Mníchovská automobilka začne v novembri predávať dva nové modely BMW. Dieslová „baby bmw“ bude nosiť označenie 114d. Do palety trojkovej rady pribudne model 320i s prívlastkom EfficientDynamics.
BRATISLAVA. Bayerische Motoren Werke postavili nový vstupný model jednotky 114d na naftovej verzii 1,6 l TwinPower v súčasnosti ponúkanej v 116d EfficientDynamics. Z pôvodných 85kW(116k) a 260Nm ostalo 70kW(95k) a 235Nm krútiaceho momentu.
Priškrtený motor zvládne zrýchliť na stovku za 12,2 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 184km/h. Opatrenia skrývajúce sa za označením EfficientDynamics ponúknu systém stop-štart, rekuperáciu energie pri brzdení a radenie podľa ukazovateľov na prístrojovej doske. To všetko by malo znížiť priemernú spotrebu na 3,58l na 100km. Zároveň automobil pri takejto úspornej jazde vyprodukuje 112g CO2 na jeden kilometer. BMW 114d sa na trh dostane v novembri.
Upravená 320i
Prvým benzínovým BMW v rade 3 s prívlastkom EfficientDynamics sa stane model 320i. Tiež má objem 1,6l no výkon slušnejších preplňovaných 124kW(168k) a krútiaci moment 250Nm. Z nuly na stovku sa dostane za 7,6 sekundy. Pri využití všetkých schopností EfficientDynamics spotrebuje 320i priemerne 4,4l benzínu na 100km.
K dispozícii je však aj nový „entry-level“ pre trojkový rad označený ako 316i. Tým sa stane vyššie spomenutý motor s objemom 1,6l, tiež prepĺňaný no pridusený na 98kW(134k) a 220Nm. Zrýchľovať na stovku bude za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť sa bude pohybovať na úrovni 200 km/h. Takto upravený motor spotrebuje priemerne 4,9l/100km a na jednom kilometri vypustí 134g CO2.
Na kombi tiež prišiel čas
Automobilka mala tiež prácu s BMW radu 3 Touring, ktorá sa rozšíri vďaka verzii so 133kW(181k) s dvojlitrovým benzínovým motorom 320i. K dispozícii budú aj dva dvojlitrové diesle. BMW 318d a 316d ponúknu 104kW(141k) a 84kW(114k).