Nový Volkswagen Golf urobil revolúciu zvnútra

Siedma generácia zrejme najlepšieho kompaktu všetkých čias vyzerá navonok ako facelift, avšak prináša veľké zmeny v konštrukcii. Auto je o metrák ľahšie a hlavne ešte úspornejšie.

BRATISLAVA. Po vyše 38 rokoch existencie na trhu prichádza siedma generácia Volkswagenu Golf. Od roku 1974 sa predalo dovedna vyše 29 miliónov kusov a počas všetkých generácií si Golf udržal štatút kvalitného nemeckého auta.

Ako sme si za ostatné roky zvykli, zvonku neprináša extrémne veľké zmeny, ale ostáva sám sebou a to mu na úspech zaručene stačí. Karoséria vyzerá ako šiesta generácia po facelifte, avšak priostrenie hrán Golfu pomohlo a teraz vyzerá veľmi sviežo. To je iba dôkaz, že "baroko" piatej generácie bolo omylom.

Natiahli rázvor a odobrali kilá

Bolo by však naivné domnievať sa, že karoséria neprešla zmenami, pretože konzervatívny dizajn ukrýva zásadnú zmenu rázvoru, ktorý narástol až o 43 milimetrov. To sa muselo drasticky prejaviť na vnútornom priestore pre posádku.

Dokonca automobilka uvádza, že citeľne lepší bude aj batožinový priestor s hĺbkou 665 milimetrov. Čo je najzásadnejšie, vďaka použitiu vysokopevnej ocele a zlepšenej konštrukcii je nová a bezpečnejšia generácia o 100 kilogramov ľahšia. To bude mať pozitívny vplyv na spotrebu a na ovládateľnosť.

Bude rozkazovať valcom

V modeloch s označením Golf bude prvý krát použitý motor, ktorý bude odpájať činnosť valcov v závislosti na aktuálnej potrebe výkonu. Motor 1,4 TSI s výkonom 140 koní (103 kW) môže v prípade potreby odpojiť dvojicu valcov a takto znížiť spotrebu.

Automobilka udáva priemer 4,8 l/100 km a pripomína, že pôjde o prvý sériový Volkswagen s takýmto systémom. Ďalšie prvenstvo vôbec znamená použitie multikolíznej brzdy, ktorá preberie riadenie vozidla aj po náraze. Čiže ak vás ťukanec v premávke odhodí niekde do iného smeru, brzdy budú schopné ešte aj po náraze korigovať smer auta.

O tom, že nový Golf bude mať prednárazový systém známy ako Pre crash, city brake systém, rozpoznanie únavy vodiča alebo aktívny tempomat sa ani nemusíme zmieňovať. Výkon benzínových motorov sa bude pohybovať od 63 do 103 kW, pričom spotreba základnej verzie klesne až o 0,6 litra.

U dieselov môžeme očakávať výkon od 77 do 110 kW a spotrebu od 3,8 litra/100 km. Vraj pripravujú tiež verziu BlueMotion so spotrebou 3,2 litra. Golf bude jednou z najväčších premiér na autosalóne v Paríži. K nám príde ešte pred koncom roka.

Môj názor

Tento Volkswagen mi vzbudil emócie už v počítači a dá sa očakávať, že kráľ si trón udrží, lebo vyzerá úžasne a možno očakávať techniku ešte lepšiu ako vzhľad. Jedine interiér budeme musieť ohodnotiť naživo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 464
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 635
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 180
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 492
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 814
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 586
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 208
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 764
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 751

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen, Golf

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.