Porsche Cayenne S Diesel má zvuk ako benzínový superšport

Stuttgartská automobilka Porsche uviedla jeden z najsilnejších naftových agregátov na trhu v Cayenne S. Motor s objemom 4,2 litra s ôsmimi valcami a bi-turbom produkuje 382 koní a najvyšší krútiaci moment 850 Nm.

Porsche postavilo nový diesel V8 do modelu Cayenne S.(Zdroj: Porsche)

Stuttgartská automobilka Porsche uviedla jeden z najsilnejších naftových agregátov na trhu v Cayenne S. Motor s objemom 4,2 litra s ôsmimi valcami a bi-turbom produkuje 281kW (382 k) a najvyšší krútiaci moment úctyhodných 850 Nm.

BRATISLAVA. Nová osemvalcová pohonná jednotka vytlačí veľké Cayenne na stovku za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť tesne prekročí hranicu 250 km/h. Veľký motor však spotrebuje priemerne len 8,3 litra nafty na 100 km. Nechýba stop-štart systém, čím sa dieslová V8 stala prvou v tejto triede.

Naftové Porsche Cayenne S prináša jazdné vlastnosti typické pre toto SUV a zároveň niečo nové: zvuk športového vozidla. Aktívny systém pohonu všetkých štyroch kolies PTM prináša danosti športových vozidiel s pohonom len zadnej nápravy. Zároveň by si toto SUV malo zachovať benefity ovládania a precíznosti vlastné vozidlám Porsche.

Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) by sa mal prejaviť výraznou dynamikou a športovosťou.

Cayenne S zvládne okruh rovnako ako ťahanie prívesu

Mohutný dieslový motor predurčuje tento SUV automobil nie len na športové vyžitie, ale aj ako silného sluhu v prípade ťažkého prívesu až do hmotnosti 3,5 tony. Nové vozidlo zvládne aj rolu bežca na dlhé trate. Naplnenie 100 litrovej nádrže zabezpečí dojazd až 1 200 km.

Porsche Cayenne S Diesel bude na trh uvedený v januári 2013 s odporúčanou cenou od 77 684 eur v Nemecku vrátane 19% dane z pridanej hodnoty.

Ak chcete počuť, čo je to športový zvuk diesla v ponímaní Porsche neváhajte tu.

Porsche Cayenne S Diesel 4,2 V8

Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI

BMW X5 M50d V6

Mercedes ML 350 BlueTEC V6

Objem motora (cm3)

4134

4134

2993

2987

Výkon (kW)

281

250

280

190

Krútiaci moment (Nm))

850

800

740

620

Priemerná spotreba

8,3

9,1

7,5

6,8 - 7,4

Zrýchlenie (0-100km/h (s))

5,7

5,8

5,4

7,4

Prípustná celková hmotnosť (kg)

2 935

2920

2830

2950

Základná orientačná cena (€)

77 684

65 570

84 100

59 640

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 684
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 935
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 825
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.