Riziko zranenia vo Volvách kleslo na polovicu

Riziko dopravnej nehody a zranenia sa neustále zmenšuje. Podľa vízie spoločnosti by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

Riziko dopravnej nehody alebo zranenia sa vo vozidlách Volvo neustále zmenšuje. Podľa ich vízie by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

BRATISLAVA. Volvo sa dlhodobo prezentuje snahou vyrábať najbezpečnejšie automobily na svete. Niekoľko nezávislých nárazových testov minulý rok potvrdilo, že riziko utrpenia zranenia v najnovších modeloch Volvo je oproti roku 2000 menšie približne o 50 percent.

videli ste už novú reláciu auto.sme.LEGENDY ? Otom ako sa pretekalo v minulosti a ako je to dnes

Zároveň v automobilke pracujú na nových technológiách, ktoré majú toto číslo ešte znížiť. Spoločnosť Volvo stavia bezpečnosť automobilov na poznatkoch z reálnej dopravy. Získavajú ich aj prostredníctvom vlastného oddelenia výskumu dopravných nehôd, ktoré funguje viac ako 40 rokov.

Funkcia automatického brzdenia znižuje počet nehôd

Začiatkom tohto roka vydal inštitút pre bezpečnosť na cestách IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) správu, kde bol spomenutý prínos technológie City Safety v zmenšení počtu kolízií až o 22 percent.

Volvo S60 zároveň získalo najlepšie hodnotenie v náročných čelných nárazových testoch v rýchlosti 64 km/h. Titul „Top Safety Pick“ získalo od inštitútu až päť modelov Volvo – C30, S60,S80, XC60 a XC90.

Podľa podobnej štúdie švédskej poisťovacej spoločnosti Volvia absolvujú vozidlá Volvo s funkciou automatického brzdenia o 22 percent menej nárazov zozadu než vozidlá bez funkcie automatického brzdenia.

Testovanie autonómneho systému podpory vodiča, ktorý pomáha vodičovi pohodlne zotrvávať vo svojom pruhu a sledovať pohyb premávky v pomalých kolónach. Senzory radaru a kamera dávajú vstupné informácie systému, ktorý automaticky kontroluje rýchlosť, brzdy a točenie volantu za účelom sledovania vozidla vpredu.

Zo záverečnej správy z výskumných projektov EuroFOT vyplýva, že vo vozidle vybavenom adaptívnym tempomatom a systémom varovania pred zrážkou je pravdepodobnosť nárazu do vozidla idúceho vpredu na diaľnici nižšia až o 42 percent.

Nové technológie pomáhajú vodičovi

Spoločnosť Volvo sa vo svojom najnovšom výskume sústredí na tri hlavné oblasti:

Autonómny systém podpory vodiča (Autonomous Driving Support) na základe dát z kamery a radarových senzorov reguluje jazdu tak, aby vozidlo v pomalej kolóne automaticky nasledovalo vpredu idúce vozidlo.

Systém podpory na križovatkách (Intersection Support) upozorňuje na križujúce sa vozidlá a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Systém detekcie zvierat (Animal Detection) zisťuje prítomnosť veľkých zvierat, ako napríklad losov alebo jeleňov, a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Revolučné bezpečnostné systémy v novom Volve V40

Nové Volvo je vybavené funkciou na ochranu chodcov Pedestrian Detection s plne automatickým brzdením a tiež vylepšeným systémom City Safety, ktorý teraz pracuje až do rýchlosti 50 km/h.

Obrázok ukazuje ako dokáže množstvo technológií (napríklad adaptívny tempomat, asistent zachovávania jazdného pruhu, kontrola pozornosti vodiča, informácie o dopravných značkách a vylepšený informačný systém mŕtveho uhla) pomáhať vodičovi udržiavať pozornosť a dostatočne ho informovať, aby sa predišlo kolíziám a nebezpečným situáciám.

Medzi nové prvky patrí aj svetová novinka – airbag pre chodcov, asistent zachovávania jazdného pruhu s automatickým vrátením sa do jazdného pruhu a s vibrovaním volantu, aktívne diaľkové svetlá a zadný radarový systém upozorňujúci na križujúcu sa premávku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 658
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 797
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 768
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 643
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 863
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 754
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 312
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 264
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 197
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.