SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Agresívneho vodiča vyprovokoval prostredníkom

Nebezpečnému a agresívnemu vodičovi sa čo najskôr vyhnite veľkým oblúkom. Aby ste sa nestali terčom jeho hnevu. Neoplatí sa ho ani provokovať.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Martin: "Mal som blízky stret s agresívnym šoférom. Počas toho, ako som predbiehal iné auto, sa ku mne vysokou rýchlosťou zo zadu priblížil a rozsvietenými diaľkovými svetlami mi dával najavo jeho nevyváženú psychiku. Tie svetla ma tak osvetľovali, že som nevidel nič. Mal som autá z oboch strán (plná štvorprúdovka mimo diaľnice, autá idúce 90 km/h v opačnom smere len pol metra vedľa nás).

Tak mi neostávalo nič iné, len vydržať a dokončiť predbiehanie. Okamžite som zareagoval prostredníkom, keďže ma "kolega" hneď predbiehal. Pár momentov na to ma vyblokoval a prinútil ma zastaviť v hustej premávke. Prišiel ku mne a cez okno ma udieral a všelijak sa mi vyhrážal. Myslím, že si len potreboval zvýšiť ego pred kamošom v jeho aute."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Prostredník nevystrkujte, riskujete pokutu

Martin sa na ceste dostal do kontaktu s nebezpečným človekom. U takého stačí málo k tomu, aby sa v ňom prebudili pudy dravca.

Už samotné predbiehanie zjavne zvýšilo adrenalín v krvi agresívneho vodiča. Zdvihnutý prostredník naňho musel pôsobiť ako červené súkno na býka. Ak by to videli policajti, Martinovi by hrozila pokuta na mieste až do výšky 60 eur.

"Vodič nesmie používať hanlivé gestá voči ostatným účastníkom cestnej premávky," píše sa v zákone o cestnej premávke. Ani agresívny vodič za vami nie je dôvodom na takéto správanie.

Agresívnemu vodičovi hrozí za bitku väzenie, za jazdu najviac 60 eur

Kým Martin sa dopustil drobného priestupku a nerozvážnosti, na ktorú doplatil následkom hnevu iného vodiča, agresívny vodič by mohol ísť aj do väzenia, ak by sa súdu podarilo dokázať jeho výtržníctvo.

Ako vodič by riskoval najviac 60-eurovú pokutu. Agresívny vodič z hľadiska predpisov neporušil žiadny dopravné pravidlá závažným spôsobom. Pritom ohrozoval bezpečnosť cestnej premávky a obmedzoval jej plynulosť.

Bezdôvodne znížil náhle rýchlosť jazdy a zablokoval jazdu iného vodiča. Podľa Martina aj oslepoval diaľkovými svetlami, čo je v hustej premávke mimoriadne nebezpečné. Ani natlačenie sa na Martinove vozidlo zo zadu bezpečnosti nepridáva.

Rýchle auto malo počkať, kým Martin dokončí predchádzanie

Martin nebol povinný pustiť agresívneho vodiča pred seba, ak už predchádzal iné vozidlo. Šofér rýchlejšieho vozidla mal počkať, kým Martin dokončí predbiehací manéver.

V prípade, že sa udalosť stala v obci, Martin smel jazdiť v ľavom jazdnom pruhu aj bez potreby predbiehania, no rýchleho vodiča mal pustiť podľa možností čo najskôr pred seba.

"Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť," uvádza zákon. Táto povinnosť ale neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.

Okrem toho, rýchlejšie vozidlo prestalo byť rýchlejšie, ak sa jeho rýchlosť vyrovnala s rýchlosťou Martinovho vozidla.

Na agresívneho vodiča volajte hneď policajta

Okrem toho nám Martin napísal, že si zapamätal evidenčné číslo vozidla a prostredníctvom neho by chcel skontaktovať vodiča. "Vysvetliť mu, že sme sa tam takmer zabili. Proste mu úprimne povedať, že to nebola sranda a poprosiť ho, aby to viac nerobil," napísal. Napriek tomu, že Martin utŕžil aj rany do hlavy, nechce sa s vodičom súdiť.

Myslíme si ale, že Martinova snaha skontaktovať sa s agresívnym vodičom asi k ničomu rozumnému nepovedie. Cez evidenčné číslo sa mu nepodarí zistiť, kto šoféroval. Polícia ho do svojich databáz nepustí.

Agresívny vodič sa správa ako neohrozený hrdina pravdepodobne nielen za volantom. Ak by stál tvárou v tvár Martinovi, dal by to patrične najavo.

Agresívni vodiči sa často neboja ani policajtov či iných autorít. Martinove slová o nebezpečnosti agresívnej jazdy by s veľkou pravdepodobnosťou agresívny vodič nerešpektoval.

Ideálne pre celú spoločnosť by bolo, ak by hneď po čine Martin zavolal policajtov, aby celý incident vyšetrili a pokúsili sa vodiča vypátrať a "stiahnuť" z ciest. Potom by si možno aj agresívny vodič uvedomil svoj skrat a cesty by mohli byť o čosi bezpečnejšie.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 675
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 140
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 135
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 735
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 684
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


14 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 658
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 268
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 637
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 960
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 829
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu