Vyskúšali sme trojdverový Hyundai i30 pred premiérou

Dva týždne pred premiérou v Paríži sme naživo vyskúšali trojdverový Hyundai i30 v mieste jeho rodiska.

Jazdiť sme museli v maskovaných autách, hoci dôvody už asi pominuli, keď auto odhalili.(Zdroj: Martin Vosko)

Od novembra bude piatym modelom na výrobných linkách závodu Hyundai v Nošoviciach.

BRATISLAVA. Automobilka iba pred pár dňami zverejnila prvé tri fotografie nového trojdverového kupé modelu i30. Fotografie červeného auta boli prológom oficiálneho predstavenia novinky vo výrobnom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošoviciach (ČR).

Kupé vytvorené v Európe a pre Európu prichádza v čase, keď jas päťdverových verzií i30 a najmä kombi ešte nezoslabol. Aj preto bolo okolo odhalenia trojdverovej verzie viac ruchu ako na nákladnej stanici vo Zvolene. Treba povedať, že Hyundai sa nehrá na športové náradie a vytvoril novinku namierenú na mladých ľudí, ktorí nepotrebujú ďalšiu dvojicu dverí.

Technika vozidla neprináša nič nové

Trojdverový Hyundai i30 - navrhnutý, skonštruovaný a vyrábaný v Európe ostal verný technike jeho mladších súrodencov. Karoséria lakovaná do 11 farieb bola okrem predĺženia predných a odobratia zadných dverí upravená najmä v prednej a zadnej časti.

Rodina i30 je kompletná. Okrem počtu dverí má novinka inú čelnú masku. V podstate zmeny sú iba kozmetické.

Novinka dostala sivú masku chladiča, ktorá je u ostatných modelov lakovaná do farby karosérie a mala by vytvárať dojem robustnosti. Viac sa nám však páčila predná „spodná pera“, ktorá je poznávacím prvkom prednej časti. Masku po bokoch lemujú nové reflektory do hmly, ktoré majú kruhový tvar a nadväzujú na pásy denných svetiel zo svietiacich diód.

Viac svetla v interiéri

Pohľad z boku neodkryje len dlhšie dvere, ale aj stúpajúci linku, ktorá priamo nadväzuje na spodnú hranu zadného okna. Na zadnej časti karosérie je širší zadný nárazník s novými hmlovkami a odrazkami.

Do očí nám udrela na trojdverové auto pomerne veľká bočná presklená plocha. Najmä zadné trojuholníkové okno je na dnešné pomery dosť veľké. Zmenený vonkajší dizajn dopĺňajú 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Trojdverovú verziu s vonkajším maskovaním sme mohli šoférovať iba na testovacom okruhu. Auto má vyvážené avšak nie športové jazdné vlastnosti.

Ponuku vybavenia interiéru rozširuje nový oranžový farebný odtieň čalúnenia, ktorý dopĺňa oranžové prešívanie koženého poťahu volantu, rukoväte radiacej páky a lakťových opierok na dverách.

Automobilka sa chváli napríklad aj najväčším kufrom “kupéčok“ v triede. Sme zvedaví, aké budú skutočné čísla a realita. Do kufra sme totiž nazrieť nemohli, ale aspoň sme na testovacom okruhu automobilky vyskúšali ako auto jazdí. Prototyp prešiel testom pruženia, bŕzd a hlučnosti bez výhrad.

Tradičná paleta pre i30

Aspoň v zadnej mierne klopenej zákrute okruhu sme na auto trochu pritisli. Riadenie má tri režimy tuhosti ako základný model, ale režim Sport sa nám zdal trochu tuhšie nastavený. Základný rozdiel teda ostáva v počte dverí a štylizácii detailov.

Ponuka pohonného ústrojenstva bude rovnaká ako pre 5-dverový hatchback – 3 naftové a 3 benzínové motory. Výkonové rozpätie od 66 (90 k) do 99 kW (135 k). Všetky motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Bok auta má veľké presklené plochy a tradičný profil trojdverových áut.

Na želanie sa pri väčšine motorov dá objednať aj 6-stupňová automatická prevodovka. Majitelia všetkých verzií modelového radu Hyundai i30 novej generácie si s vozidlom kúpia záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, päťročnú cestnú asistenčnú službu a päť rokov zvýhodnených prehliadok technického vozidla.

Jurský park vypľuje auto každú minútu

Nová trojdverová i30 bude vyrábaná v Hyundai Motor Manufacturing Czech, teda výrobný závod Hyundai v Nošoviciach. Ten bol aj za cenu pokuty od stavebného úradu postavený za rekordných 18 mesiacov. Spoločnosť nezabudla podotknúť, že pri stavbe závodu sa zahrala aj na záhradkárov a presadila 1 100 stromov mimo stavbu továrne a po jeho dokončení späť.

Hyundai priamo zamestnáva 3500 ľudí a bez dvoch stovák výlučne Čechov, aby dostali príležitosť domáci. Slovákov nie je ani stovka.

Továreň sídliaca na rozlohe 200 hektárov predstavuje investíciu 1,12 mld eur so súčasnými 3 500 pracovnými pozíciami z čoho je 96% občanov ČR. Kto videl zvarovňu dielcov karosérií naživo, uzná, že prezývka Jurský park je pre toto oddelenie s 279 robotmi viac než príznačná. Napokon celá výroba áut je ako v každom inom závode fascinujúca.

Interiér auta lakujú ľudia, vonkajšie plochy roboty so špeciálnymi striekacími hlavami. V priebehu dvoch sekúnd sú roboty schopné prejsť zo striekania bieleho auta na modré alebo akúkoľvek farbu z palety.

Dokonca tu nájdete motivačné transparenty ako z dôb dávno minulých. Jediný výrobný závod Hyundai v EU v súčasnosti vyrába vozidlá –ix20, ix35, nový hatchback i30 a wagon i30. Kapacita 300 tisíc áut ročne v trojzmennej prevádzke vyžaduje presne načasovanú logistiku bez zbytočných zásob jednotlivých dielov systémom "Just in time".
Napríklad z výrobného závodu Kia pri Žiline odchádza kamión s motormi presne v takom zložení, ako budú treba na výrobnej linke. Naopak Hyundai zase takto odosiela prevodovky do Žiliny. Nošovický závod exportuje hotové autá do 44 krajín sveta.

Starší zamestnanci sa tu musia cítiť ako za socialistickej mladosti. Motivačné heslá sú všade a zrejme to má svoj význam.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.