Prvý test: Nový Hyundai Santa Fe výborne brzdí

V skúške bŕzd porazil aj niektoré športové autá a predviedol slušnú kvalitu spracovania. Na jamách je podvozok trochu tvrdý a okrem stredného miesta vzadu má priestoru na rozdávanie.

BREZNO. Nový Hyundai Santa Fe najskôr upúta vyváženejším dizajnom bez výstrelkov. Oproti menším súrodencom poslednej generácie vozidiel značky Hyundai vyzerá Santa Fe civilizovanejšie a nesnaží sa ohúriť prvoplánovo. Máme na mysli najmä dizajn svetiel alebo línie okolo blatníkov.

Karoséria pôsobí ako homogénny celok, na ktorom nie je nič navyše. Napokon v tejto veľkostnej triede sa to patrí a Santa Fe má za úlohu aj reprezentovať. Pri pohľade zozadu možno nájsť v dizajne inšpirácie iných značiek (BMW a AUDI), avšak spredu má Santa Fe vlastnú tvár.

Keď sa pozriete spätne na všetky tri generácie Santa Fe, zistíte obrovské medzigeneračné rozdiely v dizajne a technike auta. Z praktického hľadiska poteší, že nová karoséria má podstatne nižší aerodynamický hluk a pocitovo podstatne vyššiu tuhosť ako predchodca.

UPOZORNENIE: Vo videu je nesprávne uvedená základná cena od 28.000 eur. Správne je od 31.990 eur. Ospravedlňujeme sa.

Venovali pozornosť stavbe

Po týždňovom teste ešte nového auta s vyše 1000 najazdenými kilometrami máme pocit, že pruženie by mohlo byť na jamách trochu mäkšie. Podvozok pekne zvláda prepruženia a vlny na cestách, ale nepodarenú záplatu alebo dieru na ceste príliš neodfiltruje.

Možno za to môže 19 palcové obutie a snaha konštruktérov, dať podvozku nemecký charakter. Poctivú stavbu auta cítiť vo všetkých smeroch od tuhosti karosérie až po vyhotovenie detailov. Napríklad v ľahkom teréne pri prekrížení náprav cítiť vysokú tuhosť karosérie, lebo od dverí ani od prístrojovky nepočuť ani len náznak vŕzgania. Napokon samotné zatváranie dverí napovie veľa o vysokej kvalite.

Hyundai nezabudol ani na natiahnutie spodného lemu dverí a prídavné tesnenie, aby sa nešpinili prahy. Svetlá už netrpia slabým účinkom, kritizovaným u modelov i40 a majú triezvejší tvar.

Priestor všade okrem stredu

Kokpit nesie črty súčasných modelov značky, má vysokú kvalitu materiálov a spracovania detailov. Pre šoféra najpodstatnejšie odkladacie boxy vo dverách a pred radiacou pákou majú výborný tvar a hlavne sú užitočné. Veľký je tiež box medzi prednými sedadlami.

Aj pri panoramatickom strešnom okne s elektrickým zaťahovaním rolety ostalo miesto nad hlavami. Asymetricky delené zadné sedadlá v druhom rade sú pozdĺžne posuvné, majú nastaviteľný sklon operadla avšak úzke stredné sedadlo.

Dve krajné sú možno až príliš priestranné a rozšafné a stredné tým trpí. Čiže pre štyroch veľkých dospelých je Santa Fe stavané aj na dlhú cestu. Zvlášť výborne je odhlučnená zadná časť auta.
Úžitok z auta zúročuje kufor s objemom 534 litrov po zaťahovaciu roletu. Je veľmi široký a pod dnom má veľmi zmysluplné odkladacie priestory.

Brzdí ako šialený

Prvý kontakt s autom vyvolal množstvo pozitívnych emócií a podporili to aj fakty. Santa Fe zabrzdilo zo stovky na dráhe len 36 metrov. Napriek tomu, že šesťstupňový automat je klasika a žiadny dvojspojkový trhák, auto zrýchlilo lepšie ako udáva výrobca. V slalome sme dosiahli rýchlosť prejazdu okolo kužeľov ako s kompaktným autom a páči sa nám výhľad z miesta vodiča.

Automobilka napreduje míľovými krokmi a zúročila to na dôležitom SUV, ktoré sa môže pokojne postaviť nemeckej konkurencii. Má na to všetky predpoklady vrátane ceny, hoci v nami testovanom aute už bola výbava, ku ktorej ťažko niečo dokúpiť. U iných konkurentov by to bola základná cena.

Hyundai Santa Fe 4x4 2,2 CRDi 6 AT Premium

Cena modelu od (eur) 31.990
Cena test. verzie od (eur) 33.990
Cena test. Auta (eur) 43.390
Motor 2,2 CRDi
Objem (cm3) 2188
Výkon (kW(k)) 147 (200)
Pri otáčkach (ot./min.) 3800
Krútiaci moment (Nm) 431
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Prevodovka automatická
Počet stupňov 6
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 4600
Rázvor náprav (mm) 2700
Základný objem kufra (l) 534

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra 1200 km
Priemerná spotreba 7,9 l/100km
Zrýchlenie z 0-100 km/h 8,82 s
Brzdná dráha 100 km/h 36 m
Čas v ISO slalome 14,24 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) 4,1 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) 4,4 s

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 371
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 621
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 186
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 704
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 291
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 241
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 002
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 696
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 659

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.