Zamestnanci troch závodov Opel budú pracovať kratšie

Vedenie automobilky dementovalo správy o prepúšťaní a označilo ich za kačice. Avšak zástupcovia značky oznámili, že v septembri chcú, aby tisícky zamestnancov pracovali na skrátený úväzok.

BRATISLAVA. Automobilke Opel sa nedarí dosiahnuť pokojnú atmosféru na riešenie vážnych problémov. Po oznámení plánu na výrobu v skrátenom týždni nejestvuje podľa závodnej rady nijaký program perspektívne prepustiť takmer 33 % zamestnancov automobilky.

Kačica alebo pravda?

Predseda závodnej rady Wolfgang Schäfer-Klug označil také zvesti za "nezmysel, kačicu". Zdôraznil, že zamestnanci majú so zamestnávateľom zmluvy, podľa ktorých nedôjde k prepúšťaniu zamestnancov z nadbytočnosti. Dohody platia do roku 2014 a predstavitelia zamestnancov rokujú o ich predĺžení o dva roky.

Bild-Zeitung v sobotu (25.8.) s odvolaním sa na anonymný zdroj priniesol správu o tajnej stratégii GM, podľa ktorej by sa mal počet zamestnancov znížiť o viac ako 30 %. Terajšie pracovné zmluvy by mohli stratiť platnosť v súvislosti s hroziacou nesolventnosťou Opela.

Zamestnanci budú pracovať kratšie

Denník citoval predsedu dozornej rady Opela Stephena Girského, ktorý uviedol, že taká stratégia nejestvuje. Girsky však dodal, že štruktúry firmy musia zoštíhlieť.

Vedenie Opela vo štvrtok (23.8.) oznámilo, že v septembri chce, aby tisícky jeho zamestnancov pracovali na skrátený úväzok. Opatrenie sa bude vzťahovať na závody v Rüsselsheime, Keiserslauterne a Eisenachu.

Opel, ktorý predáva svoje autá len na európskom trhu, pociťuje dôsledky finančnej krízy v južných štátoch eurozóny. V prvom polroku klesol predaj jeho vozidiel medziročne o 15 %. Na celom trhu sa znížil len o 6,3 %. Nevyužívanie kapacít sa prejavuje na výsledkoch firmy. GM na podnikaní v Európe prerobil v druhom štvrťroku 361 miliónov USD (288 miliónov eur) a v prvom štvrťroku tu bol v mínuse 256 miliónmi USD.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.