BRATISLAVA. Japonská automobilka Toyota pripravila nový modelový rad. Na autosalón v Paríži sa dôsledne pripravuje novým Aurisom vo verzii hatchback i kombi, ale aj novým Versom.
Verzia kombi prezývaná tiež Tourer bude prvým kombíkom postaveným na modelovom rade Auris. Predstavená bude spoločne s päť dverovým hatchbackom, s ktorým bude zdieľať paletu motorov. Dočkáme sa 1,4 l dieslového turba, 1,33 l a 1,6 l verzie benzínových agregátov, ale aj hybridnej sústavy.
Kombi verzia z Aurisu je pre Toyotu veľmi dôležitým modelom, pretože v Európe tvorí jej predaj 25% v danej kategórii.
Vynovená verzia Verso
Tretím prírastkom bude Verso, rodinné MPV. Z toho, čo zatiaľ vieme, bude tento model vo veľkej miere faceliftom súčasného so všetkými prvkami novej modelovej rady. Interiér bol však prepracovaný kompletne.
Toyota by rada upriamila pozornosť aj na prepracovaný naftový motor 2,0 D-4D v modeloch Verso, ktorému zvýšila výkon a znížila emisie. Lepšia ovládateľnosť by mala byť dosiahnutá vďaka úpravám podvozka.
Najlepšia obrana proti Golfu je útok
Sťažnosti na nevýrazný dizajn súčasného Aurisa boli vypočuté. Toyota dostala ostrejšie hrany, kompletne prepracovanú prednú i zadnú časť vozidla. Na 55 mm nižšej a 30 mm dlhšej karosérii nájdeme uhladený profil viacerých hrán, napriek použitiu rovnakého dizajnového základu.
Kabína má čistejší dizajn a pridané mäkké plasty, na ktoré sme už teraz zvedaví. Vo vnútri vozidla by sme mali nájsť aj viac miesta, kufor bude navýšený o takmer 30 litrov.
Auris tak bude presne namierený proti Focusu a Golfu. Vo verzii kombi šuchorí svoje perie na Opel Astra Sports Tourer. Fordu C-Max by rada ohrozila pozíciu verzia Verso.
Kľúčovým je uloženie batérií vo verzii Hybrid, ktoré si svoje miesto našli pod zadnými sedadlami. Hybrid tak nepríde na batožinovom priestore skrátka. Podľa dostupných informácií má nový Auris o 14% tuhšiu a 40 kg ľahšiu karosériu. Vodič je o 40 mm bližšie k vozovke.
Spoločnosť Toyota je pripravená predávať nový rad Auris v prvom kvartáli budúceho roka.