SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Pri výjazde z čerpacích staníc nemajú byť značky, OĽaNO chce ušetriť

Šoféri by sa od nového roku nemuseli, napríklad pri výjazde z čerpacej stanice, stretávať so značkami ako "Daj prednosť v jazde" alebo so "stopkou".

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

V novele zákona o cestnej premávke to navrhuje poslanec za OĽaNO Miroslav Kadúc, ktorý chce do legislatívy opätovne zaviesť definíciu pojmu "miesto mimo cesty". Povinnosť napríklad prednosti v jazde by bola daná priamo zákonom. Právnou normou sa začne parlament zaoberať na septembrovej schôdzi.

Čo by malo byť miesto mimo cesty

V súčasnosti, keďže absentuje definícia pojmu "miesto mimo cesty", je potrebné, aby napr. pri každom výjazde z čerpacej stanice bola pred napojením na verejnú komunikáciu umiestnená dopravná značka upravujúca prednosť v jazde ("Daj prednosť v jazde" alebo "Stoj, daj prednosť v jazde").

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V Kadúcovom návrhu sa za "miesto mimo cesty" považuje pozemok, garáž, parkovisko, čerpacia stanica, továrenské, staničné a letiskové priestory, obratisko električiek alebo iné obdobné miesto, ako výrobné, obchodné, predajné, prevádzkové priestory či výjazd z dvora.

Predpokladá šetrenie na dopravných značkách

Keďže po schválení tejto novely by bolo potrebných menej dopravných značiek, podľa Kadúca by štát ušetril až 46.640 eur ročne. Opozičný poslanec vychádzal pri výpočte z toho, že pôvodný podiel značiek typu "Daj prednosť v jazde" alebo "Stoj, daj prednosť v jazde" predstavuje 30 percent zo všetkých vysadených značiek.

"Prijatím návrhu zákona sa podiel zníži na 25 percent, čo predstavuje osadenie asi o 583 dopravných značiek menej. Pri jednotnej cene 80 eur za dopravnú značku môže úspora pre rozpočet verejnej správy predstavovať sumu vo výške cca 46.640 eur ročne," vysvetlil Kadúc.

SkryťVypnúť reklamu

Chce zrušiť povinné psychotesty

Svojou novelou chce zároveň zrušiť povinné psychotesty pre vodičov vozidiel využívaných na prepravu nebezpečných vecí, ktorým sa musia podrobovať každých päť rokov a po dosiahnutí veku 65 rokov každé dva roky. "Táto povinnosť sa na prvý pohľad javí ako potrebná, ale opak je pravdou," tvrdí poslanec.

Kadúc poukazuje na to, že takúto povinnosť neobsahuje ani Európska dohoda o cestnej preprave nebezpečných vecí. "Účel a dôvod zapracovania takejto povinnosti je preto nejasný. Ako taký sa javí ako nedôvodný a zbytočne zaťažujúci podnikateľov v cestnej doprave, prípadne samotných vodičov," argumentuje poslanec.

Zavedenie povinnosti absolvovania pravidelných psychologických vyšetrení v určitých časových intervaloch pre vodičov vozidiel prepravujúcich nebezpečné veci je podľa neho zbytočné, keďže ide o duplicitnú povinnosť. Títo vodiči sú už aj tak povinní absolvovať psychologické vyšetrenia ako vodiči skupiny vozidiel nad 3,5 tony.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  5. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  8. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 790
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 802
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 802
  4. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 4 141
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 748
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 736
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 675
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 485
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  2. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  3. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  4. Ľubomír Maretta: Samota
  5. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  6. Marián Betík: Veselo o slovenskom futbale
  7. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom?
  8. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 11 839
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 281
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 949
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 477
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 639
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 629
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 548
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 359
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu