BRATISLAVA. Približne desať percent zákazníkov značky Volvo siahne po úprave štandardného vzhľadu na športovejší alebo povedzme výraznejší. Kým u BMW ponúka balík M, Mercedes AMG a Audi S-line, Volvo už pred rokmi nazvalo svoj balík doplnkov R-Design.
Nový model V40 tak môže mať lesklú mriežku chladiča lemovanú matným kovovým povrchom silk-metal. Zadný difúzor medzi dvojicou výfukov má matný kameninový povrch a samozrejme súčasťou balíka sú tiež 17 a 18 palcové disky kolies osobitého vzhľadu.
Volvo V40 zmenilo kokpit
Asi najväčšou novinkou v rámci modelového radu V40 je iný združený prístroj, než majú ostatné autá značky Volvo. Prepínateľná konfigurácia displeja medzi tromi zobrazeniami ostáva aj v modeloch R-Design, akurát sú všetky tri režimy ladené do ostrej modrej farby.
Pochopiteľne úprave neušiel povrch sedadiel s kombinovaným poťahom látka-koža a zmeny vidieť aj na volante, radiacej páke, ručnej brzde a pedáloch.
Sadu R-Design možno kombinovať so všetkými motormi, takže aj najslabšia motorizácia D2 s výkonom 115 koní a spotrebou 3,6 l môže vyzerať k svetu. Pri motore T5 s výkonom 254 koní však možno uvažovať o športovom podvozku a to je už skutočná, nielen kozmetická zmena.
V40 znížili o centimeter
Našťastie montáž športového podvozka Sport sa neobmedzila iba na zníženie o centimeter, ale Volvo V40 dostalo kompletne nové tlmiče aj pružiny.
Piestnice v tlmičoch majú celkom slušný priemer až 25 milimetrov. Zadné jednoplášťové tlmiče majú na kompresiu a spätné tlmenie len jeden ventil, ktorý vraj prináša rýchlejšiu odozvu tlmiča. Volvo pri podvozku Sport mení aj stabilizátory za tuhšie s väčším priemerom tyče.