Nový Volkswagen Golf urobil revolúciu zvnútra

Siedma generácia zrejme najlepšieho kompaktu všetkých čias vyzerá navonok ako facelift, avšak prináša veľké zmeny v konštrukcii. Auto je o metrák ľahšie a hlavne ešte úspornejšie.

BRATISLAVA. Po vyše 38 rokoch existencie na trhu prichádza siedma generácia Volkswagenu Golf. Od roku 1974 sa predalo dovedna vyše 29 miliónov kusov a počas všetkých generácií si Golf udržal štatút kvalitného nemeckého auta.

Ako sme si za ostatné roky zvykli, zvonku neprináša extrémne veľké zmeny, ale ostáva sám sebou a to mu na úspech zaručene stačí. Karoséria vyzerá ako šiesta generácia po facelifte, avšak priostrenie hrán Golfu pomohlo a teraz vyzerá veľmi sviežo. To je iba dôkaz, že "baroko" piatej generácie bolo omylom.

Natiahli rázvor a odobrali kilá

Bolo by však naivné domnievať sa, že karoséria neprešla zmenami, pretože konzervatívny dizajn ukrýva zásadnú zmenu rázvoru, ktorý narástol až o 43 milimetrov. To sa muselo drasticky prejaviť na vnútornom priestore pre posádku.

Dokonca automobilka uvádza, že citeľne lepší bude aj batožinový priestor s hĺbkou 665 milimetrov. Čo je najzásadnejšie, vďaka použitiu vysokopevnej ocele a zlepšenej konštrukcii je nová a bezpečnejšia generácia o 100 kilogramov ľahšia. To bude mať pozitívny vplyv na spotrebu a na ovládateľnosť.

Bude rozkazovať valcom

V modeloch s označením Golf bude prvý krát použitý motor, ktorý bude odpájať činnosť valcov v závislosti na aktuálnej potrebe výkonu. Motor 1,4 TSI s výkonom 140 koní (103 kW) môže v prípade potreby odpojiť dvojicu valcov a takto znížiť spotrebu.

Automobilka udáva priemer 4,8 l/100 km a pripomína, že pôjde o prvý sériový Volkswagen s takýmto systémom. Ďalšie prvenstvo vôbec znamená použitie multikolíznej brzdy, ktorá preberie riadenie vozidla aj po náraze. Čiže ak vás ťukanec v premávke odhodí niekde do iného smeru, brzdy budú schopné ešte aj po náraze korigovať smer auta.

O tom, že nový Golf bude mať prednárazový systém známy ako Pre crash, city brake systém, rozpoznanie únavy vodiča alebo aktívny tempomat sa ani nemusíme zmieňovať. Výkon benzínových motorov sa bude pohybovať od 63 do 103 kW, pričom spotreba základnej verzie klesne až o 0,6 litra.

U dieselov môžeme očakávať výkon od 77 do 110 kW a spotrebu od 3,8 litra/100 km. Vraj pripravujú tiež verziu BlueMotion so spotrebou 3,2 litra. Golf bude jednou z najväčších premiér na autosalóne v Paríži. K nám príde ešte pred koncom roka.

Môj názor

Tento Volkswagen mi vzbudil emócie už v počítači a dá sa očakávať, že kráľ si trón udrží, lebo vyzerá úžasne a možno očakávať techniku ešte lepšiu ako vzhľad. Jedine interiér budeme musieť ohodnotiť naživo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 796
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 069
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 392
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 472
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 177
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 807
  7. Kam do tepla v januári? 2 026
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 840
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 675
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 007

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen, Golf

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

BRATISLAVA

Developer oprášil projekt pred stanicou Nové Mesto

Pred stanicou oproti Kuchajde plánujú postaviť obytné budovy.

TECH

Tajomstvo kreativity: Čo hovorí veda

Veda napovedá aj to, ako dosiahnuť vytúženú budúcnosť.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.