BRATISLAVA. Nový koncept RCZ R bude základom pre facelift známeho kupé. Svojim výkonom 191 kW (260 k) dokazuje schopnosti automobilky Peugeot postaviť reálne športové vozidlo.
Automobil RCZ R dubutuje už čoskoro v Paríži, no hoci je oficiálne len koncept, automobilka sa nechala počuť, že na konci budúceho roka bude dostupné na trhu veľmi podobné vozidlo.
Matne lakované čierne auto na svoj pohon používa vyladený motor s objemom 1,6 l THP prepĺňaný turbom. Je to ten istý motor, ktorý Citroën vložil do svojho DS4 Racing konceptu, predstavený na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku.
Napriek výkonu 118 kW (160 k) na jeden liter Peugeot tvrdí, že emisie CO2 neprekročia 155g na jeden kilometer.
Levíča zúri a vystrkuje pazúry
Nižší Peugeot RCZ R, so športovými tlmičmi podvozka, ľahkými kolesami a diferenciálom so zvýšenou svornosťou typu Torsen v predu, je rozhodnutý udržať sa na ceste za každú cenu. Pre tých, ktorým by nestačil základ, automobilka ponúka oficiálne úpravy. Najvýraznejšou je predná maska prebratá a prispôsobená z modelu 308.
Facelift Peugeotu RCZ kráča v šľapajach noviniek 208 a 508. LED denné svietenie a zadné LED svetlá len doplnia celkový vzhľad. Relatívne malé kupé môže rezať zákruty až na 19 palcových kolesách. Športový paket pridáva menší volant, kratšie prevodové stupne a zvýraznený zvukový prejav.
Facelift modelu RCZ bude dostupný so súčasnou ponukou motorov pre daný model. Benzínový motor 1,6 THP s výkonom od 115 kW (156 k) až do 147 kW (200 k), alebo nafťák 2,0 HDi so 120 kW (163 k).
Onyxa z popola ťahá 600 koní
Peugeot RCZ R je len slabý odvar toho, čo Peugeot doteraz skrýval. Nový diesel-elektrický hybrid nazvali Onyx a tiež bude novinkou v paríži.
Jeho dizajn ukazuje smerovanie automobilky v dizajnovom jazyku a používa tvary nového modelu 208. Je však viac hranatý a má užšiu a širšiu priežku. „Double-bubble“ strecha je rysom modelu RCZ a zadné svetlá sú tvorené troma úzkymi linkami s cieľom zobraziť pazúry tejto šelmy.
Dieslová V8 z Le Mans s elektromotorom
Pod kapotou agresívne vyzerajúceho športového auta sa ukrýva odskúšané športové náradie. Elektromotor s 3,7 litrovým V8 spaľovacím motorom je odvodeným zo špeciálu 908Hybrid4, ktorý súťaží na 24 hodinových pretekoch v Le Mans. Celkový výkon sústavy je 440 kW (600 k).
Onyx má telo z uhlíkových vlákien a váži 1100 kg, čo znamená že by mal byť schopný zvládnuť šprint z 0 – 100 km/h za menej ako 3 sekundy. Podlaha tiež z uhlíkových vlákien má vytvárať potrebný prítlak aj bez použitia prítlačného krídla, ktoré je typické pre okruhové špeciály.
Aj materiály použité na stavbu interiéru by mali ukazovať budúcnosť. Väčšina častí interiéru vrátane centrálnej konzoly je vyrobená z recyklovaných novín. Z diaľky to vyzerá ako štruktúra dreva, no z blízka vidieť úryvky novinových článkov.
Keď si teda oblejete prístrojovku kávou, stačí jeden denník a lepidlo na papier. Uprieť zmysel pre dizajn však Peugeotu nemožno.