Začiatok tretieho tisícročia poznačil ošiaľ z SUV, pretože autá s vyšším podvozkom a siluetou terénneho auta idú na dračku.U nás majú väčší podiel ako v Nemecku.
Začiatok tretieho tisícročia poznačil ošiaľ z SUV, pretože autá s vyšším podvozkom a siluetou terénneho auta idú na dračku. U nás majú väčší podiel ako v Nemecku.
BRATISLAVA. Ani čoraz drahšie palivá a finančná kríza nezastavili rast predaja automobilov kategórie SUV, ktoré každým rokom krájajú z automobilového koláča väčšie kusy.
Napríklad v roku 2011 bolo každé desiate nové auto v Nemecku SUV. Kým na silnom nemeckom trhu bol podiel SUV takmer 13 percent, na Slovensku vysoko prekročil šestnásťpercentnú hranicu a každé šieste nové auto patrilo do kategórie SUV.
Pritom na prelome tisícročí predstavovali podľa agentúry Dataforce autá s vyšším podvozkom a vyššou stavbou karosérie sotva tri percentá. Za rozmachom SUV je najmä nárast počtu modelov, pretože okrem luxusnej kategórie , ktorá to všetko rozbehla, pribudli stredné, kompaktné a dokonca už aj malé SUV.
Hoci drvivá väčšina noviniek si zakladá na mohutnom vzhľade pripomínajúcom terénne autá, pohon všetkých kolies tvorí v Nemecku iba polovicu zo všetkých SUV. Experti očakávajú v roku 2015 až 20 percentný podiel SUV na celkovom predaji osobných automobilov.
Na Slovensku SUV kulminujú
V júli tohto roka vzrástol predaj osobných áut medziročne skoro o 12 percent. Podľa Združenia automobilového priemyslu Slovenskej republiky SUV dosiahli počas prvého mesiaca prázdnin tohtoročné maximum 1041 vozidiel. Nárast predaja SUV si možno vysvetliť pripravovaným zvýšením registračného poplatku.