Bavorská automobilka nezabudla na spaľovací motor. Pripravuje novú generáciu - vyskladá valec po valci podľa potreby. Prvýkrát použije novú konštrukciu v trojvalcovom motore s objemom 1,5 litra.
BRATISLAVA.V roku 2007 automobilka BMW ohlásila nástup stratégie Efficient Dynamics do svojich vozidiel, ktorá je zameraná na zvýšenie efektivity dieslových i benzínových motorov, na zníženie emisií a zlepšenie aerodynamiky. Napriek investovaniu do hybridných technológií ActiveHybrid, BMW verí že spaľovací motor stále ponúka potenciál na zlepšenie a naďalej bude poháňať väčšinu svojich súčasných modelov.
Automobilka začne so zavádzaním novej rady preplňovaných motorov TwinPower (benzín aj diesel) 1,5 litrovou trojvalcovou jednotkou.
Nový trojvalcový motor môže byť montovaný pozdĺžne, ale i naprieč. Má hliníkový blok, dvojité VANOS riadenie vačkového hriadeľa, variabilné časovanie ventilov Valvetronic, priame vstrekovanie common rail (pri nafte) a v závislosti od typu motora, jedno, dve, alebo aj tri turbodúchadlá. Prvé z nich, najmenšie, je elektrické.
Skladačka motora valec po valci
Konštrukcia motora bude v podstate spoločná pre všetky jednotky BMW s optimalizovanými modulmi valcov, kde na každý pripadne 500 cm3.
Pripravovaný trojvalec bude mať 1,5 litra, štvorvalec 2 litre atď. Sila každého z nich môže byť od 30 do 55kW a krútiaci moment od 60 do 80 Nm pre benzíny a 20 - 45 kW, 75 – 110 NM pre vznetové motory.
Benzínové motory tak dosiahnu až 60% spoločných častí a u dieslov sa toto číslo vyšplhá na 40.
Prvý motor z novej rodiny má tri valce a podľa zatiaľ dostupných údajov, bude motor veľmi účinný (nízka spotreba) s rýchlou reakciu a vysokým krútiacim momentom v rámci svojej triedy. Zároveň polovica šesťvalca po pridaní špeciálneho vyvažovacieho hriadeľa, údajne ponúkne mimoriadne nízke vibrácie a hladký chod. Chceme veriť, že to BMW naozaj dodrží.
Nový 1,5 litrový Twin Power trojvalec, by mal debutovať v pripravovanej novej generácii Mini, ktorá je očakávaná v roku 2014. Hovorí sa aj o použití v BMW radu 1 a 3. Poznáme teda adepta na nový motor roka?