Peugeot pritvrdzuje RCZ a ukázal super-diesel-hybrid

Automobilka Peugeot by si rada obhájila pozíciu tej viac športovej spomedzi francúzskeho trojlístka. Na svetlo verejnosti ukazuje hneď dva koncepty, jeden krajší ako druhý.

Peugeot okrem hybridného konceptu Onyx, ukázal facelift modelu RCZ(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Nový koncept RCZ R bude základom pre facelift známeho kupé. Svojim výkonom 191 kW (260 k) dokazuje schopnosti automobilky Peugeot postaviť reálne športové vozidlo.

Automobil RCZ R dubutuje už čoskoro v Paríži, no hoci je oficiálne len koncept, automobilka sa nechala počuť, že na konci budúceho roka bude dostupné na trhu veľmi podobné vozidlo.

Matne lakované čierne auto na svoj pohon používa vyladený motor s objemom 1,6 l THP prepĺňaný turbom. Je to ten istý motor, ktorý Citroën vložil do svojho DS4 Racing konceptu, predstavený na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku.

Napriek výkonu 118 kW (160 k) na jeden liter Peugeot tvrdí, že emisie CO2 neprekročia 155g na jeden kilometer.

Levíča zúri a vystrkuje pazúry

Nižší Peugeot RCZ R, so športovými tlmičmi podvozka, ľahkými kolesami a diferenciálom so zvýšenou svornosťou typu Torsen v predu, je rozhodnutý udržať sa na ceste za každú cenu. Pre tých, ktorým by nestačil základ, automobilka ponúka oficiálne úpravy. Najvýraznejšou je predná maska prebratá a prispôsobená z modelu 308.

Facelift Peugeotu RCZ kráča v šľapajach noviniek 208 a 508. LED denné svietenie a zadné LED svetlá len doplnia celkový vzhľad. Relatívne malé kupé môže rezať zákruty až na 19 palcových kolesách. Športový paket pridáva menší volant, kratšie prevodové stupne a zvýraznený zvukový prejav.

Facelift modelu RCZ bude dostupný so súčasnou ponukou motorov pre daný model. Benzínový motor 1,6 THP s výkonom od 115 kW (156 k) až do 147 kW (200 k), alebo nafťák 2,0 HDi so 120 kW (163 k).

Onyxa z popola ťahá 600 koní

Peugeot RCZ R je len slabý odvar toho, čo Peugeot doteraz skrýval. Nový diesel-elektrický hybrid nazvali Onyx a tiež bude novinkou v paríži.

Jeho dizajn ukazuje smerovanie automobilky v dizajnovom jazyku a používa tvary nového modelu 208. Je však viac hranatý a má užšiu a širšiu priežku. „Double-bubble“ strecha je rysom modelu RCZ a zadné svetlá sú tvorené troma úzkymi linkami s cieľom zobraziť pazúry tejto šelmy.

Dieslová V8 z Le Mans s elektromotorom

Pod kapotou agresívne vyzerajúceho športového auta sa ukrýva odskúšané športové náradie. Elektromotor s 3,7 litrovým V8 spaľovacím motorom je odvodeným zo špeciálu 908Hybrid4, ktorý súťaží na 24 hodinových pretekoch v Le Mans. Celkový výkon sústavy je 440 kW (600 k).

Onyx má telo z uhlíkových vlákien a váži 1100 kg, čo znamená že by mal byť schopný zvládnuť šprint z 0 – 100 km/h za menej ako 3 sekundy. Podlaha tiež z uhlíkových vlákien má vytvárať potrebný prítlak aj bez použitia prítlačného krídla, ktoré je typické pre okruhové špeciály.

Aj materiály použité na stavbu interiéru by mali ukazovať budúcnosť. Väčšina častí interiéru vrátane centrálnej konzoly je vyrobená z recyklovaných novín. Z diaľky to vyzerá ako štruktúra dreva, no z blízka vidieť úryvky novinových článkov.

Keď si teda oblejete prístrojovku kávou, stačí jeden denník a lepidlo na papier. Uprieť zmysel pre dizajn však Peugeotu nemožno.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 266
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 787
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 175
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 263
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 402
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 905
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 795
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 455

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.