Vzostup SUV nezastavili ani drahšie palivá

Začiatok tretieho tisícročia poznačil ošiaľ z SUV, pretože autá s vyšším podvozkom a siluetou terénneho auta idú na dračku.U nás majú väčší podiel ako v Nemecku.

Začiatok tretieho tisícročia poznačil ošiaľ z SUV, pretože autá s vyšším podvozkom a siluetou terénneho auta idú na dračku. U nás majú väčší podiel ako v Nemecku.

BRATISLAVA. Ani čoraz drahšie palivá a finančná kríza nezastavili rast predaja automobilov kategórie SUV, ktoré každým rokom krájajú z automobilového koláča väčšie kusy.

Napríklad v roku 2011 bolo každé desiate nové auto v Nemecku SUV. Kým na silnom nemeckom trhu bol podiel SUV takmer 13 percent, na Slovensku vysoko prekročil šestnásťpercentnú hranicu a každé šieste nové auto patrilo do kategórie SUV.

Bude ich pätina

Pritom na prelome tisícročí predstavovali podľa agentúry Dataforce autá s vyšším podvozkom a vyššou stavbou karosérie sotva tri percentá. Za rozmachom SUV je najmä nárast počtu modelov, pretože okrem luxusnej kategórie , ktorá to všetko rozbehla, pribudli stredné, kompaktné a dokonca už aj malé SUV.

Hoci drvivá väčšina noviniek si zakladá na mohutnom vzhľade pripomínajúcom terénne autá, pohon všetkých kolies tvorí v Nemecku iba polovicu zo všetkých SUV. Experti očakávajú v roku 2015 až 20 percentný podiel SUV na celkovom predaji osobných automobilov.

Na Slovensku SUV kulminujú

V júli tohto roka vzrástol predaj osobných áut medziročne skoro o 12 percent. Podľa Združenia automobilového priemyslu Slovenskej republiky SUV dosiahli počas prvého mesiaca prázdnin tohtoročné maximum 1041 vozidiel. Nárast predaja SUV si možno vysvetliť pripravovaným zvýšením registračného poplatku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 677
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 253
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 388
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 146
  5. Kam do tepla v januári? 1 796
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 541
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 382
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 890

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Dacia

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.