Audi predstavilo novinku RS 5 Cabriolet v on-line prezentácii

Automobilka Audi predstavila novinku so športovým srdcom - Audi RS 5 Cabriolet. Agregát V8 v spojení s otvorenou strechou vám bez váhania spraví nový účes.

Audi predstavilo svoju novinku moderne - online prezentáciou.(Zdroj: AUDI)

Odhaliť automobil pomohli jazdci série DTM.

BRATISLAVA. Audi v špeciálnej online prezentácii, prvý krát verejne ukázalo nové Audi RS 5 Cabriolet. Prvé fakty hovoria o benzínovom agregáte V8 s výkonom 331kw (450k), ktorý je schopný rozbehnúť vozidlo na 100km/h za 4,9 sekundy.

Príjemné proporčné tvary sa vezú v súčasnej dizajnovej línii značky. Ľahká textilná strecha je zatiahnuteľná do rýchlosti 50km/h za 17 sekúnd. (15 sekúnd keď automobil stojí) Strecha po sklopení do kufra, uberie z využiteľného priestoru len 60 litrov z plných 380 litrov.

Vozidlo dlhé 4 649mm, široké 1 860mm a vysoké 1 380mm stojí na rázvore s dĺžkou 2 751mm. Dostupných bude osem klasických farieb karosérie, štyri metalické a tri s tzv. "crystal effect". Strecha bude k dispozícii v štyroch farbách. Odpor vzduchu Cx má hodnotu 0,34.

Audi ostáva samo sebou

Interiéru dominuje trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca. Terminál navigácie MMI je možné obsluhovať šesticou základných tlačidiel. Športovo orientovaní vodiči si na palubnej doske nájdu aj stopky pre jazdu na okruhu.

Športové elektricky nastaviteľné sedadlá chrakterizuje vysoké bočné vedenie. Všetky typy kožených sedadiel majú úpravu proti poškodeniu UV žiarením a teplom. Samozrejmosťou je vyhrievanie a ventilácia.

Nevyzerá to na downsizing

Atmosférický motor V8 s priamym vstrekom typu FSI má objem 4 163 cm3. Ponúka 331kW (450 k) pri 8 250 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment takmer kopíruje výkon svojimi 430Nm medzi 4 000 až 6000 otáčkami za minútu. Aby motor aj dobre vyzeral, nedisponuje klasickým plastovým krytom. Po otvorené kapoty sa ukáže v takmer v plnej kráse.

Automobil vie šprintovať z pokoja na 100 km rýchlosť za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť sa pre súťaženia chtivých dá potiahnuť až na 280km/h. Priemerná spotreba paliva je na úrovni 10,9 l/100km.

Výkon vyprodukovaný motorom sa prenáša na vozovku vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke S tronic. Posledný stupeň je špeciálne upravený pre diaľničný režim s cieľom znížiť spotrebu paliva. Možnosť ručného radenie pádlami pod volantom snáď spomínať nemusíme.

S týmto kabrioletom by mohol uspieť na pretekoch typu "drag race" aj amatér a to vďaka systému "Launch Control".

Na okruh aj do snehu

RS 5 Cabriolet je k dispozícii so systémom Quattro - permanentným pohonom všetkých štyroch kolies. V štandardnom režime distribuuje hnaciu silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď je to nutné pomer sa môže zmeniť na 70% v prospech prednej alebo až 85% na zadnú nápravu. Hlavnú úlohu tu zohráva inteligentný centrálny diferenciál.

V príplatkovej výbave bude figurovať aj aktívny diferenciál na zadnej náprave so zvýšenou svornosťou.

Vozidlo je štandardne obuté na hliníkových diskoch s priemerom 19 palcov a pneumatikami 265/35. Za príplatok dostanete aj 20 palcov a rozmer obutia 275/30.

Keď prídete z mesta na okruh, charakteristiku auta zmeníte systémom Audi drive select. Prepnutím zo štandardného režimu do športového upravíte strmosť riadenia, odozvu motora na plynový pedál, režim prevodovky a otvorené klapky vo výfuku vám zahrajú symfóniu na okruhu.

Predstavené vozidlo bude na nemeckom trhu k dispozícii tesne po začiatku budúceho roka, kde je stanovená aj odporúčaná cena na 88 500 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  3. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  4. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  6. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  7. Košickí športovci „pustili žilou“
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku
  1. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  2. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  4. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  5. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  6. 8 krokov k príprave na zdravé tehotenstvo
  7. Študenti SPU skúmajú vplyv rýchlostnej cesty na život obyvateľov
  8. V Botanickej záhrade predstavia nežnú krásu orchideí
  9. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Daniela Hrudu
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 18 903
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 570
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 9 453
  4. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 8 504
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 845
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 6 267
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 280
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 472
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 3 078
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku 2 780

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Olympiáda v Pekingu už nehrozí. Možno však pôjde do Tokia, smial sa Kuzmin

Nasťa prekonala predpovede, hovorí jej tréner a manžel Daniel Kuzmin.

ŠPORT

Haščák: V zápasoch, keď ide o všetko, hráme vždy najlepšie

Bol to špeciálny zápas, vravel Žiga Jeglič.

TECH

Päť hier na telefón, s ktorými si precvičíte mozgové závity

Dokážete navrhnúť najlepšiu križovatku a mechanické puzzle?

Neprehliadnite tiež

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.

Kia Ceed sa oficiálne predstavuje. Ponúka viac miesta a trúfa si aj na Golf

Tretia generácia sa bude od mája opäť vyrábať v Žiline.