Trojvalcový motor od BMW môže mať až 165kW

Bavori nezabudli na spaľovací motor. Pripravujú novú generáciu - vyskladajú valec po valci podľa potreby.

Motor BMW typu Twin Turbo bude mať aj tri valce.(Zdroj: BMW)

Bavorská automobilka nezabudla na spaľovací motor. Pripravuje novú generáciu - vyskladá valec po valci podľa potreby. Prvýkrát použije novú konštrukciu v trojvalcovom motore s objemom 1,5 litra.

BRATISLAVA.V roku 2007 automobilka BMW ohlásila nástup stratégie Efficient Dynamics do svojich vozidiel, ktorá je zameraná na zvýšenie efektivity dieslových i benzínových motorov, na zníženie emisií a zlepšenie aerodynamiky. Napriek investovaniu do hybridných technológií ActiveHybrid, BMW verí že spaľovací motor stále ponúka potenciál na zlepšenie a naďalej bude poháňať väčšinu svojich súčasných modelov.

Automobilka začne so zavádzaním novej rady preplňovaných motorov TwinPower (benzín aj diesel) 1,5 litrovou trojvalcovou jednotkou.

Nový trojvalcový motor môže byť montovaný pozdĺžne, ale i naprieč. Má hliníkový blok, dvojité VANOS riadenie vačkového hriadeľa, variabilné časovanie ventilov Valvetronic, priame vstrekovanie common rail (pri nafte) a v závislosti od typu motora, jedno, dve, alebo aj tri turbodúchadlá. Prvé z nich, najmenšie, je elektrické.

Skladačka motora valec po valci

Konštrukcia motora bude v podstate spoločná pre všetky jednotky BMW s optimalizovanými modulmi valcov, kde na každý pripadne 500 cm3.

Pripravovaný trojvalec bude mať 1,5 litra, štvorvalec 2 litre atď. Sila každého z nich môže byť od 30 do 55kW a krútiaci moment od 60 do 80 Nm pre benzíny a 20 - 45 kW, 75 – 110 NM pre vznetové motory.

Benzínové motory tak dosiahnu až 60% spoločných častí a u dieslov sa toto číslo vyšplhá na 40.

Prvý motor z novej rodiny má tri valce a podľa zatiaľ dostupných údajov, bude motor veľmi účinný (nízka spotreba) s rýchlou reakciu a vysokým krútiacim momentom v rámci svojej triedy. Zároveň polovica šesťvalca po pridaní špeciálneho vyvažovacieho hriadeľa, údajne ponúkne mimoriadne nízke vibrácie a hladký chod. Chceme veriť, že to BMW naozaj dodrží.

Nový 1,5 litrový Twin Power trojvalec, by mal debutovať v pripravovanej novej generácii Mini, ktorá je očakávaná v roku 2014. Hovorí sa aj o použití v BMW radu 1 a 3. Poznáme teda adepta na nový motor roka?

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 677
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 253
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 388
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 146
  5. Kam do tepla v januári? 1 796
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 541
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 382
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 890

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.