Pre chybu radaru žiadal nižšiu pokutu

Odkedy mierne prekročenie povolenej rýchlosti už nie je závažným dopravným priestupkom, môže sa stať, že vodičovi nespravodlivo zadržia vodičský preukaz.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Dalibor: "Policajti mi namerali v obci 70 km/h, o 20 km/h viac ako je povolené. Chceli mi dať pokutu 90 eur podľa sadzobníka. Odpovedal som, že som išiel rýchlosťou 69 km/h a na mieste som ochotný zaplatiť 60 eur, taktiež podľa sadzobníka.

Na obhajobu svojho tvrdenia som si vypýtal certifikát o použitom radare, kde je tolerancia 3 km/h pri 100 km/h. Policajt moje tvrdenie odmietal a dal mi na výber, buď zaplatím 90 eur, alebo ma posunie na dopravný inšpektorát. Vybral som si teda inšpektorát.

Domov mi s odstupom času prišla obálka z inšpektorátu, kde ma uznali vinným a dali mi za povinnosť zaplatiť 150 eur. Môžem sa odvolať? A ak nie, čo mám robiť, keď sa v budúcnosti dostanem do rovnakej situácie?"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Zdá sa, že vodič mal dostať nižšiu pokutu, než mu uložili policajti.

Vodič, ktorý v obci prekročí najvyššiu povolenú rýchlosť v obci o 20 km/h, riskuje nielen pokutu ale aj zákaz šoférovania. Mimo obce by musel ísť rýchlejšie aspoň o 30 km/h.

Ak by v obci na mieste, kde sa smie ísť rýchlosťou 50 km/h, mal na tachometri rýchlosť nižšiu ako 70 km/h, nesmie dostať pokutu vyššiu ako 60 eur na mieste, prípadne viac ako 100 eur od dopravného inšpektorátu.

Ak policajný radar nameral v obci 70 km/h, na prvý pohľad sa zdá, že podľa sadzobníka pokút by mu policajt mal uložiť pokutu 90 eur, dokonca by mu za takýto priestupok mohli zadržať vodičák. Ak by platilo to, čo tvrdí čitateľ, musel by zaplatiť len nižšiu pokutu.

Ani policajný radar nemeria úplne presne

Predpisy vyžadujú od vodiča, aby neprekročil najvyššiu povolenú rýchlosť. Pokutu však nemôže dostať za nameranú rýchlosť, ale za tú, ktorú naozaj dosiahol. Neexistuje meracie zariadenie, ktoré by nemeralo s chybou, aj policajný radar má svoje nepresnosti. Preto sa aj pri ňom uvádza tolerancia merania. Policajti s ňou musia počítať.

Ak sa pri odmeranej rýchlosti 100 km/h môže skutočná rýchlosť vozidla pohybovať v rozmedzí 97 až 103 km/h, pri rýchlosti 70 km/h, Dalibor mohol v skutočnosti ísť rýchlosťou 68 až 72 km/h.

Aby nikto nebol nespravodlivo potrestaný, v takýchto prípadoch sa do úvahy berie najnižšia rýchlosť. Dalibor podľa tejto praxe teda išiel oficiálne rýchlosťou 68 km/h a nemal dostať viac ako 60-eurovú pokutu.

Ak s rozkazom nesúhlasíte, podajte odpor

Dopravný inšpektorát uložil pokutu 150 eur za prekročenie rýchlosti o 20 km/h. "Ak je nepochybné, že obvinený z priestupku sa priestupku dopustil a ak vec nebola vybavená v blokovom konaní, môže správny orgán bez ďalšieho konania vydať rozkaz o uložení sankcie za priestupok," píše sa v predpisoch.

Ak s rozkazom o uložení sankcie nesúhlasíte, môžete do 15 dní od jeho doručenia podať odpor. V zákone sa o tom píše: "Včasným podaním odporu sa rozkaz zrušuje a správny orgán pokračuje v konaní. Obvinenému z priestupku nemožno uložiť iný druh sankcie s výnimkou pokarhania alebo vyššiu výmeru sankcie, než bola uvedená v rozkaze, ak sa pri prejednávaní priestupku nezistia nové podstatné skutkové okolnosti."

Čitateľ by teda vyššiu ako 150-eurovú pokutu dostať nemal ani keď podá odpor. Tiež by mu nemali zakázať šoférovať.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.