SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Nový Volkswagen Golf urobil revolúciu zvnútra

Siedma generácia zrejme najlepšieho kompaktu všetkých čias vyzerá navonok ako facelift, avšak prináša veľké zmeny v konštrukcii. Auto je o metrák ľahšie a hlavne ešte úspornejšie.

BRATISLAVA. Po vyše 38 rokoch existencie na trhu prichádza siedma generácia Volkswagenu Golf. Od roku 1974 sa predalo dovedna vyše 29 miliónov kusov a počas všetkých generácií si Golf udržal štatút kvalitného nemeckého auta.

Ako sme si za ostatné roky zvykli, zvonku neprináša extrémne veľké zmeny, ale ostáva sám sebou a to mu na úspech zaručene stačí. Karoséria vyzerá ako šiesta generácia po facelifte, avšak priostrenie hrán Golfu pomohlo a teraz vyzerá veľmi sviežo. To je iba dôkaz, že "baroko" piatej generácie bolo omylom.

Natiahli rázvor a odobrali kilá

Bolo by však naivné domnievať sa, že karoséria neprešla zmenami, pretože konzervatívny dizajn ukrýva zásadnú zmenu rázvoru, ktorý narástol až o 43 milimetrov. To sa muselo drasticky prejaviť na vnútornom priestore pre posádku.

Dokonca automobilka uvádza, že citeľne lepší bude aj batožinový priestor s hĺbkou 665 milimetrov. Čo je najzásadnejšie, vďaka použitiu vysokopevnej ocele a zlepšenej konštrukcii je nová a bezpečnejšia generácia o 100 kilogramov ľahšia. To bude mať pozitívny vplyv na spotrebu a na ovládateľnosť.

Bude rozkazovať valcom

V modeloch s označením Golf bude prvý krát použitý motor, ktorý bude odpájať činnosť valcov v závislosti na aktuálnej potrebe výkonu. Motor 1,4 TSI s výkonom 140 koní (103 kW) môže v prípade potreby odpojiť dvojicu valcov a takto znížiť spotrebu.

Automobilka udáva priemer 4,8 l/100 km a pripomína, že pôjde o prvý sériový Volkswagen s takýmto systémom. Ďalšie prvenstvo vôbec znamená použitie multikolíznej brzdy, ktorá preberie riadenie vozidla aj po náraze. Čiže ak vás ťukanec v premávke odhodí niekde do iného smeru, brzdy budú schopné ešte aj po náraze korigovať smer auta.

O tom, že nový Golf bude mať prednárazový systém známy ako Pre crash, city brake systém, rozpoznanie únavy vodiča alebo aktívny tempomat sa ani nemusíme zmieňovať. Výkon benzínových motorov sa bude pohybovať od 63 do 103 kW, pričom spotreba základnej verzie klesne až o 0,6 litra.

U dieselov môžeme očakávať výkon od 77 do 110 kW a spotrebu od 3,8 litra/100 km. Vraj pripravujú tiež verziu BlueMotion so spotrebou 3,2 litra. Golf bude jednou z najväčších premiér na autosalóne v Paríži. K nám príde ešte pred koncom roka.

Môj názor

Tento Volkswagen mi vzbudil emócie už v počítači a dá sa očakávať, že kráľ si trón udrží, lebo vyzerá úžasne a možno očakávať techniku ešte lepšiu ako vzhľad. Jedine interiér budeme musieť ohodnotiť naživo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 26 951
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 780
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 167
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 351
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 854
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 813
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 961
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 739
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 413
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Golf

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Autá Volkswagen, Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.

Slovensko otestujú celoplošne cez víkend (minúta po minúte)

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.

v popredí vpravo premiér Igor Matovič, v pozadí sprava minister zdravotníctva Marek Krajčí, minister obrany Jaroslav Naď a náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl Daniel Zmeko na brífingu s novinármi počas prestávky zasadnutia Ústredného krízového štábu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.