Jeseň varuje pred dojazdením pneumatík

Spolu s ročnými obdobiami treba meniť štýl jazdy a prispôsobiť sa podmienkam. Ak máme v pláne doraziť letné plášte pred zimou, platí to dvojnásobne.

Najväčší rozdiel sa na plášťoch pred koncom životnosti prejavuje hlavne v daždi. Nebezpečný je moment, keď sa práve rozprší a z prachu na ceste sa vytvorí šmykľavá hmota.(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA. Krásne babie leto a teplé dni odďaľujú akékoľvek pomyslenie na sychravú a daždivú jeseň. S istotou však aj také počasie príde a s ním ochladenie.

Tiež je celkom logické, že niektorí motoristi práve počas jesene dojazdia letné pneumatiky na minimum dezénu, aby ich potom dobre využité zlikvidovali. Bolo by nerozumné zbytočne rýchlo a v predstihu nasadiť zimné, nakoľko tie patria do zimy, avšak pri jazde treba brať do úvahy, že letné už túto jeseň budú podstatne horšie ako vlani.

Držia oveľa horšie

Posledná fáza životnosti letných pneumatík má svoje skryté riziká práve v daždivom a sychravom počasí. Pneumatiky pomaly strácajú svoje pôvodné vlastnosti, vodiči neprispôsobia svoje myslenie novým podmienkam a zbytočné nehody sú na svete.

Cesty sú po dlhom období sucha znečistené, zaprášené a mastné. Po napršaní je asfalt extrémne šmykľavý pre dobré pneumatiky, nieto ešte opotrebované.

Ak máte dezén na zákonnej hranici, nemyslite si, že to zaručí stopercentné vlastnosti, pretože riziko aquaplaningu je niekoľkonásobne vyššie a materiál pneumatiky tiež stratil polovicu pôvodných vlastností.

Riešenie je v hlave

Je správne, ekonomicky výhodné a dokonca šetrné k prostrediu, ak pneumatiky využijeme na aute čo najviac a nebudeme zbytočne v predstihu drať zimné. Avšak treba zmeniť štýl jazdy najmä v období, ktoré zákonite po krásnych slnečných dňoch príde.

V horúcich mesiacoch sme si zvykli jazdiť svižnejšie a veľmi automatizovane. Teraz však treba viac rozmýšľať nad jazdou najmä v daždi, nechávať si väčší priestor na brzdenie aj predbiehanie a narábať s autom plynule.Hoci to vonku tak nevyzerá, jeseň sa blíži a je najvyšší čas prepnúť v hlave na iný opatrnejší režim šoférovania.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 839
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 243
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 787
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 231
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 463
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 262
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 033
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 867
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 851
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 741

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto sa bojí boja proti korupcii

Vo virtuálnom priestore sa objavujú útoky na prezidenta či protikorupčných aktivistov.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.