BRATISLAVA. BMW radu 1 GT bude novinkou vo viacerých smeroch. Má možnosť byť úspešným malým MPV (alebo väčším hatchbackom), ktorý bude postavený na novej podlahovej platforme, ktorú použije aj nová generácia Mini. S pohonom predných kolies a do výroby sa dostane pod názvom BMW 1 GT.
Nová platforma, označená ako UKL1, bude použiteľná v dvoch dĺžkach. Päťdverový hatchback je dlhý 4 350 mm, široký 1 834 mm a vysoký 1 560 mm. Stojí na relatívne dlhom rázvore s hodnotou 2 670 mm. Pre porovnanie, nový Mercedes-Benz triedy B meria 4 359 x 1 786 x 1557 s rázvorom 2 699.
Novinka by mala zdieľať dizajn s poslednou generáciou radu 1, 3 a 5.
Exteriér neprinesie prevratný dizajn. Dizajn interiéru štúdie ale charakterizuje veľký displej, ktorý nahradil štandardný prístrojový panel, či úplne vyberateľné zadné sedadlá, sklopné v pomere 40:20:40.
Pod kapotou by sa mali objaviť športové verzie Plug-In hybrid pohonného ústrojenstva s novým prepĺňaným 1,5 litrovým trojvalcovým motorom, ktorý sme vám predstavili nedávno. Spaľovací agregát poháňa predné kolesá a synchrónny elektromotor poháňa zadnú nápravu.
Celkový výkon sústavy by mal dosiahnuť približne 140 kW (190 k), čo stačí aby automobil zrýchlil z pokoja na 100 km/h za 8 sekúnd a dosiahol maximálnu rýchlosť okolo 200 km/h. Tieto údaje sú o to viac zaujímavé, že automobilka deklaruje priemernú spotrebu paliva len 2,5 l na 100 km. Samozrejme čísla sú reálne len vtedy, ak je batéria plne nabitá a poháňa automobil približne 30 km.
Či sa nakoniec Plug-In hybrid dostane do výroby je zatiaľ neisté. S určitosťou možno povedať, že vozidlo bude poháňané novou generáciou trojvalcových motorov spaľujúcich benzín a naftu.