SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Honde učarovalo turbo a testovala špeciál na Slovensku

Typický výrobca atmosférických motorov bez prepĺňania sa vracia do najvyššej ligy motoristického športu s turbom prepĺňaným motorom.

(Zdroj: Bernard Asset)

Boli sme pri testoch pretekárskeho Civicu.

DUNAJSKÁ STREDA. Japonská automobilka oslavuje štyridsiate výročie predstavenia modelu Civic vstupom do Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC. Nebolo by na tom nič zvláštne, pretože Honda vždy patrila k motoristickému športu s vysokými otáčkami a tenkým až piskľavým revom benzínového motora, keby nebolo všetko inak.

Pri testoch na okruhu Slovakia Ring totiž opakovane vychádzal na trať Civic WTCC s hlbokým zvukom motora a streľbou vo výfuku. To sú neklamné znaky toho, že automobilový svet sa prudko mení a preplňovaniu turbodúchadlom sa neubránila ani Honda.

Automobilka prostredníctvom súkromného tímu J.A.S z Talianska vchádza naspäť na pretekársku dráhu a zároveň vysiela do sveta signál, že s turbom to myslia vážne. Pri pretekárskom aute nová éra zrejme neskončí.

Testy znamenali veľa

Skúšobné dni na Slovakia Ringu neboli pôvodne organizované ako mediálna akcia, pretože tím sa nechcel predvádzať, ale v pokoji pracovať.

Aj z tohto dôvodu mohli byť novinári v boxoch krátko a samozrejme nesmeli fotiť motor ani interiér odstaveného auta. Technici pracovali s takým sústredením, že hŕstku ľudí si nevšímali, ako by to bol vzduch.Vždy po jednom ostrom kole prišiel Civic WTCC do boxov, odovzdal údaje a po istom čase nastúpil na ďalšiu jazdu.

Majú veľké ambície

Súkromný pretekársky tím J.A.S Motorsport už v minulosti pripravoval okruhové aj rely autá pre najvyššie súťaže a najmä na okruhoch získal majstrovské tituly.

Preto Honda poverila vývojom novinky práve talianov, ktorí si trúfajú doviesť značku k víťazstvám. Hoci majú naplánované tohto roku len tri záverečné podujatia šampionátu a to s jedným autom v Suzuke, Šanghaji a Makau, chcú vyhrať. „V tejto sezóne možno nie, ale na budúci rok chceme vyhrať hneď prvé preteky“, vyhlásil šéf J.A.S. Alessandro Mariani.

Trochu zdržanlivejší bol v odhadoch úspechov jazdec Tiago Monteiro, ktorý momentálne jazdí WTCC so Seatom a zrejme zásobuje nový tím poznatkami.

Kým Tiago pózoval kamerám a zahmlieval všetky konkrétne otázky ohľadom dosiahnutých časov na Slovakia Ringu, jeho tímový kolega Gabriele Tarquini (tiež jazdil WTCC v Seate) poctivo krúžil na okruhu a s technikmi nastavoval auto.

Vybrali si Civic a Slovakia Ring

Nie náhodou si Honda vybrala náš okruh, pretože v tomto roku hostil preteky WTCC, bol pre všetkých nový a existujú údaje, s ktorými sa možno porovnávať. Hlavným dôvodom pre výber Slovenska bola dostupnosť okruhu, priateľské prostredie, stabilná klíma a charakter okruhu, ktorý je v jednej časti extrémne technický a v inej zasa veľmi rýchly.

Technici sem vraj neprišli porovnávať časy, ale nastavovať auto pre rôzne prípady, ktoré môžu na nastať pri pretekoch. Výber modelu Civic na tieto účely bol veľmi logický. Jednak koncepcia podvozka vyhovuje prestavbe do WTCC a Civic je aktuálny nosný model značky.

Na opakované otázky, prečo Honda nevstúpila naspäť do F1 alebo prečo neskúsi WRC, existuje jasná odpoveď o výbornom pomere medzi medializáciou WTCC a ešte prijateľných vstupných nákladoch na vývoj.

Skúsenosti sa im zídu

Honda desiatky rokov vyvíjala systém VTEC, ktorý dal jej benzínovým motorom charakter a výkon vo vysokých otáčkach. Roky skúseností nástupom turbodúchadla neplánuje Honda zahodiť za hlavu a zástupcovia vývojového oddelenia jedným dychom potvrdili, že systém bude vhodný aj pre použitie v prepĺňaných motoroch.

Momentálne majú zaostrené na pretekársky štvorvalec s objemom 1,6 a s označením HR412E. Tím zatiaľ jazdí s jedným autom a k nemu pribudne v budúcej sezóne druhé. J.A.S. Motorsport výhľadovo plánuje vyrobiť niekoľko kusov pre privátne tímy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 950
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 819
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 516
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 256
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 710
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 664
  7. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 644
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 374
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 224
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 10 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún