SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Test: Honda CR-V sa lúči v najlepšej forme

Honda CR-V za posledné roky nezostarla alebo konkurenti nepriniesli nič prevratnejšie, pretože im stále stíha. Podstatu priestoru a vyššieho podvozka ctí práve dozretý model CR-V už celé roky.

BRATISLAVA. To, čo platilo o vychytaných muchách na končiacej výrobnej sérii modelov jednotlivých škodoviek za socializmu zrejme platí stále a pre všetky značky. Niektoré autá bývajú ku koncu produkcie tak dobré, že nasledovník bude mať veľké problémy nadviazať, a to je aj prípad modelu CR-V.

Evolúcia mu nepriniesla žiadne výstrelky v oblasti zamerania. Honda sa nepreorientovala na športové SUV, nedajbože s profilom kupé alebo niečím podobným. Aj dosluhujúca generácia ctí princíp čo najväčšieho vnútorného priestoru, ľahkej obsluhy, vyššej svetlej výšky a nekomplikovanej štvorkolky.

Kokpit nemá čo nové ukázať, iba rokmi overenú pozíciu ovládacích prvkov a slušnú kvalitu spracovania. .

Ani jednoduchý pohon všetkých kolies sa nehrá na špecialistu pre offroad. Po týždni nám ako krátka charakteristika napadlo pre Hondu označenie - dobre zladený celok.

Nevytŕča z radu

Nie každý potrebuje novým autom okoliu ukázať, že si ho práve kúpil a na to je CR-V absolútne vhodné. Ani interiér nie je technikou preplnený a vyznáva skôr klasické tvary.

Niektoré detaily vyzerajú na dnešnú dobu trochu zastaralo, ale to je daň za dobrú kúpu. Máme na mysli ciferníky prístrojov a strašnú páku ručnej brzdy. Napriek slušnej ponuke vybavenia navigáciu od Hondy len tak nedostanete a namiesto tej, ktorú poznáme, si radšej kúpte nezabudovanú.

Objem 524 litrov iba z časti hovorí o kvalitách, pretože variabilita je podstatná. Toto poteší potápačov aj remeselníkov.

Vyslovene potešilo autorádio s veľmi prehľadným ovládaním a asi najvýznamnejšou prednosťou kokpitu je vzdušnosť a prehľad vôkol. Máme zato, že s CR-V sa ľahšie parkuje a vodič má lepší výhľad ako z modelu Civic.

Dažďový senzor chýba

Svoj podiel na nestiesnenom pocite vodiča aj spolujazdca má podlaha bez stredového tunela a výborne navrhnuté odkladacie priehradky. Ak povieme, že radenie je typická Honda, má to vyznieť pozitívne, pretože pracovať s pákou je doslova radosť a čo poznáme ich automatickú prevodovku tak aj nutnosť.

Ručná brzda má strašnú páku. Nesedí do ruky a s tlačidlom sa nám zle manipulovalo.

Bez dlhého opisovania konštatujeme, že interiér pôsobí aj po pár rokoch produkcie tak, že už v prvý deň jazdenia sa tam chcete zabývať. Testovaná výbava Comfort vyzerá z toho, čo Honda ponúka, najvyváženejšie. Prvky ako prednárazový asistent, aktívny tempomat a natáčacie svetlá sú v ponuke len pre najvyššiu výbavu aj to za príplatok.

Ale dvojzónovú klimatizáciu a bežný štandard má Comfort v základe. Chýbajú mu len vyhrievané sedadlá a čo je trochu škoda dažďový senzor. V aute s funkčne premyslenými detailmi prekvapí akurát masívny spodok veka kufra, ktorý vám pri otváraní dokáže poriadnu vraziť pod bradu.

Pasuje mu objem aj sila

Nad motormi nebudete pri výbere špekulovať, pretože model má jeden benzínový a druhý naftový a to je všetko. Diesel 2,2 i-DTEC pasuje rozmerom aj poslaniu auta. Konkurenčné naftové štvorvalce menšieho objemu majú rýchlejšiu reakciu na plyn v meste a aj sa lepšie prejavujú pri nižších otáčkach.

Nevedno kto a prečo urobil z kedysi pekného auta SUV s neforemným zadkom. Nebyť oblúku, ktorý má asi vytvárať dojem kupé, CR-V by bolo pekné auto. Žiaľ tento prvok si zachová aj novinka.

Všetkým však chýba to, čo má jediný naftový agregát v génoch: rezerva. Je rozdiel vydupať z 1,6 litrového motora 280 Nm a úplne inak sa prejaví 350 Nm z 2,2 litrového motora. Na diaľnici pri 130 máte s väčším motorom lepšiu spotrebu a chuť ísť ľahko.

V meste spotreba nezlieza pod sedem litrov, ale keď budú mať dlhšie jazdy mimo mesta podiel na prevádzke do sedem aj 6,5 sa hravo vmestíte. Pre niekoho bude dôležité aj to, že Honda CR-V prichádza z výroby na celoročných pneumatikách Continental 4x4 M+S, ktoré legislatíva dovoľuje použiť aj v zime.

V redakcii nezastávame celoročné riešenia, ale nečudujeme sa, ak na dolniakoch niekto takéto pneumatiky používa. Testom auta, ktoré pomaly končí, sme neobjavili teplú vodu, iba sme si pripomenuli auto, ktoré nám urobilo veľkú radosť v porovnaní s päť rokov mladšími konkurentmi.

Zároveň upriamujeme pozornosť na model, ktorý patrí do úzkeho výberu v danej triede. Žiaľ nie dlho. Nech to neznie pre ostatné modely značky urážlivo ale CR-V je asi najlepšia Honda súčasnosti.


Kupujem - nekupujem

Ak si predstavím, že by som si mal vybrať zo stredných (dúfam, že nikdy) SUV niečo na praktický život, tak áno. Honda CR-V ma neláka ani dynamikou a tobôž nie dizajnom, ale tým ako je ušitá na praktický život.


Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur) 22.950
Cena test. verzie od (eur) 26.200
Motor 2,2 i-DTEC
Objem (cm3) 2199
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min.) 2000-2750
Priemerná spotreba (l/100km) 6,5
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Continental 4x4 Contact M+S,
Rozmer a index pneumatík 225/65 R17 102T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1647
Dĺžka (mm) 4570
Rázvor náprav (mm) 2630
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1675
Základný objem kufra (l) 524-995

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 684
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 598
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 788
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 968
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 132
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


16 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  2. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  3. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  4. Samuel Ivančák: Gitara, ktorá hrala budúcnosť
  5. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  6. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  7. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  8. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 47 961
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 243
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 410
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 338
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 253
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 896
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 483
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 169
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu