SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Rely Košice ovládli Poliaci a Maďari

Víťazom najprestížnejšej slovenskej súťaže sa stal Poliak Kajetanowicz. Slovenský titul majstra má Grzyb. Drotár bol najlepší Slovák.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

BRATISLAVA. Druhý deň 38. Rally Košice obsahoval šesť rýchlostných skúšok s dĺžkou viac ako 81 meraných kilometrov. V rámci majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres Rally 2012, bol hodnotený samostatne.

Kajto udával tempo

Ani premenlivé počasie, ktoré v Košiciach a okolí panovalo v sobotu predpoludním, nepribrzdilo Kajetana Kajetanowicza s Jaroslavom Baranom na ceste za víťazstvom. „Máme špiónov na každom meranom úseku a pred každým testom si meníme nastavenie auta.

Asi preto sme rýchli,“ povedal poľský jazdec na margo troch najrýchlejších časov v prvej sekcii. Popoludní sa poveternostné podmienky ustálili a trate zväčša obschli. Kajetanowicz vo svojom Subaru Impreza RT R4 síce mierne zvoľnil, no prvenstvo si vziať nenechal.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

kajetanowicz.jpg

Pohodový pilot zároveň získal titul Poľského majstra už dve súťaže pred koncom sezóny. V tomto roku vyhral až 89 percent všetkých rýchlostných skúšok na podujatiach v Poľsku a dve rely vyhral systémom štart cieľ. Na margo jeho čistej jazdy stačí podotknúť, že za posledné dve sezóny nemenili mechanici na jeho aute ani len nárazník.

Grzybovi sa splnil sen

Naoko si zisk druhého miesta si nárokovali Poliaci i Maďari. Rozhodoval až záverečný meraný test, v ktorom si Grzegorz Grzyb s Danielom Siatkowskim na Peugeote 207 S2000 ustrážili svoj náskok pred dotierajúcimi Istvánom Hadikom s Krisztiánom Kertészom v Subaru Impreza. Rozdiel medzi tretím a štvrtým miestom v cieli predstavoval len pol druhej sekundy.

Grzyb však v cieli uviedol, že duel s Hadikom nesledoval. „Sústredil som sa na zisk druhého miesta v rámci poľských majstrovstiev, v ktorých máme pred sebou ešte dve podujatia a teoreticky v nich môžeme skončiť druhí.“

Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné slovo však v zákulisí tímu Rufa Sport mali oslavy titulu absolútneho majstra Slovenska, ktorý Grzegorz získal. „Dlho som čakal, kým sa nám podarí vyhrať, lebo tu máme silného konkurenta Jožka Béreša. V predchádzajúcich sezónach sme mali viac smoly, teraz sa nám vyhla a podarilo sa nám vyhrať,“ povedal šťastný Grzyb.

Ondrej havaroval, Chuchala vyhral

Medzi produkčnými vozidlami tentoraz triumfovali Woltek Chuchala a Kamil Heller na Subaru Impreza. Titul v triede 3 však už po má po piatkovej časti v rukách Tomáš Ondrej s Adamom Gomorim (Mitsubishi Lancer Evo IX). Rožňavský jazdec si v sobotu ešte chcel vylepšiť svoju pozíciu v rámci absolútneho poradia, ale jeho púť skončila už v druhej skúške dňa v strome. Ondrej s Gomorim ťažko havarovali a meraný test musel byť dokonca zrušený, no obaja sú v poriadku.

Skryť Vypnúť reklamu

V priebehu druhého dňa pokračoval súboj v triede 6 medzi Pavlami Nagyom a Kušnierom a Tomaszom Grycom s Michalom Kusnierzom (všetci Citroen C2 R2 Max).

V piatok nemal víťaza, lebo všetci vypadli, v sobotu s 8,5-sekundovým náskokom triumfovali Slováci. Najlepšou posádkou vodiacou po trati vozidlo s jednou poháňanou nápravou však boli Tomasz Chmeliewski/Jakub Gerber s Citroenom DS3 (víťazi triedy 5).

rzeznik1.jpg


Celkovým víťazom Kajto

Do hodnotenia FIA Zóny strednej Európy sa zaratúval súčet časov z oboch etáp 38. Rally Košice. Zvíťazil Kajetanowicz pred Grzybom. Tretí skončil maďarský tandem Miklós Kazár/Ramón Ferencz (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Slovenské posádky v Košiciach nemali na ružiach ustlané.

Bratia Melichárkovci síce v sobotu ráno doviezli svoju Škodu Fabia S2000 do uzavretého parkoviska, ale na štart prvého ranného meraného úseku sa nepostavili. Chuť po nevydarenom piatkovom účinkovaní si nenapravili ani Jozef Béreš jun. s Petrom Starým.

Skryť Vypnúť reklamu

V ich Škode Fabia S2000 na prejazde po RS10 vypovedal službu motor. Najúspešnejšími Slovákmi tak sú Igor Drotár s Vladom Bánocim v Škode Fabia WRC. V rámci hodnotenia druhého dňa sú na ôsmom mieste, v súčte oboch etáp sa dostali akurát do prvej desiatky.


Druhý deň Medzinárodných majstrovstiev Slovenska

1. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslaw Baran(PL) Subaru RT R4 43:52,6 min.
2. Grzegorz Grzyb/Daniel Siatkowski (PL) Peugeot 207 S2000 + 27,9 s.
3. István Hadik/Krisztián Kertész (H) Subaru Impreza + 29,4
4. Wojtek Chuchala/Kamil Heller (PL) Subaru Impreza TMR 10 + 45,4
5. Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski (PL) Subaru Impreza + 1:03,3 min.
6. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL) Peugeot 207 S2000 + 1:03,8
7. Maciej Rzeznik/Przemyslaw Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 + 1:54,8
8. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC + 2:47,8
9. Josef Semerád/Radovan Mozner jun. (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX + 3:06,1
10. Karel Trněný/Václav Pritzl (ČR) Škoda Fabia WRC + 3:48,9

Skryť Vypnúť reklamu

Víťazi jednotlivých tried:

11: Drotár/Bánoci
2: Kajetanowicz/Baran
3: Chuchala/Heller
5: Chmeliewski/Gerber
6: Nagy/Kušnier
7: Molnár/Parihus
8: Herbi/Holdenmayer
9: Radó/Kovács
F3: Baffy/Balla
F4: Béreš st./Muller

38. Rally Košice - celkové výsledky súťaže

1. Kajetan Kajetanowicz/Jaroslaw Baran (PL) Subaru Impreza RT R4 1:30:50,3
2. Grzegorz Grzyb/Daniel Siatkowski (PL) Peugeot 207 S2000 + 1:01,9 min.
3. Mikós Kazár/Ramón Ferencz (H) Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:25,1
4. István Hadik/Krisztián Kertész (H) Subaru Impreza + 1:31,9
5. Michal Bebenek/Grzegorz Bebenek (PL) Peugeot 207 S2000 + 2:17,0
6. Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski (PL) Subaru Impreza + 2:45,4
7. Maciej Rzeznik/Przemyslaw Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 + 2:58,5
8. Dávid Botka/Peter Mihálik (H) Mitsubishi Lancer Evo IX + 3:14,5
9. János Balogh/László Béres (H) Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:19,5
10. Igor Drotár/Vladimír Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC + 6:01,8

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 145
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 561
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 342
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 546
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 815
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 717
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 619
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 369
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 173
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept