SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Mercedes B prejde takmer 200 km na jedno nabitie

Na Parížskom Autosalóne čaká návštevníkov aj elektrický Mercedes triedy B s dojazdom tesne pod 200 km na jedno nabitie.

Mercedes chce pripraviť z každého modelu aj elektrickú verziu. Začína novou triedou B.Mercedes chce pripraviť z každého modelu aj elektrickú verziu. Začína novou triedou B. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Na Parížskom Autosalóne čaká návštevníkov veľa noviniek. Medzi nimi sa blysne aj elektrický Mercedes triedy B s dojazdom tesne pod 200 km na jedno nabitie. Elektrické B-éčko však nebude jediné. Na nabíjanie bude aj superšport SLS.

BRATISLAVA. Koncepcia Mercedesu triedy B je založená na poslednej generácii tohto vozidla. Namiesto obvyklej spaľovacej jednotky nový koncept využíva elektrický motor, ktorý vyvinie výkon 99kW (134 k) a krútiaci moment až 310 Nm.

Automobilka tvrdí, že dojazd vozidla bude až 198 km na jedno nabitie batérií. Tie je možné dobíjať z bežného elektrického rozvodu, alebo trojfázovo 400 V rýchlonabíjačkou. Lítium-Iónová batéria sa nachádza pred zadnou nápravou.

Tento „energetický priestor“ – ako ho Mercedes nazýva, bude využívaný pre nádrž na klasické palivo, alebo pre batérie. Neuberá teda z vnútorného priestoru automobilu.

Nové elektrické vozidlo pôjde do predaja v roku 2014 ako súčasť novej elektrickej stratégie automobilky, ktorá bude oznámená na autosalóne. Súčasťou plánu je poskytnúť všetky modely značky aj v elektrickej verzii, od najmenšieho Smartu až po SLS AMG Coupe Electric Drive.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 714
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 642
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 283
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 005
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 016
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 161
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 115
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


2 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


20 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  2. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  3. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  5. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  6. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  7. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  8. Sabina Rehušová: Voľby v Bosne a Hercegovine - časť prvá
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 537
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 663
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 187
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 003
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 867
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 792
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 570
  8. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 238
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu