Do Košíc príde najrýchlejšia Fabia všetkých čias

Fabia vo verzii S2000 je momentálne najúspešnejším športovým náradím vo svojej kategórii. Kto chce vyhrávať, musí mať Fabiu, a tak to bude aj na nadchádzajúcej rely Košice.

BRATISLAVA. Skupina vozidiel triedy S2000, ktoré sa stali odrazovým mostíkom pre stavbu súčasných automobilov WRC, zažíva svoj vrchol a zrejme najväčší rozmach.

Tieto autá dokážu vyhrávať v národných šampionátoch a napokon majú svoju vlastnú Súťaž IRC, kde sú najvyššou možnou kategóriou. Do rely priniesli po rokoch krásu zvuku atmosférického motora a nechávajú vyniknúť jazdecké umenie.

Napriek neveľkému výkonu motora jazdia pekne šmykom, niekedy viac ako WRC, pretože majú mechanické diferenciály bez zložitej elektroniky. Samotné auto je však špeciál po všetkých stránkach.

Článok pokračuje pod video reklamou

Béreša chytajú na Fabiách

Po zlatom období pre Peugeot 207 S2000 je v ostatnom čase na koni Fabia S2000. Športové oddelenie postavilo špeciál, ktorý kupujú aj súkromné tímy, aby boli schopné vyhrávať. Stačí sa pozrieť do štartovej listiny rely Košice, kde má Fabiu S2000 každý adept na celkové víťazstvo.

V našich končinách ako prvý presedlal na český špeciál vlaňajší majster Jozef Béreš, ktorému poľský konkurent Grzyb na Punte S2000 alebo na Peugeote S2000 v minulých rokoch nestíhal.

Začiatkom tohto roka nastúpil na trón priebežne vedúceho pilota našich majstrovstiev Jaro Melichárek, avšak teraz, keď vstupuje šampionát do finále, vymenil Mitsubishi Lancer WRC za Fabiu S2000, s ktorou po úspechu v Nemecku odštartuje aj na Slovensku. Rovnako Maďar Herzig už nejazdí autá WRC, ale do Košíc príde na Fabii S2000, aby naháňal body do vlastných majstrovstiev a atakoval Béreša v boji o ďalší titul.

Kone až na druhom mieste

Fabia postavená podľa predpisov triedy S2000 meria kvôli homologácii rovné štyri metre. Blatníky ju rozšírili na 1820 milimetrov. Základom agility je okrem nízkeho ťažiska hmotnosť iba 1200 kilogramov. Vzhľadom na spotrebu 60 litrov na 100 kilometrov pri plnom výkone v rýchlostnej skúške je celkom pochopiteľné, že nádrž má až 75 litrov.

Štvorvalcový motor bez turbodúchadla dosahuje výkon 270 koní pri 8250 otáčkach. Podľa zvuku jasne poznať charakter vysokootáčkového motora, ktorému krútiaci moment 250 Nm vrcholí pri 7250 otáčkach. Motor s kompresným pomerom 13:1 má elektroniku Magneti Marelli a objem 2 litre.

Výkon sa prenáša na všetky kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku, dvojkotúčovú spojku a mechanické pasívne diferenciály. V závislosti od povrchu sa používajú rôzne predné kotúče aj disky. Asfaltové brzdy majú vpredu priemer 355 mm a disky 18 palcov.

Na štrk stačí kotúč s priemerom 300 mm a 17 palcové disky. Priložené video zachytáva originálny zvuk a najlepšie posádky, ktoré jazdia s momentálne najrýchlejšou a veľmi úspešnou Škodou.

Rely v Košiciach od stredy

Trať tohtoročnej súťaže meria 550 km, z ktorých 164 km tvorí 13 rýchlostných skúšok. Ešte predtým, ako sa posádky vydajú v ústrety nástrahám spomínanej trate, sa uskutoční vo štvrtok na Hlavnej ulici pri Immaculate slávnostné predstavenie posádok na štartovej rampe o 18.00 h.

Časový harmonogram vychádza z osvedčeného modelu predchádzajúcich ročníkov a samotná súťaž sa odohrá počas dvoch dní. Samozrejme, že už od stredy bude čulý ruch nielen na riaditeľstve, ale aj samotnej trati. Na nej budeme môcť stretnúť posádky, ktoré absolvujú zoznamovacie jazdy.

Tie budú pokračovať aj na druhý deň, pričom v dopoludňajších hodinách musia súťažiaci absolvovať administratívne a technické preberanie. To sa uskutoční v priestoroch areálu Weltauto na Prešovskej ceste.

Počas prvého súťažného dňa čaká na celé štartové pole siedmich náročných rýchlostných skúšok, ktoré sa pôjdu v dvoch sekciách a sú situované juhovýchodne od Košíc. Najdlhšou "ereskou" tohto dňa bude hneď prvá pod názvom Izra, ktorá meria takmer 15 km. Nasledovať bude Regeta a Borda, ktoré budú mať niečo cez 9,5 km.

V druhej sekcii čakajú na posádky štyri rýchlostné skúšky, keď sa dvakrát pôjde Izra. Celkom v prvej etape absolvujú súťažiaci 284 km dlhú trať, z ktorej 83 km tvoria rýchlostné skúšky.

Krátky Bankov zahreje

Rally Košice vyvrcholia v sobotu 8. septembra druhou etapou, ktorá bude mať rovnako dve sekcie a 6 rýchlostných skúšok. Hneď ráno čaká na jazdcov iba 5 km ereska Bankov, ktorá by mala byť zahrievacou pred Dubníkom s dĺžkou 25 km.

Poslednou rýchlostkou tretej sekcie bude Gejzír, ktorého názov naznačuje, že tradičné Herľany na košickej rely nemôžu chýbať. V sobotu popoludní si tieto eresky posádky zopakujú a prvé auto na cieľovej rampe má plánovaný príchod o 17.00 h.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 863
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 380
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 881
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 677
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 353
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 843
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 332
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 698
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 839
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 089