Mazda ukázala celú šestku aj interiér

Nárast vonkajších ani vnútorných rozmerov sa neprejavil negatívne na hmotnosti. Mazda ako jedna z mála automobiliek pochopila trend znižovania hmotnosti a jej nový sedan bude zrejme najľahší v triede.

BRATISLAVA. Nečudo, že Mazda volá sedan 6 vlajkovou loďou značky, lebo nič majestátnejšie v ponuke nemá. Možno preto rázvor narástol na veľmi slušných 2830 milimetrov a dĺžka karosérie je 4865 mm.

Os prednej nápravy sa oproti predchodcovi posunula o desať centimetrov dopredu, čo zlepšilo rozloženie hmotnosti a skrátilo predný previs. Automobilka sa chváli nízkym koeficientom odporu vzduchu iba 0,26 a ľahkou konštrukciou. Sedan má v základnej verzii vážiť iba 1340 kilogramov. Aktuálny model tak podlezie o vyše 100 kilogramov.

Dostane staré- nové systémy

Dnes je takmer nemožné nastúpiť do strednej triedy bez systému sledovania mŕtveho uhla alebo ochrany pred kolíziou. Preto bude radar systému Smart City Brake Support monitorovať priestor pred autom a v rýchlostiach do 30 kilometrov za hodinu aj zasiahne do riadenia auta prudkým brzdením.

To však iba v prípade, ak vodič nezareaguje na hroziacu kolíziu. Automobilka pripomína, že Mazda 6 bude mať aj stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu. Toto všetko má aj konkurencia, preto Mazda strhne pozornosť na športový kokpit, veľa miesta vzadu a úsporné benzínové motory. Objem kufra má byť 483 litrov.

O dieseloch zatiaľ ticho

Mazda na autosalóne v Moskve uvoľnila informácie o benzínových motoroch, avšak o dieseloch sa dozvieme podrobnosti až na autosalóne v Paríži. Niet pochýb o tom, že benzínové motory s objemom 2,0 a 2,5 litra budú vybavené technikou SkyActiv.

Ventilové rozvody poháňa bezúdržbová reťaz a motory pracujú s netradične vysokými kompresnými pomermi 14:1 (2,0) a 13:1 (2,5). Základný dvojliter ponúka výkon 110 kW (150k) pri 6000 otáčkach, avšak krútiaci moment 210 vrcholí pri 4000 otáčkach. Spotreba základného motora by mala byť šesť litrov a pri modeloch so systémom i-stop a automatickou prevodovkou 5,9 l/100km.

Objemnejší motor 2,5 SkyActiv dosahuje výkon 141kW (192k) pri 5700 otáčkach. Výkon aj krútiaci moment 265 Nm má položený nižšie ako dvojliter a to už pri 3250 otáčkach. Kombinácia 2,5 litrového štvorvalca s automatickou prevodovkou a v podstate všetky údaje sú zatiaľ homologované pre ruský trh. Spotreba silnejšej verzie vybavenej systémom i-ELOOP má byť iba 6,4 litra benzínu.

Dobíja kondenzátor

S Mazdou 6 prichádza do výroby aj nový spôsob rekuperácie pri brzdení s označením i-ELOOP. Počas brzdenia tak Mazda dobíja kondenzátor a v ňom nahromadenú elektrickú energiu uvoľňuje na pohon elektrických komponentov.

V praxi to odľahčuje spaľovací motor od záťaže alternátora a pohonu čerpadiel. Po odobratí odporov tak agregát spotrebuje menej benzínu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 177
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 906
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 135
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 460
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 711
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 496
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 186
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 699
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 388
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 674

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci vyšetrujú Štrougala. Na Slovensku sú zločiny premlčané

Poľsko rieši štyri prípady usmrtenia ľudí elektrinou na hranici s ČSSR. Na slovenskej časti hranice s Rakúskom ich zomrelo vyše štyridsať.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop