Honde učarovalo turbo a testovala špeciál na Slovensku

Typický výrobca atmosférických motorov bez prepĺňania sa vracia do najvyššej ligy motoristického športu s turbom prepĺňaným motorom.

(Zdroj: Bernard Asset)

Boli sme pri testoch pretekárskeho Civicu.

DUNAJSKÁ STREDA. Japonská automobilka oslavuje štyridsiate výročie predstavenia modelu Civic vstupom do Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC. Nebolo by na tom nič zvláštne, pretože Honda vždy patrila k motoristickému športu s vysokými otáčkami a tenkým až piskľavým revom benzínového motora, keby nebolo všetko inak.

Pri testoch na okruhu Slovakia Ring totiž opakovane vychádzal na trať Civic WTCC s hlbokým zvukom motora a streľbou vo výfuku. To sú neklamné znaky toho, že automobilový svet sa prudko mení a preplňovaniu turbodúchadlom sa neubránila ani Honda.

Automobilka prostredníctvom súkromného tímu J.A.S z Talianska vchádza naspäť na pretekársku dráhu a zároveň vysiela do sveta signál, že s turbom to myslia vážne. Pri pretekárskom aute nová éra zrejme neskončí.

Testy znamenali veľa

Skúšobné dni na Slovakia Ringu neboli pôvodne organizované ako mediálna akcia, pretože tím sa nechcel predvádzať, ale v pokoji pracovať.

Aj z tohto dôvodu mohli byť novinári v boxoch krátko a samozrejme nesmeli fotiť motor ani interiér odstaveného auta. Technici pracovali s takým sústredením, že hŕstku ľudí si nevšímali, ako by to bol vzduch.Vždy po jednom ostrom kole prišiel Civic WTCC do boxov, odovzdal údaje a po istom čase nastúpil na ďalšiu jazdu.

Majú veľké ambície

Súkromný pretekársky tím J.A.S Motorsport už v minulosti pripravoval okruhové aj rely autá pre najvyššie súťaže a najmä na okruhoch získal majstrovské tituly.

Preto Honda poverila vývojom novinky práve talianov, ktorí si trúfajú doviesť značku k víťazstvám. Hoci majú naplánované tohto roku len tri záverečné podujatia šampionátu a to s jedným autom v Suzuke, Šanghaji a Makau, chcú vyhrať. „V tejto sezóne možno nie, ale na budúci rok chceme vyhrať hneď prvé preteky“, vyhlásil šéf J.A.S. Alessandro Mariani.

Trochu zdržanlivejší bol v odhadoch úspechov jazdec Tiago Monteiro, ktorý momentálne jazdí WTCC so Seatom a zrejme zásobuje nový tím poznatkami.

Kým Tiago pózoval kamerám a zahmlieval všetky konkrétne otázky ohľadom dosiahnutých časov na Slovakia Ringu, jeho tímový kolega Gabriele Tarquini (tiež jazdil WTCC v Seate) poctivo krúžil na okruhu a s technikmi nastavoval auto.

Vybrali si Civic a Slovakia Ring

Nie náhodou si Honda vybrala náš okruh, pretože v tomto roku hostil preteky WTCC, bol pre všetkých nový a existujú údaje, s ktorými sa možno porovnávať. Hlavným dôvodom pre výber Slovenska bola dostupnosť okruhu, priateľské prostredie, stabilná klíma a charakter okruhu, ktorý je v jednej časti extrémne technický a v inej zasa veľmi rýchly.

Technici sem vraj neprišli porovnávať časy, ale nastavovať auto pre rôzne prípady, ktoré môžu na nastať pri pretekoch. Výber modelu Civic na tieto účely bol veľmi logický. Jednak koncepcia podvozka vyhovuje prestavbe do WTCC a Civic je aktuálny nosný model značky.

Na opakované otázky, prečo Honda nevstúpila naspäť do F1 alebo prečo neskúsi WRC, existuje jasná odpoveď o výbornom pomere medzi medializáciou WTCC a ešte prijateľných vstupných nákladoch na vývoj.

Skúsenosti sa im zídu

Honda desiatky rokov vyvíjala systém VTEC, ktorý dal jej benzínovým motorom charakter a výkon vo vysokých otáčkach. Roky skúseností nástupom turbodúchadla neplánuje Honda zahodiť za hlavu a zástupcovia vývojového oddelenia jedným dychom potvrdili, že systém bude vhodný aj pre použitie v prepĺňaných motoroch.

Momentálne majú zaostrené na pretekársky štvorvalec s objemom 1,6 a s označením HR412E. Tím zatiaľ jazdí s jedným autom a k nemu pribudne v budúcej sezóne druhé. J.A.S. Motorsport výhľadovo plánuje vyrobiť niekoľko kusov pre privátne tímy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 979
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 559
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 592
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 901
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 086
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 920
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 840
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 822
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 695
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 324

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.