Riziko zranenia vo Volvách kleslo na polovicu

Riziko dopravnej nehody a zranenia sa neustále zmenšuje. Podľa vízie spoločnosti by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

Riziko dopravnej nehody alebo zranenia sa vo vozidlách Volvo neustále zmenšuje. Podľa ich vízie by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

BRATISLAVA. Volvo sa dlhodobo prezentuje snahou vyrábať najbezpečnejšie automobily na svete. Niekoľko nezávislých nárazových testov minulý rok potvrdilo, že riziko utrpenia zranenia v najnovších modeloch Volvo je oproti roku 2000 menšie približne o 50 percent.

videli ste už novú reláciu auto.sme.LEGENDY ? Otom ako sa pretekalo v minulosti a ako je to dnes

Zároveň v automobilke pracujú na nových technológiách, ktoré majú toto číslo ešte znížiť. Spoločnosť Volvo stavia bezpečnosť automobilov na poznatkoch z reálnej dopravy. Získavajú ich aj prostredníctvom vlastného oddelenia výskumu dopravných nehôd, ktoré funguje viac ako 40 rokov.

Funkcia automatického brzdenia znižuje počet nehôd

Začiatkom tohto roka vydal inštitút pre bezpečnosť na cestách IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) správu, kde bol spomenutý prínos technológie City Safety v zmenšení počtu kolízií až o 22 percent.

Volvo S60 zároveň získalo najlepšie hodnotenie v náročných čelných nárazových testoch v rýchlosti 64 km/h. Titul „Top Safety Pick“ získalo od inštitútu až päť modelov Volvo – C30, S60,S80, XC60 a XC90.

Podľa podobnej štúdie švédskej poisťovacej spoločnosti Volvia absolvujú vozidlá Volvo s funkciou automatického brzdenia o 22 percent menej nárazov zozadu než vozidlá bez funkcie automatického brzdenia.

Testovanie autonómneho systému podpory vodiča, ktorý pomáha vodičovi pohodlne zotrvávať vo svojom pruhu a sledovať pohyb premávky v pomalých kolónach. Senzory radaru a kamera dávajú vstupné informácie systému, ktorý automaticky kontroluje rýchlosť, brzdy a točenie volantu za účelom sledovania vozidla vpredu.

Zo záverečnej správy z výskumných projektov EuroFOT vyplýva, že vo vozidle vybavenom adaptívnym tempomatom a systémom varovania pred zrážkou je pravdepodobnosť nárazu do vozidla idúceho vpredu na diaľnici nižšia až o 42 percent.

Nové technológie pomáhajú vodičovi

Spoločnosť Volvo sa vo svojom najnovšom výskume sústredí na tri hlavné oblasti:

Autonómny systém podpory vodiča (Autonomous Driving Support) na základe dát z kamery a radarových senzorov reguluje jazdu tak, aby vozidlo v pomalej kolóne automaticky nasledovalo vpredu idúce vozidlo.

Systém podpory na križovatkách (Intersection Support) upozorňuje na križujúce sa vozidlá a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Systém detekcie zvierat (Animal Detection) zisťuje prítomnosť veľkých zvierat, ako napríklad losov alebo jeleňov, a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Revolučné bezpečnostné systémy v novom Volve V40

Nové Volvo je vybavené funkciou na ochranu chodcov Pedestrian Detection s plne automatickým brzdením a tiež vylepšeným systémom City Safety, ktorý teraz pracuje až do rýchlosti 50 km/h.

Obrázok ukazuje ako dokáže množstvo technológií (napríklad adaptívny tempomat, asistent zachovávania jazdného pruhu, kontrola pozornosti vodiča, informácie o dopravných značkách a vylepšený informačný systém mŕtveho uhla) pomáhať vodičovi udržiavať pozornosť a dostatočne ho informovať, aby sa predišlo kolíziám a nebezpečným situáciám.

Medzi nové prvky patrí aj svetová novinka – airbag pre chodcov, asistent zachovávania jazdného pruhu s automatickým vrátením sa do jazdného pruhu a s vibrovaním volantu, aktívne diaľkové svetlá a zadný radarový systém upozorňujúci na križujúcu sa premávku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 116
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 732
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 625
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 9 970
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 376
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 325
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 849
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 713
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 611
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 262