Nekonečné hľadanie najrýchlejšieho vozidla na jednej z najnáročnejších tratí sveta - Nürburgring Nordschleife v Nemecku pokračuje. Ford vytlačil zo svojho „víťazného“ trojvalca čo sa dalo a vložil ho do ľahkej formule.
BRATISLAVA. Na dlhom a komplikovanom okruhu Nürburgring Nordschleife v Nemecku, testujú svoje vozy automobilky z celého sveta. Fordu zrejme nestačil titul Motor roka 2012 (International Engine of the Year Awards 2012) pre agregát 1,0 EcoBoost a zašiel ešte ďalej, aby ukázali, že je skutočne životaschopný.
Na ukážku výkonu a ekonomiky jazdy motora 1,0 EcoBoost, Ford vytlačil z trojvalcového motora s turbom 148kW (202k) a naskladal ho do malej, ľahkej formule. Formula Ford bola postavená tak, aby bola schopná prevádzky aj na klasickej komunikácii vrátane evidenčných čísiel, sériových pneumatík (semi slick), klaksóna, zrkadiel a svetiel.
Pretekársky jazdec Nick Tandy, úspešne jazdiaci v Porsche Supercup, 24 hodinovky v Le Mans či iné, zajazdil s autom čas 7:22, čím sa Formula Ford stala jedenástym najrýchlejším autom (schváleným pre klasickú premávku) v Zelenom pekle. Svojim časom porazil vážne autá ako Lamborghini Aventador (7:25.00), Ferrari Enzo (7:25:21) či Pagani Zonda F Clubsport (7:24.65).
Okrem času najrýchlejšieho kola, Ford zverejnil aj zrýchlenie ľahkej formule, ktoré v šprinte z 0 na 100km/h pokorí štyri sekundy. Maximálna rýchlosť prekračuje 250km/h. Automobil najazdil na okruhu 20 832 km priemernou rýchlosťou 168 km/h. Prepĺňanému motoru sekundovala manuálna šesťstupňová prevodovka.
Motor 1,0 EcoBoost je momentálne dostupný v modeloch B-MAX, C-MAX a Focus. Zakrátko sa však ukáže aj vo faceliftovanej Fieste.