Litrový trojvalec Fordu porazil Ferrari Enzo

Nekonečné hľadanie najrýchlejšieho vozidla na jednej z najnáročnejších tratí sveta - Nürburgring Nordschleife pokračuje. Ford vytlačil zo svojho „víťazného“ trojvalca čo sa dalo a vložil ho do cestnej formule.

Nekonečné hľadanie najrýchlejšieho vozidla na jednej z najnáročnejších tratí sveta - Nürburgring Nordschleife v Nemecku pokračuje. Ford vytlačil zo svojho „víťazného“ trojvalca čo sa dalo a vložil ho do ľahkej formule.

BRATISLAVA. Na dlhom a komplikovanom okruhu Nürburgring Nordschleife v Nemecku, testujú svoje vozy automobilky z celého sveta. Fordu zrejme nestačil titul Motor roka 2012 (International Engine of the Year Awards 2012) pre agregát 1,0 EcoBoost a zašiel ešte ďalej, aby ukázali, že je skutočne životaschopný.

Na ukážku výkonu a ekonomiky jazdy motora 1,0 EcoBoost, Ford vytlačil z trojvalcového motora s turbom 148kW (202k) a naskladal ho do malej, ľahkej formule. Formula Ford bola postavená tak, aby bola schopná prevádzky aj na klasickej komunikácii vrátane evidenčných čísiel, sériových pneumatík (semi slick), klaksóna, zrkadiel a svetiel.

Pretekársky jazdec Nick Tandy, úspešne jazdiaci v Porsche Supercup, 24 hodinovky v Le Mans či iné, zajazdil s autom čas 7:22, čím sa Formula Ford stala jedenástym najrýchlejším autom (schváleným pre klasickú premávku) v Zelenom pekle. Svojim časom porazil vážne autá ako Lamborghini Aventador (7:25.00), Ferrari Enzo (7:25:21) či Pagani Zonda F Clubsport (7:24.65).

Okrem času najrýchlejšieho kola, Ford zverejnil aj zrýchlenie ľahkej formule, ktoré v šprinte z 0 na 100km/h pokorí štyri sekundy. Maximálna rýchlosť prekračuje 250km/h. Automobil najazdil na okruhu 20 832 km priemernou rýchlosťou 168 km/h. Prepĺňanému motoru sekundovala manuálna šesťstupňová prevodovka.

Motor 1,0 EcoBoost je momentálne dostupný v modeloch B-MAX, C-MAX a Focus. Zakrátko sa však ukáže aj vo faceliftovanej Fieste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.