Pri výjazde z čerpacích staníc nemajú byť značky, OĽaNO chce ušetriť

Šoféri by sa od nového roku nemuseli, napríklad pri výjazde z čerpacej stanice, stretávať so značkami ako "Daj prednosť v jazde" alebo so "stopkou".

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

V novele zákona o cestnej premávke to navrhuje poslanec za OĽaNO Miroslav Kadúc, ktorý chce do legislatívy opätovne zaviesť definíciu pojmu "miesto mimo cesty". Povinnosť napríklad prednosti v jazde by bola daná priamo zákonom. Právnou normou sa začne parlament zaoberať na septembrovej schôdzi.

Čo by malo byť miesto mimo cesty

V súčasnosti, keďže absentuje definícia pojmu "miesto mimo cesty", je potrebné, aby napr. pri každom výjazde z čerpacej stanice bola pred napojením na verejnú komunikáciu umiestnená dopravná značka upravujúca prednosť v jazde ("Daj prednosť v jazde" alebo "Stoj, daj prednosť v jazde").

V Kadúcovom návrhu sa za "miesto mimo cesty" považuje pozemok, garáž, parkovisko, čerpacia stanica, továrenské, staničné a letiskové priestory, obratisko električiek alebo iné obdobné miesto, ako výrobné, obchodné, predajné, prevádzkové priestory či výjazd z dvora.

Predpokladá šetrenie na dopravných značkách

Keďže po schválení tejto novely by bolo potrebných menej dopravných značiek, podľa Kadúca by štát ušetril až 46.640 eur ročne. Opozičný poslanec vychádzal pri výpočte z toho, že pôvodný podiel značiek typu "Daj prednosť v jazde" alebo "Stoj, daj prednosť v jazde" predstavuje 30 percent zo všetkých vysadených značiek.

"Prijatím návrhu zákona sa podiel zníži na 25 percent, čo predstavuje osadenie asi o 583 dopravných značiek menej. Pri jednotnej cene 80 eur za dopravnú značku môže úspora pre rozpočet verejnej správy predstavovať sumu vo výške cca 46.640 eur ročne," vysvetlil Kadúc.

Chce zrušiť povinné psychotesty

Svojou novelou chce zároveň zrušiť povinné psychotesty pre vodičov vozidiel využívaných na prepravu nebezpečných vecí, ktorým sa musia podrobovať každých päť rokov a po dosiahnutí veku 65 rokov každé dva roky. "Táto povinnosť sa na prvý pohľad javí ako potrebná, ale opak je pravdou," tvrdí poslanec.

Kadúc poukazuje na to, že takúto povinnosť neobsahuje ani Európska dohoda o cestnej preprave nebezpečných vecí. "Účel a dôvod zapracovania takejto povinnosti je preto nejasný. Ako taký sa javí ako nedôvodný a zbytočne zaťažujúci podnikateľov v cestnej doprave, prípadne samotných vodičov," argumentuje poslanec.

Zavedenie povinnosti absolvovania pravidelných psychologických vyšetrení v určitých časových intervaloch pre vodičov vozidiel prepravujúcich nebezpečné veci je podľa neho zbytočné, keďže ide o duplicitnú povinnosť. Títo vodiči sú už aj tak povinní absolvovať psychologické vyšetrenia ako vodiči skupiny vozidiel nad 3,5 tony.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.