SME

Košická rely odštartovala a my hodnotíme trate

Prešli sme všetky rýchlostné skúšky a potvrdzujeme, že trate sú extrémne náročné. Defekty budú miešať karty v poradí na prvých priečkach.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

KOŠICE. Hlavná ulica a stovky prihliadajúcich divákov boli svedkami otvorenia 38. ročníka Rally Košice. Cez štartovú rampu postupne prešla viac ako stovka súťažných posádok, bojujúcich až v piatich šampionátoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O to viac nás teší, že prvým vozidlom celého štartového poľa bude s tromi nulami na dverách Renault Megane R.S. posádky auto.sme.sk. Kým našou úlohou je čistiť trať a upozorniť divákov na štart Jozefa Béreša s číslom jeden, 78 posádok bude mať iné starosti.

Zvládnuť všetky rýchlostné skúšky zaradené do Majstrovstiev Poľska, Slovenska a Maďarska v čo najkratšom čase, avšak neurobiť chybu. Okrem hlavného poľa sa na tratiach objaví 33 účastníkov Slovenského Rally Pohára a Rally školy.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok na ťažkej Izre

V piatkovom programe sú tri rýchlostné skúšky. Podľa nášho názoru najťažšia Izra má rozbitý asfaltový povrch a začína na odbočke ešte pred obcou Slanec.

Lesnou technikou zničený asfalt zmiešaný so štrkom doslova provokuje k defektom. Rovnako nebezpečné sú vlny na ceste, ktoré môžu auto rozhádzať.

Ak plánujete vidieť jeden z troch prejazdov skúšky Izra, dočkáte sa zaujímavých momentov. Musíte však priniesť obetu státia v prachu po prejazde auta. Rovnako si dajte pozor na odletujúce skaly.

Rýchla Regeta má lepší povrch

Rýchlostná skúška Regeta štartuje v obci Slančík smerom na Ruskov, avšak asi po dvoch kilometroch odbočí úzkou ale kvalitnou lesnou cestou na Svinicu. Práve úvod testu cez horizonty a spomalenie retardérom, či brzdenie do odbočky na Svinicu budú pre divákov atraktívne.

SkryťVypnúť reklamu

Navyše začiatok skúšky Regeta je blízko oboch koncov testu Izra. Z jeho začiatku môžete stihnúť niektoré autá aj v Slančíku.

Borda má tri tváre

Posledná rýchlostná skúška v dvoch sekciách prvého dňa je Borda vstavaná do klasickej Herľanskej rýchlostnej skúšky. Vďaka zmene povrchov má tri ale absolútne rôzne pasáže. Odštartuje divácky prehľadným ale trochu rýchlym úsekom v Rankovciach, ktorý po dvoch horizontoch a klesaní na širokej ceste vchádza do Herľan tradičným spomaľovákom cez parkovisko.

Po divácky atraktívnej sekcii sa autá prepracujú na dlhánsku rovinu predelenú retardérom. Za ním je ešte dlhý rovný úsek s horizontmi a vjazdom do lesa na rozbitý asfalt. Prejazd cez známy mostík a vypletanie serpentínami už diváci poznajú a tu si prídu na svoje.

SkryťVypnúť reklamu

Menej priestoru budú mať v poslednej a najužšej časti trate na ešte horšom, miestami až štrkovom podklade v lese, smerom k cestnému ťahu E50. Z diváckeho hľadiska bude určite krajší úvod skúšky.

3atmo_big.jpg

Majster nemá na výber

„Čakajú nás mimoriadne náročné dva dni. Teraz už nie je priestor na zaváhania,“ začal úradujúci majster Slovenska Jozef Béreš junior, ktorý dobre vie, že obhájiť celkové vlaňajšie prvenstvo bude mimoriadne náročné. „Rýchlostné skúšky poznáme, sú tradične zradné, treba si dávať pozor. Rozhodne ešte zabojujeme,“ dodal Béreš štartujúci s osvedčenou Škodou Fabia S2000.

Aktuálny líder priebežného poradia slovenského šampionátu, Grzegorz Grzyb je v predštartových vyhláseniach tradične opatrný. „Uvidíme. Sme uprostred dobre rozbehnutej sezóny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem byť čo najrýchlejší, aj keď viem, že nepotrebujem byť za každú cenu prvý,“ skonštatoval poľský jazdec sedlajúci Peugeot 207 S2000.

Susedia zaútočia na prvenstvo

Jedným z mála pilotov, ktorý dokáže držať krok so špeciálmi kategórie Super 2000 aj s iným autom, je Poliak Kajetan Kajetanowicz. „Subaru Impreza RT R4 mi veľmi sedí a časy, ktoré jazdíme, sú toho dôkazom. Košická rely sa mi veľmi páči a teším sa na porovnanie nielen so slovenskou špičkou, ktorú už dobre poznám, ale aj s maďarskými kolegami.“ Jedným z reprezentantov špičkového maďarského relyšportu je Norbert Herczig.

„Zišla sa u vás skvelá konkurencia. Každý si ale musíme sledovať boje vo svojom šampionáte. Myslím, že auto máme nastavené dobre a tešíme sa. Uvidíme, ako sa bude vyvíjať počasie,“ skonštatoval Herczig, ktorý podobne ako väčšina špičky, sedlá Škodu Fabia S2000. Stabilným spolujazdcom maďarského jazdca je mimochodom Slovák Igor Bacigál, ktorý v minulosti diktoval noty aj Máriovi Csentemu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V piatok ráno vymenia jazdci úsmevy za sústredené tváre. Na programe je prvá etapa košickej súťaže, obsahujúca 285 kilometrov, z nich bude 83 km meraných.

Autor: Štefan Glovičko

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 061
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 550
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 347
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 986
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 763
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 834
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 989
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 26 122
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 439
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 851
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 495
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 152
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 925
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 746
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu