Test: Honda CR-V sa lúči v najlepšej forme

Honda CR-V za posledné roky nezostarla alebo konkurenti nepriniesli nič prevratnejšie, pretože im stále stíha. Podstatu priestoru a vyššieho podvozka ctí práve dozretý model CR-V už celé roky.

BRATISLAVA. To, čo platilo o vychytaných muchách na končiacej výrobnej sérii modelov jednotlivých škodoviek za socializmu zrejme platí stále a pre všetky značky. Niektoré autá bývajú ku koncu produkcie tak dobré, že nasledovník bude mať veľké problémy nadviazať, a to je aj prípad modelu CR-V.

Evolúcia mu nepriniesla žiadne výstrelky v oblasti zamerania. Honda sa nepreorientovala na športové SUV, nedajbože s profilom kupé alebo niečím podobným. Aj dosluhujúca generácia ctí princíp čo najväčšieho vnútorného priestoru, ľahkej obsluhy, vyššej svetlej výšky a nekomplikovanej štvorkolky.

Kokpit nemá čo nové ukázať, iba rokmi overenú pozíciu ovládacích prvkov a slušnú kvalitu spracovania. .

Ani jednoduchý pohon všetkých kolies sa nehrá na špecialistu pre offroad. Po týždni nám ako krátka charakteristika napadlo pre Hondu označenie - dobre zladený celok.

Nevytŕča z radu

Nie každý potrebuje novým autom okoliu ukázať, že si ho práve kúpil a na to je CR-V absolútne vhodné. Ani interiér nie je technikou preplnený a vyznáva skôr klasické tvary.

Niektoré detaily vyzerajú na dnešnú dobu trochu zastaralo, ale to je daň za dobrú kúpu. Máme na mysli ciferníky prístrojov a strašnú páku ručnej brzdy. Napriek slušnej ponuke vybavenia navigáciu od Hondy len tak nedostanete a namiesto tej, ktorú poznáme, si radšej kúpte nezabudovanú.

Objem 524 litrov iba z časti hovorí o kvalitách, pretože variabilita je podstatná. Toto poteší potápačov aj remeselníkov.

Vyslovene potešilo autorádio s veľmi prehľadným ovládaním a asi najvýznamnejšou prednosťou kokpitu je vzdušnosť a prehľad vôkol. Máme zato, že s CR-V sa ľahšie parkuje a vodič má lepší výhľad ako z modelu Civic.

Dažďový senzor chýba

Svoj podiel na nestiesnenom pocite vodiča aj spolujazdca má podlaha bez stredového tunela a výborne navrhnuté odkladacie priehradky. Ak povieme, že radenie je typická Honda, má to vyznieť pozitívne, pretože pracovať s pákou je doslova radosť a čo poznáme ich automatickú prevodovku tak aj nutnosť.

Ručná brzda má strašnú páku. Nesedí do ruky a s tlačidlom sa nám zle manipulovalo.

Bez dlhého opisovania konštatujeme, že interiér pôsobí aj po pár rokoch produkcie tak, že už v prvý deň jazdenia sa tam chcete zabývať. Testovaná výbava Comfort vyzerá z toho, čo Honda ponúka, najvyváženejšie. Prvky ako prednárazový asistent, aktívny tempomat a natáčacie svetlá sú v ponuke len pre najvyššiu výbavu aj to za príplatok.

Ale dvojzónovú klimatizáciu a bežný štandard má Comfort v základe. Chýbajú mu len vyhrievané sedadlá a čo je trochu škoda dažďový senzor. V aute s funkčne premyslenými detailmi prekvapí akurát masívny spodok veka kufra, ktorý vám pri otváraní dokáže poriadnu vraziť pod bradu.

Pasuje mu objem aj sila

Nad motormi nebudete pri výbere špekulovať, pretože model má jeden benzínový a druhý naftový a to je všetko. Diesel 2,2 i-DTEC pasuje rozmerom aj poslaniu auta. Konkurenčné naftové štvorvalce menšieho objemu majú rýchlejšiu reakciu na plyn v meste a aj sa lepšie prejavujú pri nižších otáčkach.

Nevedno kto a prečo urobil z kedysi pekného auta SUV s neforemným zadkom. Nebyť oblúku, ktorý má asi vytvárať dojem kupé, CR-V by bolo pekné auto. Žiaľ tento prvok si zachová aj novinka.

Všetkým však chýba to, čo má jediný naftový agregát v génoch: rezerva. Je rozdiel vydupať z 1,6 litrového motora 280 Nm a úplne inak sa prejaví 350 Nm z 2,2 litrového motora. Na diaľnici pri 130 máte s väčším motorom lepšiu spotrebu a chuť ísť ľahko.

V meste spotreba nezlieza pod sedem litrov, ale keď budú mať dlhšie jazdy mimo mesta podiel na prevádzke do sedem aj 6,5 sa hravo vmestíte. Pre niekoho bude dôležité aj to, že Honda CR-V prichádza z výroby na celoročných pneumatikách Continental 4x4 M+S, ktoré legislatíva dovoľuje použiť aj v zime.

V redakcii nezastávame celoročné riešenia, ale nečudujeme sa, ak na dolniakoch niekto takéto pneumatiky používa. Testom auta, ktoré pomaly končí, sme neobjavili teplú vodu, iba sme si pripomenuli auto, ktoré nám urobilo veľkú radosť v porovnaní s päť rokov mladšími konkurentmi.

Zároveň upriamujeme pozornosť na model, ktorý patrí do úzkeho výberu v danej triede. Žiaľ nie dlho. Nech to neznie pre ostatné modely značky urážlivo ale CR-V je asi najlepšia Honda súčasnosti.


Kupujem - nekupujem

Ak si predstavím, že by som si mal vybrať zo stredných (dúfam, že nikdy) SUV niečo na praktický život, tak áno. Honda CR-V ma neláka ani dynamikou a tobôž nie dizajnom, ale tým ako je ušitá na praktický život.


Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur) 22.950
Cena test. verzie od (eur) 26.200
Motor 2,2 i-DTEC
Objem (cm3) 2199
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min.) 2000-2750
Priemerná spotreba (l/100km) 6,5
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Continental 4x4 Contact M+S,
Rozmer a index pneumatík 225/65 R17 102T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1647
Dĺžka (mm) 4570
Rázvor náprav (mm) 2630
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1675
Základný objem kufra (l) 524-995

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Alarica – new business project in market of shoes
  2. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  6. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  7. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  8. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  10. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 783
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 658
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 628
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 434
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 619
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 338
  7. Kam do tepla v januári? 2 436
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 200
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 078
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 193

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.

ŠPORT

Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Ronaldo je na konci svetovej päťdesiatky.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

Neprehliadnite tiež

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.