Mazda ukázala celú šestku aj interiér

Nárast vonkajších ani vnútorných rozmerov sa neprejavil negatívne na hmotnosti. Mazda ako jedna z mála automobiliek pochopila trend znižovania hmotnosti a jej nový sedan bude zrejme najľahší v triede.

BRATISLAVA. Nečudo, že Mazda volá sedan 6 vlajkovou loďou značky, lebo nič majestátnejšie v ponuke nemá. Možno preto rázvor narástol na veľmi slušných 2830 milimetrov a dĺžka karosérie je 4865 mm.

Os prednej nápravy sa oproti predchodcovi posunula o desať centimetrov dopredu, čo zlepšilo rozloženie hmotnosti a skrátilo predný previs. Automobilka sa chváli nízkym koeficientom odporu vzduchu iba 0,26 a ľahkou konštrukciou. Sedan má v základnej verzii vážiť iba 1340 kilogramov. Aktuálny model tak podlezie o vyše 100 kilogramov.

Dostane staré- nové systémy

Dnes je takmer nemožné nastúpiť do strednej triedy bez systému sledovania mŕtveho uhla alebo ochrany pred kolíziou. Preto bude radar systému Smart City Brake Support monitorovať priestor pred autom a v rýchlostiach do 30 kilometrov za hodinu aj zasiahne do riadenia auta prudkým brzdením.

To však iba v prípade, ak vodič nezareaguje na hroziacu kolíziu. Automobilka pripomína, že Mazda 6 bude mať aj stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu. Toto všetko má aj konkurencia, preto Mazda strhne pozornosť na športový kokpit, veľa miesta vzadu a úsporné benzínové motory. Objem kufra má byť 483 litrov.

O dieseloch zatiaľ ticho

Mazda na autosalóne v Moskve uvoľnila informácie o benzínových motoroch, avšak o dieseloch sa dozvieme podrobnosti až na autosalóne v Paríži. Niet pochýb o tom, že benzínové motory s objemom 2,0 a 2,5 litra budú vybavené technikou SkyActiv.

Ventilové rozvody poháňa bezúdržbová reťaz a motory pracujú s netradične vysokými kompresnými pomermi 14:1 (2,0) a 13:1 (2,5). Základný dvojliter ponúka výkon 110 kW (150k) pri 6000 otáčkach, avšak krútiaci moment 210 vrcholí pri 4000 otáčkach. Spotreba základného motora by mala byť šesť litrov a pri modeloch so systémom i-stop a automatickou prevodovkou 5,9 l/100km.

Objemnejší motor 2,5 SkyActiv dosahuje výkon 141kW (192k) pri 5700 otáčkach. Výkon aj krútiaci moment 265 Nm má položený nižšie ako dvojliter a to už pri 3250 otáčkach. Kombinácia 2,5 litrového štvorvalca s automatickou prevodovkou a v podstate všetky údaje sú zatiaľ homologované pre ruský trh. Spotreba silnejšej verzie vybavenej systémom i-ELOOP má byť iba 6,4 litra benzínu.

Dobíja kondenzátor

S Mazdou 6 prichádza do výroby aj nový spôsob rekuperácie pri brzdení s označením i-ELOOP. Počas brzdenia tak Mazda dobíja kondenzátor a v ňom nahromadenú elektrickú energiu uvoľňuje na pohon elektrických komponentov.

V praxi to odľahčuje spaľovací motor od záťaže alternátora a pohonu čerpadiel. Po odobratí odporov tak agregát spotrebuje menej benzínu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 998
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 995
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 133
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 759
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 361
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 141
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 940
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 945
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 751
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 752

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Biskupi ideológii pozornosť nevenujú.

DOMOV

Politici, ktorým zrušia stranu, nebudú môcť ďalej pôsobiť

V zahraničí zákaz znamenal pre niektorých ľudí politický koniec.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.