SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Štúdia BMW bude základom pre modelový rad 1 GT

Bavorská automobilka pripravuje hatchback na novej podlahovej platforme. Predstavia ho na Parížskom autosalóne.

Štúdia BMW by sa mala dostať do výroby ako rad 1 s označením GT.Štúdia BMW by sa mala dostať do výroby ako rad 1 s označením GT. (Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. BMW radu 1 GT bude novinkou vo viacerých smeroch. Má možnosť byť úspešným malým MPV (alebo väčším hatchbackom), ktorý bude postavený na novej podlahovej platforme, ktorú použije aj nová generácia Mini. S pohonom predných kolies a do výroby sa dostane pod názvom BMW 1 GT.

Nová platforma, označená ako UKL1, bude použiteľná v dvoch dĺžkach. Päťdverový hatchback je dlhý 4 350 mm, široký 1 834 mm a vysoký 1 560 mm. Stojí na relatívne dlhom rázvore s hodnotou 2 670 mm. Pre porovnanie, nový Mercedes-Benz triedy B meria 4 359 x 1 786 x 1557 s rázvorom 2 699.

Novinka by mala zdieľať dizajn s poslednou generáciou radu 1, 3 a 5.

Exteriér neprinesie prevratný dizajn. Dizajn interiéru štúdie ale charakterizuje veľký displej, ktorý nahradil štandardný prístrojový panel, či úplne vyberateľné zadné sedadlá, sklopné v pomere 40:20:40.

Pod kapotou by sa mali objaviť športové verzie Plug-In hybrid pohonného ústrojenstva s novým prepĺňaným 1,5 litrovým trojvalcovým motorom, ktorý sme vám predstavili nedávno. Spaľovací agregát poháňa predné kolesá a synchrónny elektromotor poháňa zadnú nápravu.

Celkový výkon sústavy by mal dosiahnuť približne 140 kW (190 k), čo stačí aby automobil zrýchlil z pokoja na 100 km/h za 8 sekúnd a dosiahol maximálnu rýchlosť okolo 200 km/h. Tieto údaje sú o to viac zaujímavé, že automobilka deklaruje priemernú spotrebu paliva len 2,5 l na 100 km. Samozrejme čísla sú reálne len vtedy, ak je batéria plne nabitá a poháňa automobil približne 30 km.

Či sa nakoniec Plug-In hybrid dostane do výroby je zatiaľ neisté. S určitosťou možno povedať, že vozidlo bude poháňané novou generáciou trojvalcových motorov spaľujúcich benzín a naftu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 675
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 140
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 135
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 735
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 684
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


14 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  8. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 659
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 272
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 617
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 962
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 829
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu