SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Stretli sa kačky od Citroënu

Pred odletom do teplých krajín sa uskutočnilo stretnutie v minulosti populárnych automobilov Citroën 2CV.

Populárne kačice Citroën 2CV lietajú dodnesPopulárne kačice Citroën 2CV lietajú dodnes (Zdroj: Daniel Macho)

V areáli Snowland vo Valčianskej doline bolo viac kačíc, ako niekde pri vode.

BRATISLAVA. Počas uplynulého víkendu sa uskutočnil už 13. Medzinárodný zraz Citroënov 2CV, ktorý organizoval slovenský 2CV klub, tentoraz v areáli Snowland vo Valčianskej doline pri Martine.

Napriek nepriaznivým predpovediam počasia sa na zraze zúčastnilo viac ako 30 vozidiel 2CV, ľudovo nazývaných aj kačice. Účastníci stretnutia mohli okrem Slovenských vozidiel vidieť autá našich Českých susedov, z Maďarska, Rakúska, Poľska ale i Kanady.

Popularita naučila kačku lietať

Citroën 2CV, auto so zaujímavou históriou, známe aj z mnohých francúzskych filmov, vzbudzovalo pozornosť nie len pri prejazdoch v okolí Martina, Valčianskej doliny a Cesty SNP ale aj v Košťanoch. Tu sa kolóna kačíc zastavila aj u vášnivého zberateľa veteránov značky Citroën - p. Remeníka, kde boli vystavené aj ďalšie historicky známe a zaujímavé modely z dielne Andrého Citroëna.

Najstarším vozidlom bol Citroën 5HP z roku 1922, Citroën AC4 z roku 1929 a Citroën 11CV z roku 1954. Bolo však možné vidieť aj slávny “Fantomasov” DS, či výkonný Citroën SM, ktorý vznikol v spolupráci s Maseratti. Vidieť bolo možné aj Citroën na pláž a voľný čas s názvom Mehari, ale aj praotec všetkých dodávok Citroën HY, Citroën GS no i auto roka Citroën CX.

Trochu histórie nezaškodí

Citroen 2CV, ľudovo prezývaný Kačica, Baba alebo kačičky (podľa jeho mäkkého pruženia, ktoré sa nakláňalo v zákrute zo strany na stranu), ale i slimák, bolo francúzske auto produkované Francúzskou značkou Citroën v rokoch 1948 – 1990.

Prvé funkčné prototypy boli vyrobené roku 1939. Väčšina z nich bola zničená, aby sa nedostala do rúk Nemcom. Tieto vozidlá boli osadené malým motorom s objemom 375 cm3.

Pôvodná požiadavka znela, aby vozidlo uviezlo štyroch vidiečanov v drevákoch so slamenými klobúkmi na hlave a vrece zemiakov cez zorané pole na trh, rýchlosťou 60 km/h bez toho, aby sa nerozbilo ani jediné vajce vezené v aute.

Sériovo vyrábaný Citroën 2CV bol verejne predstavený na autosalóne v Paríži roku 1948 . O voz bol obrovský záujem, záujemcovia naň museli čakať až 2 roky. Rýchlomer bol pôvodne pod jedným rohom čelného skla a súčasne slúžil aj na ovládanie stieračov. Až od roku 1961 sa presunul a stierače získali svoje vlastné elektromotory. V tomto roku sa tiež objavil palivomer. Do tej doby na zistenie slúžila meracie tyčinka.

Celkovo bolo vyrobených cez 5 miliónov kusov. Oficiálne bola výroba ukončená v roku 1990.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 950
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 819
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 516
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 256
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 710
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 664
  7. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 644
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 374
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 224
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 10 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún