SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Nový Volkswagen Golf urobil revolúciu zvnútra

Siedma generácia zrejme najlepšieho kompaktu všetkých čias vyzerá navonok ako facelift, avšak prináša veľké zmeny v konštrukcii. Auto je o metrák ľahšie a hlavne ešte úspornejšie.

BRATISLAVA. Po vyše 38 rokoch existencie na trhu prichádza siedma generácia Volkswagenu Golf. Od roku 1974 sa predalo dovedna vyše 29 miliónov kusov a počas všetkých generácií si Golf udržal štatút kvalitného nemeckého auta.

Ako sme si za ostatné roky zvykli, zvonku neprináša extrémne veľké zmeny, ale ostáva sám sebou a to mu na úspech zaručene stačí. Karoséria vyzerá ako šiesta generácia po facelifte, avšak priostrenie hrán Golfu pomohlo a teraz vyzerá veľmi sviežo. To je iba dôkaz, že "baroko" piatej generácie bolo omylom.

Natiahli rázvor a odobrali kilá

Bolo by však naivné domnievať sa, že karoséria neprešla zmenami, pretože konzervatívny dizajn ukrýva zásadnú zmenu rázvoru, ktorý narástol až o 43 milimetrov. To sa muselo drasticky prejaviť na vnútornom priestore pre posádku.

Dokonca automobilka uvádza, že citeľne lepší bude aj batožinový priestor s hĺbkou 665 milimetrov. Čo je najzásadnejšie, vďaka použitiu vysokopevnej ocele a zlepšenej konštrukcii je nová a bezpečnejšia generácia o 100 kilogramov ľahšia. To bude mať pozitívny vplyv na spotrebu a na ovládateľnosť.

Bude rozkazovať valcom

V modeloch s označením Golf bude prvý krát použitý motor, ktorý bude odpájať činnosť valcov v závislosti na aktuálnej potrebe výkonu. Motor 1,4 TSI s výkonom 140 koní (103 kW) môže v prípade potreby odpojiť dvojicu valcov a takto znížiť spotrebu.

Automobilka udáva priemer 4,8 l/100 km a pripomína, že pôjde o prvý sériový Volkswagen s takýmto systémom. Ďalšie prvenstvo vôbec znamená použitie multikolíznej brzdy, ktorá preberie riadenie vozidla aj po náraze. Čiže ak vás ťukanec v premávke odhodí niekde do iného smeru, brzdy budú schopné ešte aj po náraze korigovať smer auta.

O tom, že nový Golf bude mať prednárazový systém známy ako Pre crash, city brake systém, rozpoznanie únavy vodiča alebo aktívny tempomat sa ani nemusíme zmieňovať. Výkon benzínových motorov sa bude pohybovať od 63 do 103 kW, pričom spotreba základnej verzie klesne až o 0,6 litra.

U dieselov môžeme očakávať výkon od 77 do 110 kW a spotrebu od 3,8 litra/100 km. Vraj pripravujú tiež verziu BlueMotion so spotrebou 3,2 litra. Golf bude jednou z najväčších premiér na autosalóne v Paríži. K nám príde ešte pred koncom roka.

Môj názor

Tento Volkswagen mi vzbudil emócie už v počítači a dá sa očakávať, že kráľ si trón udrží, lebo vyzerá úžasne a možno očakávať techniku ešte lepšiu ako vzhľad. Jedine interiér budeme musieť ohodnotiť naživo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 489
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 954
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 314
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 041
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 927
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 552
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 203
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tank Leopard 2A6.

Nemecko nechcelo dodať tanky z historických dôvodov.


27. jan
Na snímke je slovenská lyžiarka Petra Vlhová.

Svetový pohár v zjazdovom lyžovaní - Špindlerov MlynŽeny - slalom, 1.


Sportnet 19m
Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Tomáš Suslov.

Ako by mohol vyzerať tím slovenských mladíkov na ME vo futbale do 21 rokov 2025?


28. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Perkelt v kombinacii sóje s mäsom a cícerové špecle
  3. Martin Sústrik: Kobrí efekt
  4. Ján Šeďo: Ak chce volič, aj "famózny výsledok" môže byť potupnou prehrou.
  5. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  6. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  7. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  8. Helena Michlíková: Dúha
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 487
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 022
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 163
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 023
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 790
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 718
  7. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 547
  8. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 316
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu