SME

Riziko zranenia vo Volvách kleslo na polovicu

Riziko dopravnej nehody a zranenia sa neustále zmenšuje. Podľa vízie spoločnosti by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

Riziko dopravnej nehody alebo zranenia sa vo vozidlách Volvo neustále zmenšuje. Podľa ich vízie by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

BRATISLAVA. Volvo sa dlhodobo prezentuje snahou vyrábať najbezpečnejšie automobily na svete. Niekoľko nezávislých nárazových testov minulý rok potvrdilo, že riziko utrpenia zranenia v najnovších modeloch Volvo je oproti roku 2000 menšie približne o 50 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

videli ste už novú reláciu auto.sme.LEGENDY ? Otom ako sa pretekalo v minulosti a ako je to dnes

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň v automobilke pracujú na nových technológiách, ktoré majú toto číslo ešte znížiť. Spoločnosť Volvo stavia bezpečnosť automobilov na poznatkoch z reálnej dopravy. Získavajú ich aj prostredníctvom vlastného oddelenia výskumu dopravných nehôd, ktoré funguje viac ako 40 rokov.

Funkcia automatického brzdenia znižuje počet nehôd

Začiatkom tohto roka vydal inštitút pre bezpečnosť na cestách IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) správu, kde bol spomenutý prínos technológie City Safety v zmenšení počtu kolízií až o 22 percent.

Volvo S60 zároveň získalo najlepšie hodnotenie v náročných čelných nárazových testoch v rýchlosti 64 km/h. Titul „Top Safety Pick“ získalo od inštitútu až päť modelov Volvo – C30, S60,S80, XC60 a XC90.

Podľa podobnej štúdie švédskej poisťovacej spoločnosti Volvia absolvujú vozidlá Volvo s funkciou automatického brzdenia o 22 percent menej nárazov zozadu než vozidlá bez funkcie automatického brzdenia.

SkryťVypnúť reklamu

Testovanie autonómneho systému podpory vodiča, ktorý pomáha vodičovi pohodlne zotrvávať vo svojom pruhu a sledovať pohyb premávky v pomalých kolónach. Senzory radaru a kamera dávajú vstupné informácie systému, ktorý automaticky kontroluje rýchlosť, brzdy a točenie volantu za účelom sledovania vozidla vpredu.

Zo záverečnej správy z výskumných projektov EuroFOT vyplýva, že vo vozidle vybavenom adaptívnym tempomatom a systémom varovania pred zrážkou je pravdepodobnosť nárazu do vozidla idúceho vpredu na diaľnici nižšia až o 42 percent.

Nové technológie pomáhajú vodičovi

Spoločnosť Volvo sa vo svojom najnovšom výskume sústredí na tri hlavné oblasti:

Autonómny systém podpory vodiča (Autonomous Driving Support) na základe dát z kamery a radarových senzorov reguluje jazdu tak, aby vozidlo v pomalej kolóne automaticky nasledovalo vpredu idúce vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu

Systém podpory na križovatkách (Intersection Support) upozorňuje na križujúce sa vozidlá a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Systém detekcie zvierat (Animal Detection) zisťuje prítomnosť veľkých zvierat, ako napríklad losov alebo jeleňov, a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Revolučné bezpečnostné systémy v novom Volve V40

Nové Volvo je vybavené funkciou na ochranu chodcov Pedestrian Detection s plne automatickým brzdením a tiež vylepšeným systémom City Safety, ktorý teraz pracuje až do rýchlosti 50 km/h.

Obrázok ukazuje ako dokáže množstvo technológií (napríklad adaptívny tempomat, asistent zachovávania jazdného pruhu, kontrola pozornosti vodiča, informácie o dopravných značkách a vylepšený informačný systém mŕtveho uhla) pomáhať vodičovi udržiavať pozornosť a dostatočne ho informovať, aby sa predišlo kolíziám a nebezpečným situáciám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzi nové prvky patrí aj svetová novinka – airbag pre chodcov, asistent zachovávania jazdného pruhu s automatickým vrátením sa do jazdného pruhu a s vibrovaním volantu, aktívne diaľkové svetlá a zadný radarový systém upozorňujúci na križujúcu sa premávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu