Mazda ukázala celú šestku aj interiér

Nárast vonkajších ani vnútorných rozmerov sa neprejavil negatívne na hmotnosti. Mazda ako jedna z mála automobiliek pochopila trend znižovania hmotnosti a jej nový sedan bude zrejme najľahší v triede.

BRATISLAVA. Nečudo, že Mazda volá sedan 6 vlajkovou loďou značky, lebo nič majestátnejšie v ponuke nemá. Možno preto rázvor narástol na veľmi slušných 2830 milimetrov a dĺžka karosérie je 4865 mm.

Os prednej nápravy sa oproti predchodcovi posunula o desať centimetrov dopredu, čo zlepšilo rozloženie hmotnosti a skrátilo predný previs. Automobilka sa chváli nízkym koeficientom odporu vzduchu iba 0,26 a ľahkou konštrukciou. Sedan má v základnej verzii vážiť iba 1340 kilogramov. Aktuálny model tak podlezie o vyše 100 kilogramov.

Dostane staré- nové systémy

Dnes je takmer nemožné nastúpiť do strednej triedy bez systému sledovania mŕtveho uhla alebo ochrany pred kolíziou. Preto bude radar systému Smart City Brake Support monitorovať priestor pred autom a v rýchlostiach do 30 kilometrov za hodinu aj zasiahne do riadenia auta prudkým brzdením.

To však iba v prípade, ak vodič nezareaguje na hroziacu kolíziu. Automobilka pripomína, že Mazda 6 bude mať aj stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu. Toto všetko má aj konkurencia, preto Mazda strhne pozornosť na športový kokpit, veľa miesta vzadu a úsporné benzínové motory. Objem kufra má byť 483 litrov.

O dieseloch zatiaľ ticho

Mazda na autosalóne v Moskve uvoľnila informácie o benzínových motoroch, avšak o dieseloch sa dozvieme podrobnosti až na autosalóne v Paríži. Niet pochýb o tom, že benzínové motory s objemom 2,0 a 2,5 litra budú vybavené technikou SkyActiv.

Ventilové rozvody poháňa bezúdržbová reťaz a motory pracujú s netradične vysokými kompresnými pomermi 14:1 (2,0) a 13:1 (2,5). Základný dvojliter ponúka výkon 110 kW (150k) pri 6000 otáčkach, avšak krútiaci moment 210 vrcholí pri 4000 otáčkach. Spotreba základného motora by mala byť šesť litrov a pri modeloch so systémom i-stop a automatickou prevodovkou 5,9 l/100km.

Objemnejší motor 2,5 SkyActiv dosahuje výkon 141kW (192k) pri 5700 otáčkach. Výkon aj krútiaci moment 265 Nm má položený nižšie ako dvojliter a to už pri 3250 otáčkach. Kombinácia 2,5 litrového štvorvalca s automatickou prevodovkou a v podstate všetky údaje sú zatiaľ homologované pre ruský trh. Spotreba silnejšej verzie vybavenej systémom i-ELOOP má byť iba 6,4 litra benzínu.

Dobíja kondenzátor

S Mazdou 6 prichádza do výroby aj nový spôsob rekuperácie pri brzdení s označením i-ELOOP. Počas brzdenia tak Mazda dobíja kondenzátor a v ňom nahromadenú elektrickú energiu uvoľňuje na pohon elektrických komponentov.

V praxi to odľahčuje spaľovací motor od záťaže alternátora a pohonu čerpadiel. Po odobratí odporov tak agregát spotrebuje menej benzínu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.