Stuttgartská automobilka Porsche uviedla jeden z najsilnejších naftových agregátov na trhu v Cayenne S. Motor s objemom 4,2 litra s ôsmimi valcami a bi-turbom produkuje 281kW (382 k) a najvyšší krútiaci moment úctyhodných 850 Nm.
BRATISLAVA. Nová osemvalcová pohonná jednotka vytlačí veľké Cayenne na stovku za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť tesne prekročí hranicu 250 km/h. Veľký motor však spotrebuje priemerne len 8,3 litra nafty na 100 km. Nechýba stop-štart systém, čím sa dieslová V8 stala prvou v tejto triede.
Naftové Porsche Cayenne S prináša jazdné vlastnosti typické pre toto SUV a zároveň niečo nové: zvuk športového vozidla. Aktívny systém pohonu všetkých štyroch kolies PTM prináša danosti športových vozidiel s pohonom len zadnej nápravy. Zároveň by si toto SUV malo zachovať benefity ovládania a precíznosti vlastné vozidlám Porsche.
Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) by sa mal prejaviť výraznou dynamikou a športovosťou.
Cayenne S zvládne okruh rovnako ako ťahanie prívesu
Mohutný dieslový motor predurčuje tento SUV automobil nie len na športové vyžitie, ale aj ako silného sluhu v prípade ťažkého prívesu až do hmotnosti 3,5 tony. Nové vozidlo zvládne aj rolu bežca na dlhé trate. Naplnenie 100 litrovej nádrže zabezpečí dojazd až 1 200 km.
Porsche Cayenne S Diesel bude na trh uvedený v januári 2013 s odporúčanou cenou od 77 684 eur v Nemecku vrátane 19% dane z pridanej hodnoty.
Ak chcete počuť, čo je to športový zvuk diesla v ponímaní Porsche neváhajte tu.
| Porsche Cayenne S Diesel 4,2 V8 | Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI | BMW X5 M50d V6 | Mercedes ML 350 BlueTEC V6 |
Objem motora (cm3) | 4134 | 4134 | 2993 | 2987 |
Výkon (kW) | 281 | 250 | 280 | 190 |
Krútiaci moment (Nm)) | 850 | 800 | 740 | 620 |
Priemerná spotreba | 8,3 | 9,1 | 7,5 | 6,8 - 7,4 |
Zrýchlenie (0-100km/h (s)) | 5,7 | 5,8 | 5,4 | 7,4 |
Prípustná celková hmotnosť (kg) | 2 935 | 2920 | 2830 | 2950 |
Základná orientačná cena (€) | 77 684 | 65 570 | 84 100 | 59 640 |