SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Štúdia BMW bude základom pre modelový rad 1 GT

Bavorská automobilka pripravuje hatchback na novej podlahovej platforme. Predstavia ho na Parížskom autosalóne.

Štúdia BMW by sa mala dostať do výroby ako rad 1 s označením GT.Štúdia BMW by sa mala dostať do výroby ako rad 1 s označením GT. (Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. BMW radu 1 GT bude novinkou vo viacerých smeroch. Má možnosť byť úspešným malým MPV (alebo väčším hatchbackom), ktorý bude postavený na novej podlahovej platforme, ktorú použije aj nová generácia Mini. S pohonom predných kolies a do výroby sa dostane pod názvom BMW 1 GT.

Nová platforma, označená ako UKL1, bude použiteľná v dvoch dĺžkach. Päťdverový hatchback je dlhý 4 350 mm, široký 1 834 mm a vysoký 1 560 mm. Stojí na relatívne dlhom rázvore s hodnotou 2 670 mm. Pre porovnanie, nový Mercedes-Benz triedy B meria 4 359 x 1 786 x 1557 s rázvorom 2 699.

Novinka by mala zdieľať dizajn s poslednou generáciou radu 1, 3 a 5.

Exteriér neprinesie prevratný dizajn. Dizajn interiéru štúdie ale charakterizuje veľký displej, ktorý nahradil štandardný prístrojový panel, či úplne vyberateľné zadné sedadlá, sklopné v pomere 40:20:40.

Pod kapotou by sa mali objaviť športové verzie Plug-In hybrid pohonného ústrojenstva s novým prepĺňaným 1,5 litrovým trojvalcovým motorom, ktorý sme vám predstavili nedávno. Spaľovací agregát poháňa predné kolesá a synchrónny elektromotor poháňa zadnú nápravu.

Celkový výkon sústavy by mal dosiahnuť približne 140 kW (190 k), čo stačí aby automobil zrýchlil z pokoja na 100 km/h za 8 sekúnd a dosiahol maximálnu rýchlosť okolo 200 km/h. Tieto údaje sú o to viac zaujímavé, že automobilka deklaruje priemernú spotrebu paliva len 2,5 l na 100 km. Samozrejme čísla sú reálne len vtedy, ak je batéria plne nabitá a poháňa automobil približne 30 km.

Či sa nakoniec Plug-In hybrid dostane do výroby je zatiaľ neisté. S určitosťou možno povedať, že vozidlo bude poháňané novou generáciou trojvalcových motorov spaľujúcich benzín a naftu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.