BRATISLAVA. Krásne babie leto a teplé dni odďaľujú akékoľvek pomyslenie na sychravú a daždivú jeseň. S istotou však aj také počasie príde a s ním ochladenie.
Tiež je celkom logické, že niektorí motoristi práve počas jesene dojazdia letné pneumatiky na minimum dezénu, aby ich potom dobre využité zlikvidovali. Bolo by nerozumné zbytočne rýchlo a v predstihu nasadiť zimné, nakoľko tie patria do zimy, avšak pri jazde treba brať do úvahy, že letné už túto jeseň budú podstatne horšie ako vlani.
Držia oveľa horšie
Posledná fáza životnosti letných pneumatík má svoje skryté riziká práve v daždivom a sychravom počasí. Pneumatiky pomaly strácajú svoje pôvodné vlastnosti, vodiči neprispôsobia svoje myslenie novým podmienkam a zbytočné nehody sú na svete.
Cesty sú po dlhom období sucha znečistené, zaprášené a mastné. Po napršaní je asfalt extrémne šmykľavý pre dobré pneumatiky, nieto ešte opotrebované.
Ak máte dezén na zákonnej hranici, nemyslite si, že to zaručí stopercentné vlastnosti, pretože riziko aquaplaningu je niekoľkonásobne vyššie a materiál pneumatiky tiež stratil polovicu pôvodných vlastností.
Riešenie je v hlave
Je správne, ekonomicky výhodné a dokonca šetrné k prostrediu, ak pneumatiky využijeme na aute čo najviac a nebudeme zbytočne v predstihu drať zimné. Avšak treba zmeniť štýl jazdy najmä v období, ktoré zákonite po krásnych slnečných dňoch príde.
V horúcich mesiacoch sme si zvykli jazdiť svižnejšie a veľmi automatizovane. Teraz však treba viac rozmýšľať nad jazdou najmä v daždi, nechávať si väčší priestor na brzdenie aj predbiehanie a narábať s autom plynule.Hoci to vonku tak nevyzerá, jeseň sa blíži a je najvyšší čas prepnúť v hlave na iný opatrnejší režim šoférovania.