Honde učarovalo turbo a testovala špeciál na Slovensku

Typický výrobca atmosférických motorov bez prepĺňania sa vracia do najvyššej ligy motoristického športu s turbom prepĺňaným motorom.

(Zdroj: Bernard Asset)

Boli sme pri testoch pretekárskeho Civicu.

DUNAJSKÁ STREDA. Japonská automobilka oslavuje štyridsiate výročie predstavenia modelu Civic vstupom do Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC. Nebolo by na tom nič zvláštne, pretože Honda vždy patrila k motoristickému športu s vysokými otáčkami a tenkým až piskľavým revom benzínového motora, keby nebolo všetko inak.

Pri testoch na okruhu Slovakia Ring totiž opakovane vychádzal na trať Civic WTCC s hlbokým zvukom motora a streľbou vo výfuku. To sú neklamné znaky toho, že automobilový svet sa prudko mení a preplňovaniu turbodúchadlom sa neubránila ani Honda.

Automobilka prostredníctvom súkromného tímu J.A.S z Talianska vchádza naspäť na pretekársku dráhu a zároveň vysiela do sveta signál, že s turbom to myslia vážne. Pri pretekárskom aute nová éra zrejme neskončí.

Testy znamenali veľa

Skúšobné dni na Slovakia Ringu neboli pôvodne organizované ako mediálna akcia, pretože tím sa nechcel predvádzať, ale v pokoji pracovať.

Aj z tohto dôvodu mohli byť novinári v boxoch krátko a samozrejme nesmeli fotiť motor ani interiér odstaveného auta. Technici pracovali s takým sústredením, že hŕstku ľudí si nevšímali, ako by to bol vzduch.Vždy po jednom ostrom kole prišiel Civic WTCC do boxov, odovzdal údaje a po istom čase nastúpil na ďalšiu jazdu.

Majú veľké ambície

Súkromný pretekársky tím J.A.S Motorsport už v minulosti pripravoval okruhové aj rely autá pre najvyššie súťaže a najmä na okruhoch získal majstrovské tituly.

Preto Honda poverila vývojom novinky práve talianov, ktorí si trúfajú doviesť značku k víťazstvám. Hoci majú naplánované tohto roku len tri záverečné podujatia šampionátu a to s jedným autom v Suzuke, Šanghaji a Makau, chcú vyhrať. „V tejto sezóne možno nie, ale na budúci rok chceme vyhrať hneď prvé preteky“, vyhlásil šéf J.A.S. Alessandro Mariani.

Trochu zdržanlivejší bol v odhadoch úspechov jazdec Tiago Monteiro, ktorý momentálne jazdí WTCC so Seatom a zrejme zásobuje nový tím poznatkami.

Kým Tiago pózoval kamerám a zahmlieval všetky konkrétne otázky ohľadom dosiahnutých časov na Slovakia Ringu, jeho tímový kolega Gabriele Tarquini (tiež jazdil WTCC v Seate) poctivo krúžil na okruhu a s technikmi nastavoval auto.

Vybrali si Civic a Slovakia Ring

Nie náhodou si Honda vybrala náš okruh, pretože v tomto roku hostil preteky WTCC, bol pre všetkých nový a existujú údaje, s ktorými sa možno porovnávať. Hlavným dôvodom pre výber Slovenska bola dostupnosť okruhu, priateľské prostredie, stabilná klíma a charakter okruhu, ktorý je v jednej časti extrémne technický a v inej zasa veľmi rýchly.

Technici sem vraj neprišli porovnávať časy, ale nastavovať auto pre rôzne prípady, ktoré môžu na nastať pri pretekoch. Výber modelu Civic na tieto účely bol veľmi logický. Jednak koncepcia podvozka vyhovuje prestavbe do WTCC a Civic je aktuálny nosný model značky.

Na opakované otázky, prečo Honda nevstúpila naspäť do F1 alebo prečo neskúsi WRC, existuje jasná odpoveď o výbornom pomere medzi medializáciou WTCC a ešte prijateľných vstupných nákladoch na vývoj.

Skúsenosti sa im zídu

Honda desiatky rokov vyvíjala systém VTEC, ktorý dal jej benzínovým motorom charakter a výkon vo vysokých otáčkach. Roky skúseností nástupom turbodúchadla neplánuje Honda zahodiť za hlavu a zástupcovia vývojového oddelenia jedným dychom potvrdili, že systém bude vhodný aj pre použitie v prepĺňaných motoroch.

Momentálne majú zaostrené na pretekársky štvorvalec s objemom 1,6 a s označením HR412E. Tím zatiaľ jazdí s jedným autom a k nemu pribudne v budúcej sezóne druhé. J.A.S. Motorsport výhľadovo plánuje vyrobiť niekoľko kusov pre privátne tímy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 267
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 924
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 118
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 770
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 965
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 794
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 618
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.