Riziko zranenia vo Volvách kleslo na polovicu

Riziko dopravnej nehody a zranenia sa neustále zmenšuje. Podľa vízie spoločnosti by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

Riziko dopravnej nehody alebo zranenia sa vo vozidlách Volvo neustále zmenšuje. Podľa ich vízie by od roku 2020 v nových modeloch Volvo nemal nikto zomrieť ani sa vážne zraniť.

BRATISLAVA. Volvo sa dlhodobo prezentuje snahou vyrábať najbezpečnejšie automobily na svete. Niekoľko nezávislých nárazových testov minulý rok potvrdilo, že riziko utrpenia zranenia v najnovších modeloch Volvo je oproti roku 2000 menšie približne o 50 percent.

videli ste už novú reláciu auto.sme.LEGENDY ? Otom ako sa pretekalo v minulosti a ako je to dnes

Zároveň v automobilke pracujú na nových technológiách, ktoré majú toto číslo ešte znížiť. Spoločnosť Volvo stavia bezpečnosť automobilov na poznatkoch z reálnej dopravy. Získavajú ich aj prostredníctvom vlastného oddelenia výskumu dopravných nehôd, ktoré funguje viac ako 40 rokov.

Funkcia automatického brzdenia znižuje počet nehôd

Začiatkom tohto roka vydal inštitút pre bezpečnosť na cestách IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) správu, kde bol spomenutý prínos technológie City Safety v zmenšení počtu kolízií až o 22 percent.

Volvo S60 zároveň získalo najlepšie hodnotenie v náročných čelných nárazových testoch v rýchlosti 64 km/h. Titul „Top Safety Pick“ získalo od inštitútu až päť modelov Volvo – C30, S60,S80, XC60 a XC90.

Podľa podobnej štúdie švédskej poisťovacej spoločnosti Volvia absolvujú vozidlá Volvo s funkciou automatického brzdenia o 22 percent menej nárazov zozadu než vozidlá bez funkcie automatického brzdenia.

Testovanie autonómneho systému podpory vodiča, ktorý pomáha vodičovi pohodlne zotrvávať vo svojom pruhu a sledovať pohyb premávky v pomalých kolónach. Senzory radaru a kamera dávajú vstupné informácie systému, ktorý automaticky kontroluje rýchlosť, brzdy a točenie volantu za účelom sledovania vozidla vpredu.

Zo záverečnej správy z výskumných projektov EuroFOT vyplýva, že vo vozidle vybavenom adaptívnym tempomatom a systémom varovania pred zrážkou je pravdepodobnosť nárazu do vozidla idúceho vpredu na diaľnici nižšia až o 42 percent.

Nové technológie pomáhajú vodičovi

Spoločnosť Volvo sa vo svojom najnovšom výskume sústredí na tri hlavné oblasti:

Autonómny systém podpory vodiča (Autonomous Driving Support) na základe dát z kamery a radarových senzorov reguluje jazdu tak, aby vozidlo v pomalej kolóne automaticky nasledovalo vpredu idúce vozidlo.

Systém podpory na križovatkách (Intersection Support) upozorňuje na križujúce sa vozidlá a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Systém detekcie zvierat (Animal Detection) zisťuje prítomnosť veľkých zvierat, ako napríklad losov alebo jeleňov, a v prípade nutnosti dokáže automaticky zabrzdiť.

Revolučné bezpečnostné systémy v novom Volve V40

Nové Volvo je vybavené funkciou na ochranu chodcov Pedestrian Detection s plne automatickým brzdením a tiež vylepšeným systémom City Safety, ktorý teraz pracuje až do rýchlosti 50 km/h.

Obrázok ukazuje ako dokáže množstvo technológií (napríklad adaptívny tempomat, asistent zachovávania jazdného pruhu, kontrola pozornosti vodiča, informácie o dopravných značkách a vylepšený informačný systém mŕtveho uhla) pomáhať vodičovi udržiavať pozornosť a dostatočne ho informovať, aby sa predišlo kolíziám a nebezpečným situáciám.

Medzi nové prvky patrí aj svetová novinka – airbag pre chodcov, asistent zachovávania jazdného pruhu s automatickým vrátením sa do jazdného pruhu a s vibrovaním volantu, aktívne diaľkové svetlá a zadný radarový systém upozorňujúci na križujúcu sa premávku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 874
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 580
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 084
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 088
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 058
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 521
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 208
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 198
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 651

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.