SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Prvý test: Nový Hyundai Santa Fe výborne brzdí

V skúške bŕzd porazil aj niektoré športové autá a predviedol slušnú kvalitu spracovania. Na jamách je podvozok trochu tvrdý a okrem stredného miesta vzadu má priestoru na rozdávanie.

BREZNO. Nový Hyundai Santa Fe najskôr upúta vyváženejším dizajnom bez výstrelkov. Oproti menším súrodencom poslednej generácie vozidiel značky Hyundai vyzerá Santa Fe civilizovanejšie a nesnaží sa ohúriť prvoplánovo. Máme na mysli najmä dizajn svetiel alebo línie okolo blatníkov.

Karoséria pôsobí ako homogénny celok, na ktorom nie je nič navyše. Napokon v tejto veľkostnej triede sa to patrí a Santa Fe má za úlohu aj reprezentovať. Pri pohľade zozadu možno nájsť v dizajne inšpirácie iných značiek (BMW a AUDI), avšak spredu má Santa Fe vlastnú tvár.

Keď sa pozriete spätne na všetky tri generácie Santa Fe, zistíte obrovské medzigeneračné rozdiely v dizajne a technike auta. Z praktického hľadiska poteší, že nová karoséria má podstatne nižší aerodynamický hluk a pocitovo podstatne vyššiu tuhosť ako predchodca.

UPOZORNENIE: Vo videu je nesprávne uvedená základná cena od 28.000 eur. Správne je od 31.990 eur. Ospravedlňujeme sa.

Venovali pozornosť stavbe

Po týždňovom teste ešte nového auta s vyše 1000 najazdenými kilometrami máme pocit, že pruženie by mohlo byť na jamách trochu mäkšie. Podvozok pekne zvláda prepruženia a vlny na cestách, ale nepodarenú záplatu alebo dieru na ceste príliš neodfiltruje.

Možno za to môže 19 palcové obutie a snaha konštruktérov, dať podvozku nemecký charakter. Poctivú stavbu auta cítiť vo všetkých smeroch od tuhosti karosérie až po vyhotovenie detailov. Napríklad v ľahkom teréne pri prekrížení náprav cítiť vysokú tuhosť karosérie, lebo od dverí ani od prístrojovky nepočuť ani len náznak vŕzgania. Napokon samotné zatváranie dverí napovie veľa o vysokej kvalite.

Hyundai nezabudol ani na natiahnutie spodného lemu dverí a prídavné tesnenie, aby sa nešpinili prahy. Svetlá už netrpia slabým účinkom, kritizovaným u modelov i40 a majú triezvejší tvar.

Priestor všade okrem stredu

Kokpit nesie črty súčasných modelov značky, má vysokú kvalitu materiálov a spracovania detailov. Pre šoféra najpodstatnejšie odkladacie boxy vo dverách a pred radiacou pákou majú výborný tvar a hlavne sú užitočné. Veľký je tiež box medzi prednými sedadlami.

Aj pri panoramatickom strešnom okne s elektrickým zaťahovaním rolety ostalo miesto nad hlavami. Asymetricky delené zadné sedadlá v druhom rade sú pozdĺžne posuvné, majú nastaviteľný sklon operadla avšak úzke stredné sedadlo.

Dve krajné sú možno až príliš priestranné a rozšafné a stredné tým trpí. Čiže pre štyroch veľkých dospelých je Santa Fe stavané aj na dlhú cestu. Zvlášť výborne je odhlučnená zadná časť auta.
Úžitok z auta zúročuje kufor s objemom 534 litrov po zaťahovaciu roletu. Je veľmi široký a pod dnom má veľmi zmysluplné odkladacie priestory.

Brzdí ako šialený

Prvý kontakt s autom vyvolal množstvo pozitívnych emócií a podporili to aj fakty. Santa Fe zabrzdilo zo stovky na dráhe len 36 metrov. Napriek tomu, že šesťstupňový automat je klasika a žiadny dvojspojkový trhák, auto zrýchlilo lepšie ako udáva výrobca. V slalome sme dosiahli rýchlosť prejazdu okolo kužeľov ako s kompaktným autom a páči sa nám výhľad z miesta vodiča.

Automobilka napreduje míľovými krokmi a zúročila to na dôležitom SUV, ktoré sa môže pokojne postaviť nemeckej konkurencii. Má na to všetky predpoklady vrátane ceny, hoci v nami testovanom aute už bola výbava, ku ktorej ťažko niečo dokúpiť. U iných konkurentov by to bola základná cena.

Hyundai Santa Fe 4x4 2,2 CRDi 6 AT Premium

Cena modelu od (eur) 31.990
Cena test. verzie od (eur) 33.990
Cena test. Auta (eur) 43.390
Motor 2,2 CRDi
Objem (cm3) 2188
Výkon (kW(k)) 147 (200)
Pri otáčkach (ot./min.) 3800
Krútiaci moment (Nm) 431
Pri otáčkach (ot./min.) 2000
Prevodovka automatická
Počet stupňov 6
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 4600
Rázvor náprav (mm) 2700
Základný objem kufra (l) 534

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra 1200 km
Priemerná spotreba 7,9 l/100km
Zrýchlenie z 0-100 km/h 8,82 s
Brzdná dráha 100 km/h 36 m
Čas v ISO slalome 14,24 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) 4,1 s
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) 4,4 s

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 170
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 522
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 002
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 760
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 601
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 584
  7. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 239
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 934
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  2. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  3. Jozef Stasík: EU v mobile
  4. Štefan Vidlár: Moje vyznanie viery
  5. Anna Miľanová: Zátišie s košeľou... 2007
  6. Ľubomír Belák: Demokracia 2023
  7. Eva Gallova: Ako od nás odvážali mladé Židovky
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Z TV kulinárskej šou urobila reláciu o emancipácii žien!
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 28 547
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 664
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 256
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 206
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 548
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 823
  7. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 817
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 735
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu