SME
reklama

Test: Honda CR-V sa lúči v najlepšej forme

Honda CR-V za posledné roky nezostarla alebo konkurenti nepriniesli nič prevratnejšie, pretože im stále stíha. Podstatu priestoru a vyššieho podvozka ctí práve dozretý model CR-V už celé roky.

BRATISLAVA. To, čo platilo o vychytaných muchách na končiacej výrobnej sérii modelov jednotlivých škodoviek za socializmu zrejme platí stále a pre všetky značky. Niektoré autá bývajú ku koncu produkcie tak dobré, že nasledovník bude mať veľké problémy nadviazať, a to je aj prípad modelu CR-V.

Evolúcia mu nepriniesla žiadne výstrelky v oblasti zamerania. Honda sa nepreorientovala na športové SUV, nedajbože s profilom kupé alebo niečím podobným. Aj dosluhujúca generácia ctí princíp čo najväčšieho vnútorného priestoru, ľahkej obsluhy, vyššej svetlej výšky a nekomplikovanej štvorkolky.

Kokpit nemá čo nové ukázať, iba rokmi overenú pozíciu ovládacích prvkov a slušnú kvalitu spracovania. .

Ani jednoduchý pohon všetkých kolies sa nehrá na špecialistu pre offroad. Po týždni nám ako krátka charakteristika napadlo pre Hondu označenie - dobre zladený celok.

Nevytŕča z radu

Nie každý potrebuje novým autom okoliu ukázať, že si ho práve kúpil a na to je CR-V absolútne vhodné. Ani interiér nie je technikou preplnený a vyznáva skôr klasické tvary.

Niektoré detaily vyzerajú na dnešnú dobu trochu zastaralo, ale to je daň za dobrú kúpu. Máme na mysli ciferníky prístrojov a strašnú páku ručnej brzdy. Napriek slušnej ponuke vybavenia navigáciu od Hondy len tak nedostanete a namiesto tej, ktorú poznáme, si radšej kúpte nezabudovanú.

Objem 524 litrov iba z časti hovorí o kvalitách, pretože variabilita je podstatná. Toto poteší potápačov aj remeselníkov.

Vyslovene potešilo autorádio s veľmi prehľadným ovládaním a asi najvýznamnejšou prednosťou kokpitu je vzdušnosť a prehľad vôkol. Máme zato, že s CR-V sa ľahšie parkuje a vodič má lepší výhľad ako z modelu Civic.

Dažďový senzor chýba

Svoj podiel na nestiesnenom pocite vodiča aj spolujazdca má podlaha bez stredového tunela a výborne navrhnuté odkladacie priehradky. Ak povieme, že radenie je typická Honda, má to vyznieť pozitívne, pretože pracovať s pákou je doslova radosť a čo poznáme ich automatickú prevodovku tak aj nutnosť.

Ručná brzda má strašnú páku. Nesedí do ruky a s tlačidlom sa nám zle manipulovalo.

Bez dlhého opisovania konštatujeme, že interiér pôsobí aj po pár rokoch produkcie tak, že už v prvý deň jazdenia sa tam chcete zabývať. Testovaná výbava Comfort vyzerá z toho, čo Honda ponúka, najvyváženejšie. Prvky ako prednárazový asistent, aktívny tempomat a natáčacie svetlá sú v ponuke len pre najvyššiu výbavu aj to za príplatok.

Ale dvojzónovú klimatizáciu a bežný štandard má Comfort v základe. Chýbajú mu len vyhrievané sedadlá a čo je trochu škoda dažďový senzor. V aute s funkčne premyslenými detailmi prekvapí akurát masívny spodok veka kufra, ktorý vám pri otváraní dokáže poriadnu vraziť pod bradu.

Pasuje mu objem aj sila

Nad motormi nebudete pri výbere špekulovať, pretože model má jeden benzínový a druhý naftový a to je všetko. Diesel 2,2 i-DTEC pasuje rozmerom aj poslaniu auta. Konkurenčné naftové štvorvalce menšieho objemu majú rýchlejšiu reakciu na plyn v meste a aj sa lepšie prejavujú pri nižších otáčkach.

Nevedno kto a prečo urobil z kedysi pekného auta SUV s neforemným zadkom. Nebyť oblúku, ktorý má asi vytvárať dojem kupé, CR-V by bolo pekné auto. Žiaľ tento prvok si zachová aj novinka.

Všetkým však chýba to, čo má jediný naftový agregát v génoch: rezerva. Je rozdiel vydupať z 1,6 litrového motora 280 Nm a úplne inak sa prejaví 350 Nm z 2,2 litrového motora. Na diaľnici pri 130 máte s väčším motorom lepšiu spotrebu a chuť ísť ľahko.

V meste spotreba nezlieza pod sedem litrov, ale keď budú mať dlhšie jazdy mimo mesta podiel na prevádzke do sedem aj 6,5 sa hravo vmestíte. Pre niekoho bude dôležité aj to, že Honda CR-V prichádza z výroby na celoročných pneumatikách Continental 4x4 M+S, ktoré legislatíva dovoľuje použiť aj v zime.

V redakcii nezastávame celoročné riešenia, ale nečudujeme sa, ak na dolniakoch niekto takéto pneumatiky používa. Testom auta, ktoré pomaly končí, sme neobjavili teplú vodu, iba sme si pripomenuli auto, ktoré nám urobilo veľkú radosť v porovnaní s päť rokov mladšími konkurentmi.

Zároveň upriamujeme pozornosť na model, ktorý patrí do úzkeho výberu v danej triede. Žiaľ nie dlho. Nech to neznie pre ostatné modely značky urážlivo ale CR-V je asi najlepšia Honda súčasnosti.


Kupujem - nekupujem

Ak si predstavím, že by som si mal vybrať zo stredných (dúfam, že nikdy) SUV niečo na praktický život, tak áno. Honda CR-V ma neláka ani dynamikou a tobôž nie dizajnom, ale tým ako je ušitá na praktický život.


Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur) 22.950
Cena test. verzie od (eur) 26.200
Motor 2,2 i-DTEC
Objem (cm3) 2199
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min.) 2000-2750
Priemerná spotreba (l/100km) 6,5
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Continental 4x4 Contact M+S,
Rozmer a index pneumatík 225/65 R17 102T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1647
Dĺžka (mm) 4570
Rázvor náprav (mm) 2630
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1675
Základný objem kufra (l) 524-995

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 703
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 946
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 741
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 003
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 808
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 101
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 532
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Godzilla a Kong sú osvedčená dvojka

Oddychovka, ako sa patrí.


Prezidentský kandidát Ivan Korčok počas zhromaždenia v Bratislave.

Voliči v prvom kole vyslali signál, že nechcú politiku korupcie a lži.


reklama
  1. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  2. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  4. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  5. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  6. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  7. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  8. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 485
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 813
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 962
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 418
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu