Audi predstavilo novinku RS 5 Cabriolet v on-line prezentácii

Automobilka Audi predstavila novinku so športovým srdcom - Audi RS 5 Cabriolet. Agregát V8 v spojení s otvorenou strechou vám bez váhania spraví nový účes.

Audi predstavilo svoju novinku moderne - online prezentáciou.(Zdroj: AUDI)

Odhaliť automobil pomohli jazdci série DTM.

BRATISLAVA. Audi v špeciálnej online prezentácii, prvý krát verejne ukázalo nové Audi RS 5 Cabriolet. Prvé fakty hovoria o benzínovom agregáte V8 s výkonom 331kw (450k), ktorý je schopný rozbehnúť vozidlo na 100km/h za 4,9 sekundy.

Príjemné proporčné tvary sa vezú v súčasnej dizajnovej línii značky. Ľahká textilná strecha je zatiahnuteľná do rýchlosti 50km/h za 17 sekúnd. (15 sekúnd keď automobil stojí) Strecha po sklopení do kufra, uberie z využiteľného priestoru len 60 litrov z plných 380 litrov.

Vozidlo dlhé 4 649mm, široké 1 860mm a vysoké 1 380mm stojí na rázvore s dĺžkou 2 751mm. Dostupných bude osem klasických farieb karosérie, štyri metalické a tri s tzv. "crystal effect". Strecha bude k dispozícii v štyroch farbách. Odpor vzduchu Cx má hodnotu 0,34.

Audi ostáva samo sebou

Interiéru dominuje trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca. Terminál navigácie MMI je možné obsluhovať šesticou základných tlačidiel. Športovo orientovaní vodiči si na palubnej doske nájdu aj stopky pre jazdu na okruhu.

Športové elektricky nastaviteľné sedadlá chrakterizuje vysoké bočné vedenie. Všetky typy kožených sedadiel majú úpravu proti poškodeniu UV žiarením a teplom. Samozrejmosťou je vyhrievanie a ventilácia.

Nevyzerá to na downsizing

Atmosférický motor V8 s priamym vstrekom typu FSI má objem 4 163 cm3. Ponúka 331kW (450 k) pri 8 250 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment takmer kopíruje výkon svojimi 430Nm medzi 4 000 až 6000 otáčkami za minútu. Aby motor aj dobre vyzeral, nedisponuje klasickým plastovým krytom. Po otvorené kapoty sa ukáže v takmer v plnej kráse.

Automobil vie šprintovať z pokoja na 100 km rýchlosť za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť sa pre súťaženia chtivých dá potiahnuť až na 280km/h. Priemerná spotreba paliva je na úrovni 10,9 l/100km.

Výkon vyprodukovaný motorom sa prenáša na vozovku vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke S tronic. Posledný stupeň je špeciálne upravený pre diaľničný režim s cieľom znížiť spotrebu paliva. Možnosť ručného radenie pádlami pod volantom snáď spomínať nemusíme.

S týmto kabrioletom by mohol uspieť na pretekoch typu "drag race" aj amatér a to vďaka systému "Launch Control".

Na okruh aj do snehu

RS 5 Cabriolet je k dispozícii so systémom Quattro - permanentným pohonom všetkých štyroch kolies. V štandardnom režime distribuuje hnaciu silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď je to nutné pomer sa môže zmeniť na 70% v prospech prednej alebo až 85% na zadnú nápravu. Hlavnú úlohu tu zohráva inteligentný centrálny diferenciál.

V príplatkovej výbave bude figurovať aj aktívny diferenciál na zadnej náprave so zvýšenou svornosťou.

Vozidlo je štandardne obuté na hliníkových diskoch s priemerom 19 palcov a pneumatikami 265/35. Za príplatok dostanete aj 20 palcov a rozmer obutia 275/30.

Keď prídete z mesta na okruh, charakteristiku auta zmeníte systémom Audi drive select. Prepnutím zo štandardného režimu do športového upravíte strmosť riadenia, odozvu motora na plynový pedál, režim prevodovky a otvorené klapky vo výfuku vám zahrajú symfóniu na okruhu.

Predstavené vozidlo bude na nemeckom trhu k dispozícii tesne po začiatku budúceho roka, kde je stanovená aj odporúčaná cena na 88 500 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 722
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 057
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 120
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 781
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 409
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 089
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 843
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 140
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Jednoduchý návod, ako na cestách neutŕžiť hanbu

Pizza s mozarellou na Bali nepatrí. Sú národy, ktorých turisti majú vo svete zlé meno.

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.