Zamestnanci troch závodov Opel budú pracovať kratšie

Vedenie automobilky dementovalo správy o prepúšťaní a označilo ich za kačice. Avšak zástupcovia značky oznámili, že v septembri chcú, aby tisícky zamestnancov pracovali na skrátený úväzok.

BRATISLAVA. Automobilke Opel sa nedarí dosiahnuť pokojnú atmosféru na riešenie vážnych problémov. Po oznámení plánu na výrobu v skrátenom týždni nejestvuje podľa závodnej rady nijaký program perspektívne prepustiť takmer 33 % zamestnancov automobilky.

Kačica alebo pravda?

Predseda závodnej rady Wolfgang Schäfer-Klug označil také zvesti za "nezmysel, kačicu". Zdôraznil, že zamestnanci majú so zamestnávateľom zmluvy, podľa ktorých nedôjde k prepúšťaniu zamestnancov z nadbytočnosti. Dohody platia do roku 2014 a predstavitelia zamestnancov rokujú o ich predĺžení o dva roky.

Bild-Zeitung v sobotu (25.8.) s odvolaním sa na anonymný zdroj priniesol správu o tajnej stratégii GM, podľa ktorej by sa mal počet zamestnancov znížiť o viac ako 30 %. Terajšie pracovné zmluvy by mohli stratiť platnosť v súvislosti s hroziacou nesolventnosťou Opela.

Zamestnanci budú pracovať kratšie

Denník citoval predsedu dozornej rady Opela Stephena Girského, ktorý uviedol, že taká stratégia nejestvuje. Girsky však dodal, že štruktúry firmy musia zoštíhlieť.

Vedenie Opela vo štvrtok (23.8.) oznámilo, že v septembri chce, aby tisícky jeho zamestnancov pracovali na skrátený úväzok. Opatrenie sa bude vzťahovať na závody v Rüsselsheime, Keiserslauterne a Eisenachu.

Opel, ktorý predáva svoje autá len na európskom trhu, pociťuje dôsledky finančnej krízy v južných štátoch eurozóny. V prvom polroku klesol predaj jeho vozidiel medziročne o 15 %. Na celom trhu sa znížil len o 6,3 %. Nevyužívanie kapacít sa prejavuje na výsledkoch firmy. GM na podnikaní v Európe prerobil v druhom štvrťroku 361 miliónov USD (288 miliónov eur) a v prvom štvrťroku tu bol v mínuse 256 miliónmi USD.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 320
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 962
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 124
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 931
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 722
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 135
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 086
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Severná Kórea stráca partnerov, obracia sa k dávnemu spojencovi

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Kuba môže pomôcť KĽDR so zbraňami.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.