SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Honde učarovalo turbo a testovala špeciál na Slovensku

Typický výrobca atmosférických motorov bez prepĺňania sa vracia do najvyššej ligy motoristického športu s turbom prepĺňaným motorom.

(Zdroj: Bernard Asset)

Boli sme pri testoch pretekárskeho Civicu.

DUNAJSKÁ STREDA. Japonská automobilka oslavuje štyridsiate výročie predstavenia modelu Civic vstupom do Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC. Nebolo by na tom nič zvláštne, pretože Honda vždy patrila k motoristickému športu s vysokými otáčkami a tenkým až piskľavým revom benzínového motora, keby nebolo všetko inak.

Pri testoch na okruhu Slovakia Ring totiž opakovane vychádzal na trať Civic WTCC s hlbokým zvukom motora a streľbou vo výfuku. To sú neklamné znaky toho, že automobilový svet sa prudko mení a preplňovaniu turbodúchadlom sa neubránila ani Honda.

Automobilka prostredníctvom súkromného tímu J.A.S z Talianska vchádza naspäť na pretekársku dráhu a zároveň vysiela do sveta signál, že s turbom to myslia vážne. Pri pretekárskom aute nová éra zrejme neskončí.

Testy znamenali veľa

Skúšobné dni na Slovakia Ringu neboli pôvodne organizované ako mediálna akcia, pretože tím sa nechcel predvádzať, ale v pokoji pracovať.

Aj z tohto dôvodu mohli byť novinári v boxoch krátko a samozrejme nesmeli fotiť motor ani interiér odstaveného auta. Technici pracovali s takým sústredením, že hŕstku ľudí si nevšímali, ako by to bol vzduch.Vždy po jednom ostrom kole prišiel Civic WTCC do boxov, odovzdal údaje a po istom čase nastúpil na ďalšiu jazdu.

Majú veľké ambície

Súkromný pretekársky tím J.A.S Motorsport už v minulosti pripravoval okruhové aj rely autá pre najvyššie súťaže a najmä na okruhoch získal majstrovské tituly.

Preto Honda poverila vývojom novinky práve talianov, ktorí si trúfajú doviesť značku k víťazstvám. Hoci majú naplánované tohto roku len tri záverečné podujatia šampionátu a to s jedným autom v Suzuke, Šanghaji a Makau, chcú vyhrať. „V tejto sezóne možno nie, ale na budúci rok chceme vyhrať hneď prvé preteky“, vyhlásil šéf J.A.S. Alessandro Mariani.

Trochu zdržanlivejší bol v odhadoch úspechov jazdec Tiago Monteiro, ktorý momentálne jazdí WTCC so Seatom a zrejme zásobuje nový tím poznatkami.

Kým Tiago pózoval kamerám a zahmlieval všetky konkrétne otázky ohľadom dosiahnutých časov na Slovakia Ringu, jeho tímový kolega Gabriele Tarquini (tiež jazdil WTCC v Seate) poctivo krúžil na okruhu a s technikmi nastavoval auto.

Vybrali si Civic a Slovakia Ring

Nie náhodou si Honda vybrala náš okruh, pretože v tomto roku hostil preteky WTCC, bol pre všetkých nový a existujú údaje, s ktorými sa možno porovnávať. Hlavným dôvodom pre výber Slovenska bola dostupnosť okruhu, priateľské prostredie, stabilná klíma a charakter okruhu, ktorý je v jednej časti extrémne technický a v inej zasa veľmi rýchly.

Technici sem vraj neprišli porovnávať časy, ale nastavovať auto pre rôzne prípady, ktoré môžu na nastať pri pretekoch. Výber modelu Civic na tieto účely bol veľmi logický. Jednak koncepcia podvozka vyhovuje prestavbe do WTCC a Civic je aktuálny nosný model značky.

Na opakované otázky, prečo Honda nevstúpila naspäť do F1 alebo prečo neskúsi WRC, existuje jasná odpoveď o výbornom pomere medzi medializáciou WTCC a ešte prijateľných vstupných nákladoch na vývoj.

Skúsenosti sa im zídu

Honda desiatky rokov vyvíjala systém VTEC, ktorý dal jej benzínovým motorom charakter a výkon vo vysokých otáčkach. Roky skúseností nástupom turbodúchadla neplánuje Honda zahodiť za hlavu a zástupcovia vývojového oddelenia jedným dychom potvrdili, že systém bude vhodný aj pre použitie v prepĺňaných motoroch.

Momentálne majú zaostrené na pretekársky štvorvalec s objemom 1,6 a s označením HR412E. Tím zatiaľ jazdí s jedným autom a k nemu pribudne v budúcej sezóne druhé. J.A.S. Motorsport výhľadovo plánuje vyrobiť niekoľko kusov pre privátne tímy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 414
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 150
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 820
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 072
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 950
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 946
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 143
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 509
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 360
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Od soboty sa ulice vyprázdnia.
Premiér Igor Matovič.

Koronavírus: Slovensko má ďalších 19 úmrtí, Oravu a Bardejov čaká plošné testovanie(minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 117 obetí.

Ilustračné foto
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson