 eur bez DPH je Toyota GT86 zaujímavým pretekárskym náčiním bez veľkých vedľajších výdavkov.

Nový podvozok

Konštruktéri prepracovali podvozok, aby zvýšili jeho tuhosť a presnosť, inštalovali pretekárske brzdy, tlmiče a výfukové zvody do motora.

Toyota si dala jasný cieľ: podeliť sa o svoju vášeň pre motoršport s čo najväčším počtom ľudí. Auto s prvkami pre prídavné chladenie bŕzd bude jazdiť na 17 palcových kolesách a slikoch S8C; 24/61 17. Okrem základnej verzie sa v dielňach Toyota Motorsport usilovne pracuje na vývoji GT86 Cup.

Bezpečnosť v popredí

Výkon motora ostal rovnaký ako v sériovom aute, avšak najviditeľnejšie zmeny sú v oblasti bezpečnosti. V prvom rade narástli predné brzdy a dostali pretekárske obloženie.

Pribudla tiež tradičná FIA výbava, ako rám, pretekárske sedadlá a šesťbodové pásy. Dokonca v predpisoch pre takmer sériové autá je predpísané použitie zabudovaného hasiaceho systému s ovládaním od pilota.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  2. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  3. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  7. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 088
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 363
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 196
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 183
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 044
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 082
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 001
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 924
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 618
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 448

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia. Treba sa zamyslieť, tvrdí právnik PETER WILFLING.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Volkswagen skončí s downsizingom

Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa vyjadril, že ďalšie znižovanie obsahu motorov prinesie len náklady a problémy s emisiami.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.