Test: Honda CR-V sa lúči v najlepšej forme

Honda CR-V za posledné roky nezostarla alebo konkurenti nepriniesli nič prevratnejšie, pretože im stále stíha. Podstatu priestoru a vyššieho podvozka ctí práve dozretý model CR-V už celé roky.

BRATISLAVA. To, čo platilo o vychytaných muchách na končiacej výrobnej sérii modelov jednotlivých škodoviek za socializmu zrejme platí stále a pre všetky značky. Niektoré autá bývajú ku koncu produkcie tak dobré, že nasledovník bude mať veľké problémy nadviazať, a to je aj prípad modelu CR-V.

Evolúcia mu nepriniesla žiadne výstrelky v oblasti zamerania. Honda sa nepreorientovala na športové SUV, nedajbože s profilom kupé alebo niečím podobným. Aj dosluhujúca generácia ctí princíp čo najväčšieho vnútorného priestoru, ľahkej obsluhy, vyššej svetlej výšky a nekomplikovanej štvorkolky.

Kokpit nemá čo nové ukázať, iba rokmi overenú pozíciu ovládacích prvkov a slušnú kvalitu spracovania. .

Ani jednoduchý pohon všetkých kolies sa nehrá na špecialistu pre offroad. Po týždni nám ako krátka charakteristika napadlo pre Hondu označenie - dobre zladený celok.

Nevytŕča z radu

Nie každý potrebuje novým autom okoliu ukázať, že si ho práve kúpil a na to je CR-V absolútne vhodné. Ani interiér nie je technikou preplnený a vyznáva skôr klasické tvary.

Niektoré detaily vyzerajú na dnešnú dobu trochu zastaralo, ale to je daň za dobrú kúpu. Máme na mysli ciferníky prístrojov a strašnú páku ručnej brzdy. Napriek slušnej ponuke vybavenia navigáciu od Hondy len tak nedostanete a namiesto tej, ktorú poznáme, si radšej kúpte nezabudovanú.

Objem 524 litrov iba z časti hovorí o kvalitách, pretože variabilita je podstatná. Toto poteší potápačov aj remeselníkov.

Vyslovene potešilo autorádio s veľmi prehľadným ovládaním a asi najvýznamnejšou prednosťou kokpitu je vzdušnosť a prehľad vôkol. Máme zato, že s CR-V sa ľahšie parkuje a vodič má lepší výhľad ako z modelu Civic.

Dažďový senzor chýba

Svoj podiel na nestiesnenom pocite vodiča aj spolujazdca má podlaha bez stredového tunela a výborne navrhnuté odkladacie priehradky. Ak povieme, že radenie je typická Honda, má to vyznieť pozitívne, pretože pracovať s pákou je doslova radosť a čo poznáme ich automatickú prevodovku tak aj nutnosť.

Ručná brzda má strašnú páku. Nesedí do ruky a s tlačidlom sa nám zle manipulovalo.

Bez dlhého opisovania konštatujeme, že interiér pôsobí aj po pár rokoch produkcie tak, že už v prvý deň jazdenia sa tam chcete zabývať. Testovaná výbava Comfort vyzerá z toho, čo Honda ponúka, najvyváženejšie. Prvky ako prednárazový asistent, aktívny tempomat a natáčacie svetlá sú v ponuke len pre najvyššiu výbavu aj to za príplatok.

Ale dvojzónovú klimatizáciu a bežný štandard má Comfort v základe. Chýbajú mu len vyhrievané sedadlá a čo je trochu škoda dažďový senzor. V aute s funkčne premyslenými detailmi prekvapí akurát masívny spodok veka kufra, ktorý vám pri otváraní dokáže poriadnu vraziť pod bradu.

Pasuje mu objem aj sila

Nad motormi nebudete pri výbere špekulovať, pretože model má jeden benzínový a druhý naftový a to je všetko. Diesel 2,2 i-DTEC pasuje rozmerom aj poslaniu auta. Konkurenčné naftové štvorvalce menšieho objemu majú rýchlejšiu reakciu na plyn v meste a aj sa lepšie prejavujú pri nižších otáčkach.

Nevedno kto a prečo urobil z kedysi pekného auta SUV s neforemným zadkom. Nebyť oblúku, ktorý má asi vytvárať dojem kupé, CR-V by bolo pekné auto. Žiaľ tento prvok si zachová aj novinka.

Všetkým však chýba to, čo má jediný naftový agregát v génoch: rezerva. Je rozdiel vydupať z 1,6 litrového motora 280 Nm a úplne inak sa prejaví 350 Nm z 2,2 litrového motora. Na diaľnici pri 130 máte s väčším motorom lepšiu spotrebu a chuť ísť ľahko.

V meste spotreba nezlieza pod sedem litrov, ale keď budú mať dlhšie jazdy mimo mesta podiel na prevádzke do sedem aj 6,5 sa hravo vmestíte. Pre niekoho bude dôležité aj to, že Honda CR-V prichádza z výroby na celoročných pneumatikách Continental 4x4 M+S, ktoré legislatíva dovoľuje použiť aj v zime.

V redakcii nezastávame celoročné riešenia, ale nečudujeme sa, ak na dolniakoch niekto takéto pneumatiky používa. Testom auta, ktoré pomaly končí, sme neobjavili teplú vodu, iba sme si pripomenuli auto, ktoré nám urobilo veľkú radosť v porovnaní s päť rokov mladšími konkurentmi.

Zároveň upriamujeme pozornosť na model, ktorý patrí do úzkeho výberu v danej triede. Žiaľ nie dlho. Nech to neznie pre ostatné modely značky urážlivo ale CR-V je asi najlepšia Honda súčasnosti.


Kupujem - nekupujem

Ak si predstavím, že by som si mal vybrať zo stredných (dúfam, že nikdy) SUV niečo na praktický život, tak áno. Honda CR-V ma neláka ani dynamikou a tobôž nie dizajnom, ale tým ako je ušitá na praktický život.


Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur) 22.950
Cena test. verzie od (eur) 26.200
Motor 2,2 i-DTEC
Objem (cm3) 2199
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min.) 2000-2750
Priemerná spotreba (l/100km) 6,5
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Continental 4x4 Contact M+S,
Rozmer a index pneumatík 225/65 R17 102T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1647
Dĺžka (mm) 4570
Rázvor náprav (mm) 2630
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1675
Základný objem kufra (l) 524-995

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 817
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 090
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 258
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 222
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 828
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 504
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 477
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 385
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 633
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Z pelotónu sa odtrhla skupina jazdcov, je v nej aj Sagan

Na Kuurne - Brusel - Kuurne obhajuje víťazstvo Jasper Stuyven. Sagan finišoval siedmy.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop