SME
Utorok, 26. september, 2023 | Meniny má Edita
reklama

Mazda ukázala celú šestku aj interiér

Nárast vonkajších ani vnútorných rozmerov sa neprejavil negatívne na hmotnosti. Mazda ako jedna z mála automobiliek pochopila trend znižovania hmotnosti a jej nový sedan bude zrejme najľahší v triede.

BRATISLAVA. Nečudo, že Mazda volá sedan 6 vlajkovou loďou značky, lebo nič majestátnejšie v ponuke nemá. Možno preto rázvor narástol na veľmi slušných 2830 milimetrov a dĺžka karosérie je 4865 mm.

Os prednej nápravy sa oproti predchodcovi posunula o desať centimetrov dopredu, čo zlepšilo rozloženie hmotnosti a skrátilo predný previs. Automobilka sa chváli nízkym koeficientom odporu vzduchu iba 0,26 a ľahkou konštrukciou. Sedan má v základnej verzii vážiť iba 1340 kilogramov. Aktuálny model tak podlezie o vyše 100 kilogramov.

Dostane staré- nové systémy

Dnes je takmer nemožné nastúpiť do strednej triedy bez systému sledovania mŕtveho uhla alebo ochrany pred kolíziou. Preto bude radar systému Smart City Brake Support monitorovať priestor pred autom a v rýchlostiach do 30 kilometrov za hodinu aj zasiahne do riadenia auta prudkým brzdením.

To však iba v prípade, ak vodič nezareaguje na hroziacu kolíziu. Automobilka pripomína, že Mazda 6 bude mať aj stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu. Toto všetko má aj konkurencia, preto Mazda strhne pozornosť na športový kokpit, veľa miesta vzadu a úsporné benzínové motory. Objem kufra má byť 483 litrov.

O dieseloch zatiaľ ticho

Mazda na autosalóne v Moskve uvoľnila informácie o benzínových motoroch, avšak o dieseloch sa dozvieme podrobnosti až na autosalóne v Paríži. Niet pochýb o tom, že benzínové motory s objemom 2,0 a 2,5 litra budú vybavené technikou SkyActiv.

Ventilové rozvody poháňa bezúdržbová reťaz a motory pracujú s netradične vysokými kompresnými pomermi 14:1 (2,0) a 13:1 (2,5). Základný dvojliter ponúka výkon 110 kW (150k) pri 6000 otáčkach, avšak krútiaci moment 210 vrcholí pri 4000 otáčkach. Spotreba základného motora by mala byť šesť litrov a pri modeloch so systémom i-stop a automatickou prevodovkou 5,9 l/100km.

Objemnejší motor 2,5 SkyActiv dosahuje výkon 141kW (192k) pri 5700 otáčkach. Výkon aj krútiaci moment 265 Nm má položený nižšie ako dvojliter a to už pri 3250 otáčkach. Kombinácia 2,5 litrového štvorvalca s automatickou prevodovkou a v podstate všetky údaje sú zatiaľ homologované pre ruský trh. Spotreba silnejšej verzie vybavenej systémom i-ELOOP má byť iba 6,4 litra benzínu.

Dobíja kondenzátor

S Mazdou 6 prichádza do výroby aj nový spôsob rekuperácie pri brzdení s označením i-ELOOP. Počas brzdenia tak Mazda dobíja kondenzátor a v ňom nahromadenú elektrickú energiu uvoľňuje na pohon elektrických komponentov.

V praxi to odľahčuje spaľovací motor od záťaže alternátora a pohonu čerpadiel. Po odobratí odporov tak agregát spotrebuje menej benzínu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  2. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  3. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  4. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  7. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  8. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  1. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  2. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  3. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  4. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  5. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  6. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  7. Nerovnováha v kontrole močového mechúra
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 907
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 447
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 178
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 102
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 021
  6. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 2 955
  7. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 2 611
  8. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 450
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Voľby

Necítia sa ohrození rečami politikov a nechystajú sa odísť.


Radka Minarechová 16 h
Český režisér Robert Hloz nakrútil sci-fi s Milanom Ondríkom.

Český režisér nakrútil sci-fi s Milanom Ondríkom.


22. sep
Všeobecná mobilizácia v roku 1938.

Naši dedovia boli pripravení za záchranu demokracie položiť život.


Daniel Podolský 23. sep
Na satelitnej fotografii, ktorú poskytla Planet Labs, stúpa dym z budovy veliteľstva ruskej Čiernomorskej flotily v Sevastopoli.

Pri útoku na veliteľstvo v Sevastopoli zrejme zahynul admirál Viktor Sokolov.


a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Matej Galo: Rozdrvenie Ruska na Ukrajine, posilnenie NATO a zničenie putinovej jadrovej hrozby
  2. Michal Baran: Matovič neprekvapil
  3. Martin Škopec Antal: Budú nám vládnuť politickí Caligulovia?
  4. Věra Tepličková: Každý preceda má svojho Erika
  5. Ján Bilohuščin: Dezolát – kto ním je a prečo (možno) rozhodne voľby?
  6. Alena Petrikova: O susedských vzťahoch
  7. Jozef Maťaše: Otvorený list predsedovi
  8. Igor Kossaczký: Ako médiá pretláčajú spoluprácu PSka a Sasky s mafiou
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 602
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 45 703
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 967
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 893
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 30 866
  6. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 454
  7. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 29 500
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 182
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu