Mazda ukázala celú šestku aj interiér

Nárast vonkajších ani vnútorných rozmerov sa neprejavil negatívne na hmotnosti. Mazda ako jedna z mála automobiliek pochopila trend znižovania hmotnosti a jej nový sedan bude zrejme najľahší v triede.

BRATISLAVA. Nečudo, že Mazda volá sedan 6 vlajkovou loďou značky, lebo nič majestátnejšie v ponuke nemá. Možno preto rázvor narástol na veľmi slušných 2830 milimetrov a dĺžka karosérie je 4865 mm.

Os prednej nápravy sa oproti predchodcovi posunula o desať centimetrov dopredu, čo zlepšilo rozloženie hmotnosti a skrátilo predný previs. Automobilka sa chváli nízkym koeficientom odporu vzduchu iba 0,26 a ľahkou konštrukciou. Sedan má v základnej verzii vážiť iba 1340 kilogramov. Aktuálny model tak podlezie o vyše 100 kilogramov.

Dostane staré- nové systémy

Dnes je takmer nemožné nastúpiť do strednej triedy bez systému sledovania mŕtveho uhla alebo ochrany pred kolíziou. Preto bude radar systému Smart City Brake Support monitorovať priestor pred autom a v rýchlostiach do 30 kilometrov za hodinu aj zasiahne do riadenia auta prudkým brzdením.

To však iba v prípade, ak vodič nezareaguje na hroziacu kolíziu. Automobilka pripomína, že Mazda 6 bude mať aj stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu. Toto všetko má aj konkurencia, preto Mazda strhne pozornosť na športový kokpit, veľa miesta vzadu a úsporné benzínové motory. Objem kufra má byť 483 litrov.

O dieseloch zatiaľ ticho

Mazda na autosalóne v Moskve uvoľnila informácie o benzínových motoroch, avšak o dieseloch sa dozvieme podrobnosti až na autosalóne v Paríži. Niet pochýb o tom, že benzínové motory s objemom 2,0 a 2,5 litra budú vybavené technikou SkyActiv.

Ventilové rozvody poháňa bezúdržbová reťaz a motory pracujú s netradične vysokými kompresnými pomermi 14:1 (2,0) a 13:1 (2,5). Základný dvojliter ponúka výkon 110 kW (150k) pri 6000 otáčkach, avšak krútiaci moment 210 vrcholí pri 4000 otáčkach. Spotreba základného motora by mala byť šesť litrov a pri modeloch so systémom i-stop a automatickou prevodovkou 5,9 l/100km.

Objemnejší motor 2,5 SkyActiv dosahuje výkon 141kW (192k) pri 5700 otáčkach. Výkon aj krútiaci moment 265 Nm má položený nižšie ako dvojliter a to už pri 3250 otáčkach. Kombinácia 2,5 litrového štvorvalca s automatickou prevodovkou a v podstate všetky údaje sú zatiaľ homologované pre ruský trh. Spotreba silnejšej verzie vybavenej systémom i-ELOOP má byť iba 6,4 litra benzínu.

Dobíja kondenzátor

S Mazdou 6 prichádza do výroby aj nový spôsob rekuperácie pri brzdení s označením i-ELOOP. Počas brzdenia tak Mazda dobíja kondenzátor a v ňom nahromadenú elektrickú energiu uvoľňuje na pohon elektrických komponentov.

V praxi to odľahčuje spaľovací motor od záťaže alternátora a pohonu čerpadiel. Po odobratí odporov tak agregát spotrebuje menej benzínu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 005
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 825
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 785
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 178
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 602
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 259
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 324
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 284
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 117

Téma: Mazda


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A čo majú urobiť, aby boli dobrí Francúzi?

Národnosť sa neurčuje podľa DNA.

Neprehliadnite tiež

Tesla podvádzala v Nemecku, majitelia teraz musia vrátiť štátny príspevok

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.