SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Test: Honda CR-V sa lúči v najlepšej forme

Honda CR-V za posledné roky nezostarla alebo konkurenti nepriniesli nič prevratnejšie, pretože im stále stíha. Podstatu priestoru a vyššieho podvozka ctí práve dozretý model CR-V už celé roky.

BRATISLAVA. To, čo platilo o vychytaných muchách na končiacej výrobnej sérii modelov jednotlivých škodoviek za socializmu zrejme platí stále a pre všetky značky. Niektoré autá bývajú ku koncu produkcie tak dobré, že nasledovník bude mať veľké problémy nadviazať, a to je aj prípad modelu CR-V.

Evolúcia mu nepriniesla žiadne výstrelky v oblasti zamerania. Honda sa nepreorientovala na športové SUV, nedajbože s profilom kupé alebo niečím podobným. Aj dosluhujúca generácia ctí princíp čo najväčšieho vnútorného priestoru, ľahkej obsluhy, vyššej svetlej výšky a nekomplikovanej štvorkolky.

Kokpit nemá čo nové ukázať, iba rokmi overenú pozíciu ovládacích prvkov a slušnú kvalitu spracovania. .

Ani jednoduchý pohon všetkých kolies sa nehrá na špecialistu pre offroad. Po týždni nám ako krátka charakteristika napadlo pre Hondu označenie - dobre zladený celok.

Nevytŕča z radu

Nie každý potrebuje novým autom okoliu ukázať, že si ho práve kúpil a na to je CR-V absolútne vhodné. Ani interiér nie je technikou preplnený a vyznáva skôr klasické tvary.

Niektoré detaily vyzerajú na dnešnú dobu trochu zastaralo, ale to je daň za dobrú kúpu. Máme na mysli ciferníky prístrojov a strašnú páku ručnej brzdy. Napriek slušnej ponuke vybavenia navigáciu od Hondy len tak nedostanete a namiesto tej, ktorú poznáme, si radšej kúpte nezabudovanú.

Objem 524 litrov iba z časti hovorí o kvalitách, pretože variabilita je podstatná. Toto poteší potápačov aj remeselníkov.

Vyslovene potešilo autorádio s veľmi prehľadným ovládaním a asi najvýznamnejšou prednosťou kokpitu je vzdušnosť a prehľad vôkol. Máme zato, že s CR-V sa ľahšie parkuje a vodič má lepší výhľad ako z modelu Civic.

Dažďový senzor chýba

Svoj podiel na nestiesnenom pocite vodiča aj spolujazdca má podlaha bez stredového tunela a výborne navrhnuté odkladacie priehradky. Ak povieme, že radenie je typická Honda, má to vyznieť pozitívne, pretože pracovať s pákou je doslova radosť a čo poznáme ich automatickú prevodovku tak aj nutnosť.

Ručná brzda má strašnú páku. Nesedí do ruky a s tlačidlom sa nám zle manipulovalo.

Bez dlhého opisovania konštatujeme, že interiér pôsobí aj po pár rokoch produkcie tak, že už v prvý deň jazdenia sa tam chcete zabývať. Testovaná výbava Comfort vyzerá z toho, čo Honda ponúka, najvyváženejšie. Prvky ako prednárazový asistent, aktívny tempomat a natáčacie svetlá sú v ponuke len pre najvyššiu výbavu aj to za príplatok.

Ale dvojzónovú klimatizáciu a bežný štandard má Comfort v základe. Chýbajú mu len vyhrievané sedadlá a čo je trochu škoda dažďový senzor. V aute s funkčne premyslenými detailmi prekvapí akurát masívny spodok veka kufra, ktorý vám pri otváraní dokáže poriadnu vraziť pod bradu.

Pasuje mu objem aj sila

Nad motormi nebudete pri výbere špekulovať, pretože model má jeden benzínový a druhý naftový a to je všetko. Diesel 2,2 i-DTEC pasuje rozmerom aj poslaniu auta. Konkurenčné naftové štvorvalce menšieho objemu majú rýchlejšiu reakciu na plyn v meste a aj sa lepšie prejavujú pri nižších otáčkach.

Nevedno kto a prečo urobil z kedysi pekného auta SUV s neforemným zadkom. Nebyť oblúku, ktorý má asi vytvárať dojem kupé, CR-V by bolo pekné auto. Žiaľ tento prvok si zachová aj novinka.

Všetkým však chýba to, čo má jediný naftový agregát v génoch: rezerva. Je rozdiel vydupať z 1,6 litrového motora 280 Nm a úplne inak sa prejaví 350 Nm z 2,2 litrového motora. Na diaľnici pri 130 máte s väčším motorom lepšiu spotrebu a chuť ísť ľahko.

V meste spotreba nezlieza pod sedem litrov, ale keď budú mať dlhšie jazdy mimo mesta podiel na prevádzke do sedem aj 6,5 sa hravo vmestíte. Pre niekoho bude dôležité aj to, že Honda CR-V prichádza z výroby na celoročných pneumatikách Continental 4x4 M+S, ktoré legislatíva dovoľuje použiť aj v zime.

V redakcii nezastávame celoročné riešenia, ale nečudujeme sa, ak na dolniakoch niekto takéto pneumatiky používa. Testom auta, ktoré pomaly končí, sme neobjavili teplú vodu, iba sme si pripomenuli auto, ktoré nám urobilo veľkú radosť v porovnaní s päť rokov mladšími konkurentmi.

Zároveň upriamujeme pozornosť na model, ktorý patrí do úzkeho výberu v danej triede. Žiaľ nie dlho. Nech to neznie pre ostatné modely značky urážlivo ale CR-V je asi najlepšia Honda súčasnosti.


Kupujem - nekupujem

Ak si predstavím, že by som si mal vybrať zo stredných (dúfam, že nikdy) SUV niečo na praktický život, tak áno. Honda CR-V ma neláka ani dynamikou a tobôž nie dizajnom, ale tým ako je ušitá na praktický život.


Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Cena modelu od (eur) 22.950
Cena test. verzie od (eur) 26.200
Motor 2,2 i-DTEC
Objem (cm3) 2199
Výkon (kW(k)) 110 (150)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min.) 2000-2750
Priemerná spotreba (l/100km) 6,5
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Continental 4x4 Contact M+S,
Rozmer a index pneumatík 225/65 R17 102T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1647
Dĺžka (mm) 4570
Rázvor náprav (mm) 2630
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1675
Základný objem kufra (l) 524-995

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 877
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 200
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 338
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 960
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 635
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 735
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 951
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 836
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 690
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.